Ενας από τα σημαντικότερα έργα στην ιστορία του Ελληνικού Κράτους θα ξεκινήσει μετά τις εκλογές, όπου είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος που φτιάχνεται στην Ευρώπη.Ο λόγος για τον Βόρειο Οδικός Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) που είναι ένα σημαντικό έργο υποδομής που θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην καθημερινότητα και στην οικονομία της Κρήτης.
Με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, η διαδρομή από το Ηράκλειο στο Χανιά θα μειωθεί σημαντικά, ενώ θα βελτιωθεί η πρόσβαση σε πολλές περιοχές του νησιού.
Ο αυτοκινητόδρομος είναι μήκους 157,5 χλμ. Με παράπλευρο και κάθετο δίκτυο περίπου 150 χλμ.. με λίγα λόγια ξεπερνάει τα 307 χιλιόμετρα το έργο. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου, ανέρχεται σε 2,5 δισ. Ευρώ.
Το έργο περιλαμβάνει: 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ και κεντρική νησίδα
26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους ~ 34 χλμ.
10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και
Αναβάθμιση των υπαρχόντων ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου
Με την υλοποίηση του έργου αλλά και ολόκληρου του ΒΟΑΚ θα επιτευχθεί: Σημαντική μείωση των ατυχημάτων, που βαρύνουν τον σημερινό άξονα, ιδίως με θανατηφόρα ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς.
Σημαντική μείωση στον χρόνο των μετακινήσεων μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου μετώπου της Κρήτης στο επιθυμητό επίπεδο, αλλά και θα βελτιώσει την άνεση των μετακινήσεων, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στους χρήστες.
Μείωση κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης, του οποίου αποτελεί τον κορμό.
Ανοδική πορεία της ανάπτυξης της Κρήτης μέσω της αυξημένης κινητικότητας και δυνατοτήτων αξιόπιστης προσπέλασης των τουριστικών και λοιπών οικονομικών πόλων, σύμφωνα με τις προβλέψεις των σχετικών προγραμμάτων.
Ουσιαστική συνδρομή στην αειφόρο τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης, μειώνοντας τις πιέσεις που προκαλούνται από τον υφιστάμενο οδικό άξονα στην ποιότητα του περιβάλλοντος στην βόρεια ακτή του νησιού, η οποία είναι αναπτυγμένη τουριστικά.
Το έργο θα είναι περιβαλλοντικά φιλικό στην ανάπτυξή και λειτουργία του, προσφέροντας την συνολικά επωφελέστερη συγκοινωνιακή λύση.
Η Κρήτη υποφέρει από τα τροχαία
Στατιστικά, η Κρήτη είναι μια περιοχή με υψηλή συχνότητα τροχαίων ατυχημάτων. Σύμφωνα με δεδομένα, σημειώνονται πολλά ατυχήματα, μερικά από τα οποία οδηγούν σε σοβαρούς τραυματισμούς ή ακόμη και θάνατο.
Το 2021, έγιναν 48 θανατηφόρα ατυχήματα, με απώλεια 52 ζωών. Από αυτούς, 37 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στον τόπο του ατυχήματος, ενώ 15 άφησαν την τελευταία τους πνοή στα νοσοκομεία της Κρήτης λίγες ώρες ή και μήνες μετά τα ατυχήματα.
Ο Σεπτέμβριος του 2022 ήταν ο μήνας με τον υψηλότερο αριθμό θανάτων, με επτά ατυχήματα που προκάλεσαν τον θάνατο εννέα ανθρώπων.
Τα στατιστικά αυτά τα αναφέρουμε για να τονίσουμε τη σημασία έργων όπως το ΒΟΑΚ, τα οποία μπορούν να βελτιώσουν την οδική ασφάλεια και να μειώσουν τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων.
Ο ΒΟΑΚ αναμένεται να προσφέρει μια σύγχρονη, ασφαλή και υψηλής ταχύτητας οδική σύνδεση μεταξύ των μεγάλων πόλεων της Κρήτης. Με την ολοκλήρωση του έργου, θα μπορούμε να περιμένουμε ένα πιο ασφαλές και αποτελεσματικό σύστημα μεταφοράς που θα επηρεάσει τα πάντα, όπως και την οικονομία του νησιού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου