Δευτέρα 28 Αυγούστου 2023

To μυστήριο μίας ανεπανάληπτης Ferrari

365 P Berlinetta Speciale του 1965, είναι τριθέσια, είναι ο ορισμός της συλλεκτικής και ένα μοναδικό έργο τέχνης, στην ιστορία της Ferrari. Συμπωματικά, όλα αυτά τα θρυλικά αυτοκίνητα Ferrari έχουν γραφτεί από τον Pininfarina, ο οποίος είναι ίσως ο μεγαλύτερος συνεργάτης, που ήταν πάντα εκεί για το Cavallino Rampante.

Από τη σύγκλιση αυτών των τιτάνων της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι συλλογικές τους κληρονομιές έχουν σμιλέψει μια σειρά από εξαιρετικά αυτοκίνητα, που αποτελούν επιτομές ομορφιάς. Αυτός ο διαρκής σύνδεσμος, που εκτείνεται σε πάνω από έξι δεκαετίες, συνεχίζει να ξεδιπλώνεται σε μια εξέλιξη που δεν δείχνει σημάδια κόπωσης ή παύσης, ένα συναίσθημα που ενισχύεται από τη δημιουργία περίπου 200 Ferrari. υπό την τέχνη του σχεδιασμού της εταιρείας Pininfarina.
Η Ferrari 365 P Berlinetta Speciale είναι ένα εξαιρετικό στολίδι στον περίφημο κόσμο των αριστουργημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας, από τη χρυσή εποχή της δεκαετίας του 1960 και σχεδιάστηκε επίσης από τον Pininfarina.

«Γεννημένη» σε μια εποχή που η σχεδίαση και οι επιδόσεις ωθήθηκαν στα άκρα, αυτή η μοναδική δημιουργία ενσαρκώνει την επιδίωξη της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ferrari, παρά το γεγονός ότι δεν έλαβε το πράσινο φως για τη σειρά παραγωγής.
Με μόνο δύο αυτοκίνητα έχουν παραχθεί ποτέ, η 365 P Berlinetta Speciale είναι ένας ιδιαίτερα περιζήτητος και αποκλειστικός θησαυρός, που αναδεικνύει την κορυφή της μηχανικής ικανότητας και της σχεδιαστικής τέχνης της Ferrari.



Η επίσημη πρεμιέρα της και η τρέλα του Ανιέλι




Οι ρίζες της Ferrari 365 P Berlinetta Speciale εντοπίζονται στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, το 1966, όπου έκανε την πρώτη της δημόσια εμφάνιση.

Ως η διάδοχος των θρυλικών αγωνιστικών αυτοκινήτων Ferrari Le Mans από τη δεκαετία του 1960, ήταν προφανές από την αρχή, ότι η 365 P Berlinetta Speciale προοριζόταν για μεγαλείο.


Το αρχικό πρωτότυπο, διακοσμημένο με την κομψή απόχρωση της White Gardenia, διέθετε τόσο εξαιρετικές γραμμές που αιχμαλώτισε την καρδιά του Τζιάνι Ανιέλι, ενός αγαπημένου φίλου και μελλοντικού ιδιοκτήτη της Ferrari.

Ενθουσιασμένος από το πρωτότυπο, παρήγγειλε ένα δεύτερο αντίγραφο του αυτοκινήτου, το οποίο έφτασε την επόμενη χρονιά στο Τορίνο, ντυμένο με μεταλλικό γκρι και στολισμένο με μια καλόγουστη πίσω αεροτομή.

Μια πρόχειρη ματιά σε αυτό το δημιούργημα ήταν αρκετή για να αιχμαλωτίσει τις αισθήσεις, με το εύπλαστο προφίλ και τα αψεγάδιαστα περιγράμματα του να κλιμακώνονται με χάρη προς τα πίσω. Ενώ είχε μια επιμήκη μορφή, η 365 P Berlinetta Speciale έθεσε τις βάσεις για το αισθητικό σχέδιο που αργότερα θα κοσμούσε τα προσεχή μοντέλα Dino, που οραματίστηκε η Pininfarina.

Το εξωτερικό έδειξε διάφορες σαγηνευτικές λεπτομέρειες, όπως μια πρωτοποριακή γυάλινη ηλιοροφή, μια ορατή τάπα πλήρωσης καυσίμου, αεροδυναμικοί αεραγωγοί που κοσμούσαν το μπροστινό μέρος των θόλων των πίσω τροχών και ένα διπλό σύστημα εξάτμισης, που «μίλησε» για την απόδοσή του.

Ωστόσο, το κομμάτι της αντίστασης παρέμενε κρυμμένο εντός των ορίων της καμπίνας, μια άνευ προηγουμένου διάταξη τριών θέσεων, με τον «θρόνο» του οδηγού στο κέντρο. Αυτή η ξεχωριστή διάταξη, σπάνια στην εποχή της και μετά, προμήνυε μια ιδέα που θα αποκτούσε εξέχουσα θέση σχεδόν τρεις δεκαετίες αργότερα με την εμφάνιση του υπεραυτοκίνητου McLaren F1.



Τα άρτια τεχνικά χαρακτηριστικά της

Κάτω από το εντυπωσιακό εξωτερικό της, η Ferrari 365 P Berlinetta Speciale καυχιόταν για ένα ισχυρό και καινοτόμο σύστημα μετάδοσης κίνησης, δανεισμένο κυρίως από το αγωνιστικό αυτοκίνητο 365 P2.

Στην καρδιά του, ένας στιβαρός κινητήρας Tipo 245 V12 4,4 λίτρων που τροφοδοτείται από τρία καρμπυρατέρ Weber ζωντάνεψε, απελευθερώνοντας τους 375 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. Η αρχιτεκτονική του κινητήρα βασίστηκε στο Colombo V12, το οποίο έχει κερδίσει σεβασμό στη μηχανολογική κληρονομιά της Ferrari.

Ο κινητήρας V12 διέθετε έναν ενιαίο εκκεντροφόρο άξονα ανά συστοιχία κυλίνδρων, επιτρέποντας τη βέλτιστη ροή αέρα και μείγματος καυσίμου. Το μπλοκ κινητήρα και οι κυλινδροκεφαλές κατασκευάστηκαν από αλουμίνιο, συμβάλλοντας στη μείωση του βάρους και στην αποτελεσματική απαγωγή θερμότητας.

Η χρήση της ανάφλεξης με δύο σπινθήρες εξασφάλισε βελτιωμένη καύση και απόδοση ισχύος. Ένα χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων εκμεταλλεύτηκε την ισχύ του κινητήρα, επιτρέποντας ακριβείς αλλαγές ταχυτήτων και μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης. Το ελαφρύ αμάξωμα και ο ισχυρός κινητήρας επέτρεψαν στην 365 P Berlinetta Speciale να επιταχύνει από 0 έως 100 χλμ/ώρα σε 5,0 δευτερόλεπτα, ένα αξιοσημείωτο επίτευγμα για την εποχή της. Η τελική ταχύτητα ξεπέρασε τα 245 χλμ/ώρα, καθιερώνοντας σταθερά το αυτοκίνητο ως ένα από τα ταχύτερα της εποχής του.

Η εξελιγμένη διάταξη της ανάρτησης διέθετε ανεξάρτητα ψαλίδια με σπειροειδή ελατήρια στο μπροστινό μέρος και σχεδιασμό πίσω ημι-άκαμπτου βραχίονα με σπειροειδή ελατήρια, εξασφαλίζοντας άψογο χειρισμό και σταθερότητα. Το χαμηλό κέντρο βάρους του αυτοκινήτου και η καλά ρυθμισμένη ανάρτηση συνέβαλαν στην εξαιρετική οδική συμπεριφορά του, παρέχοντας μια συναρπαστική και συναρπαστική εμπειρία οδήγησης.



Το μυστήριο του δεύτερου αυτοκινήτου

Ο διάσημος εισαγωγέας Ferrari στις Ηνωμένες Πολιτείες, Λουίτζι Κινέτι, απέκτησε το παρθένο λευκό πρωτότυπο, σηματοδοτώντας την αρχή μιας μοναδικής ιστορίας ιδιοκτησίας. Το αρχικό μοντέλο άλλαξε χέρια υπό την ευθύνη του Κινέτι, όχι μία αλλά .δύο φορές, καθώς το πούλησε και το απέκτησε ξανά!

Η πιο πρόσφατη εμφάνισή του στο μπλοκ δημοπρασιών ήταν το 2014, έχοντας μόλις 7.965 χιλιόμετρα στο κοντέρ του. Παρά την εκπληκτική προσφορά άνω των 23 εκατομμυρίων δολαρίων, η δημοπρασία δεν προχώρησε, υπογραμμίζοντας την ανεκτίμητη σημασία αυτού του διαμαντιού της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Εν τω μεταξύ, ο Τζιάνι Ανιέλι διαφύλαξε το δεύτερο αυτοκίνητο για μερικά χρόνια προτού το αποχωριστεί στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το μοναδικό supercar της εποχής, υποβλήθηκε σε μια ολοκληρωτική μεταμόρφωση, φορώντας πρώτα ένα λαμπερό μεταλλικό μπλε χρώμα, πριν «αγκαλιάσει» μια μαγευτική κόκκινη απόχρωση.

Ωστόσο, το ταξίδι της δεύτερης 365 P Berlinetta Speciale παραμένει καλυμμένο στο μυστήριο, ίσως μέσα σε μια άγνωστη ιδιωτική συλλογή, έναν λατρεμένο θησαυρό κρυμμένο από τα μάτια του κοινού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου