Σάββατο 25 Μαΐου 2024

Γιατί οι ευρωπαϊκές μπαταρίες είναι λιγότερο «βρώμικες»;


Η κατασκευή της μπαταρίας είναι μία υπόθεση που επιβαρύνει σημαντικά το περιβάλλον. Αλλάζει αυτό ανάλογα με τον τόπο κατασκευής της; Η μεταφορά της παραγωγής μπαταριών από την Κίνα στην Ευρώπη θα μπορούσε να έχει σημαντικό αντίκτυπο στη μείωση των εκπομπών που σχετίζονται με την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων.
Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση του Transport & Environment, μια τέτοια μετατόπιση της παραγωγής θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές κατά 37%.
Επιπλέον, εάν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας χρησιμοποιούνταν κατά κύριο λόγο στη διαδικασία κατασκευής, οι εκπομπές θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 62%.
Τα ευρήματα αναδεικνύουν τις δυνατότητες των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών να ενισχύσουν τις προσπάθειές τους για βιωσιμότητα με την μεταφορά της παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη.

Η Julia Poliscanova, ανώτερη διευθύντρια της T&E για τις αλυσίδες εφοδιασμού της ηλεκτρονικής κινητικότητας, υπογραμμίζει τον καθοριστικό ρόλο των Ευρωπαίων ηγετών στην προώθηση αυτής της μετάβασης.

Οι αυστηροί κανονισμοί βιωσιμότητας, συμπεριλαμβανομένων των επικείμενων κανόνων για το αποτύπωμα άνθρακα των μπαταριών, μπορούν να δώσουν κίνητρα για φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές κατασκευής.


Ωστόσο, η αξιοποίηση αυτού του δυναμικού απαιτεί συντονισμένη κυβερνητική υποστήριξη για την προώθηση επενδύσεων σε εγχώρια μεγάλα εργοστάσια.

Προς το παρόν, πάνω από το μισό της προγραμματισμένης παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη αντιμετωπίζει κινδύνους καθυστερήσεων, συρρίκνωσης ή ακύρωσης χωρίς επαρκή υποστήριξη από τις αρχές.
Παρά τα προβλήματα, υπάρχουν ελπιδοφόρες εξελίξεις στον ορίζοντα. Σχεδόν οι μισές από τις θέσεις παραγωγής που έχουν προγραμματιστεί για την Ευρώπη έως το 2030 έχουν εξασφαλιστεί, γεγονός που υποδηλώνει μειωμένους κινδύνους διακοπής σε σύγκριση με προηγούμενες προβλέψεις.

Για να αξιοποιήσει αυτή τη δυναμική και να εξασφαλίσει τη θέση της στην κούρσα των μπαταριών απέναντι στην Κίνα και τις ΗΠΑ, η ΕΕ πρέπει να εξασφαλίσει σαφείς οδηγίες σχετικά με τη μετάβασή της από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και να καθορίσει σαφείς στόχους για την υιοθέτηση εταιρικών ηλεκτρικών οχημάτων.

Τέτοια μέτρα θα εμπνεύσουν εμπιστοσύνη στους επενδυτές των μεγάλων εργοστασίων μπαταριών, εξασφαλίζοντας μια σταθερή αγορά για τα προϊόντα τους και προωθώντας τους στόχους βιωσιμότητας της Ευρώπης στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου