Η ιαπωνική εταιρεία έχει περάσει σε μία «ηλεκτρική επανάσταση» όπως την έχουν οι άνθρωποί της ονομάσει. Επενδύει χρήματα και ανθρώπινο δυναμικό, ώστε να μπει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στη νέα εποχή των ηλεκτρικών της μοντέλων, ενώ έχει ακόμα μεγαλύτερα σχέδια για μετέπειτα.
Οι συνηθισμένες μπαταρίες λιθίου αναμένεται να αντικατασταθούν από αποδοτικότερες νέας γενιάς και αργότερα (κάπου το 2030) από τις solid state που θα προσφέρουν περίπου 800 χιλιόμετρα αυτονομία με μία γεμάτη φόρτιση.
Η επανάσταση όμως δεν έρχεται με αυτή την εξέλιξη, αλλά με κάτι πολύ πιο καινοτόμο και πρωτοποριακό.
Πιο συγκεκριμένα, η Toyota έχει υποσχεθεί ότι από το 2027 θα ξεκινήσει να δουλεύει πάνω σε ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρίες στερεού τύπου (solid state).
Όχι μόνο αυτό, αλλά με τις συγκεκριμένες μπαταρίες, τα αυτοκίνητά της θα έχουν μία… ασύλληπτη αυτονομία της τάξης των 1.000 χιλιομέτρων! Αλλά σε μοντέλο παραγωγής αυτό θα αργήσει να έρθει, όπως είπαμε προς το τέλος της δεκαετίας.
Το πρώτο μοντέλο μάλιστα που θα έχει αυτή την ιδιαιτερότητα θα διατεθεί σε περίπου 10.000 μονάδες. Αυτήν την πληροφορία τουλάχιστον έχει δημοσιοποιήσει η Toyota μαζί με την πρωτοποριακή ιδέα της.
Στο εγχείρημα, αρωγό θα αποτελέσει η συνεργασία με την εταιρεία πετροχημικών, Idemitsu Kosan η οποία έχει την τεχνογνωσία και τα υλικά που απαιτούνται για αυτού του είδους τις μπαταρίες.
Οι δύο κολοσσοί θα ξεκινήσουν την κατασκευή των στερεού τύπου μπαταριών το οικονομικό έτος 2027. Το 2030 όμως είναι που σκοπεύουν να μπουν στη φάση μαζικής παραγωγής.
Υπενθυμίζουμε, ότι η Toyota έχει θέσει στόχο να πουλήσει πάνω από 3,5 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2030, μαζί με την Lexus.
Αν μέσα σε αυτά έχουν προστεθεί σταδιακά μετά το 2028 και αυτά με τις στερεού τύπου μπαταρίες και την ασύλληπτη αυτονομία των 1.000+ χιλιομέτρων, τότε οι Ιάπωνες θα έχουν βάλεις επίσημα στις «ράγες» ένα πολύ δύσκολο και απαιτητικό εγχείρημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου