Όλο και πληθαίνουν τελευταία οι φωνές σχεδιαστών και ανθρώπων της βιομηχανίας ότι η κυριαρχία των SUV φθάνει στο τέλος της. Μέσα στις μεγάλες αλλαγές που φέρνει η ηλεκτροκίνηση στην καθημερινότητά μας ίσως έχει και μία ακόμα, η οποία για κάποιους ίσως είναι και ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη.
Ο λόγος για το ενδεχόμενο η ηλεκτροκίνηση να αποτελέσει την αιτία ώστε να “απαλλαγούμε” από τα SUV τα οποία όπως όλα δείχνουν δεν είναι συμβατά με τα νέα δεδομένα που φέρνει το ηλεκτρικό μέλλον των αυτοκινήτων.
Ανάμεσα στους ανθρώπους που βλέπουν ότι οι ημέρες των SUV είναι μετρημένες, είναι και ο επικεφαλής σχεδιασμού της Kia, ο Karim Habib, ο οποίος πέρασε πολλά χρόνια στην BMW πριν φθάσει στην Kia μέσω της Infinity.
O Habib είναι ο κύριος υπεύθυνος πίσω από τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της κορεάτικης εταιρίας υπό τον τίτλο “Opposites United” (“τα αντίθετα, έλκονται” σε ελεύθερη μετάφραση), και ο άνθρωπος που οδηγεί την αισθητική των νέων Kia που παρουσιάστηκαν τους τελευταίους μήνες.
Ο ίδιος δηλώνει ότι το όραμα της Kia είναι μία γκάμα αυτοκινήτων που εμπνέεται “από τις αντιθέσεις που υπάρχουν στη φύση και την ανθρωπότητα”.
Το Sportage, το Sorento, το EV6, το EV9 και το EV5 έχουν ενσωματώσει τη φιλοσοφία με μεγάλη επιτυχία, και χωρίς αμφιβολία ένα μεγάλο μέρος της τεράστιας παγκόσμιας επιτυχίας της Kia.
Μέσα από την σχεδιαστική σύνθεση των αντιθέσεων, η Kia θέλει να δημιουργήσει αυτοκίνητα που ξεφεύγουν από τα δεδομένα. Και με αυτόν τον τρόπο να δημιουργήσει νέα σχήματα που δεν θα ακολουθούν την πεπατημένη των SUV όπως τα γνωρίζουμε σήμερα.
Τα μεγάλα και ογκώδη αυτοκίνητα δεν συμβαδίζουν με τα δεδομένα της ηλεκτροκίνησης, η οποία απαιτεί από τους σχεδιαστές να επιστρέψουν στις καθαρές αεροδυναμικές γραμμές.
Ο λόγος είναι προφανής: η αεροδυναμική είναι πλέον καθοριστικός παράγοντας για την επίτευξη της μέγιστης δυνατής αυτονομίας. Οπότε τα ογκώδη SUV, έτσι όπως τα έχουμε συνηθίσει σήμερα, σε βάθος χρόνου θα αποτελέσουν παρελθόν.
Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι αντίστοιχες αντιλήψεις έχουν εκφράσει πολλοί σχεδιαστές και στελέχη εταιριών.
Μιλώντας πριν λίγο καιρό στο συνέδριο “Future of the Car” των Financial Times, η Linda Jackson, πρόεδρος της Peugeot, δήλωσε ότι πλέον η αυτονομία είναι ο σημαντικότερος παράγοντας τόσο για τις εταιρίες όσο και για τους καταναλωτές.
Κάπου εδώ, τα μεγάλα και ογκώδη SUV, με την κακή αεροδυναμική, έχουν σημαντικό μειονέκτημα. Κάτι που επιδρά αρνητικά στην ηλεκτρική αυτονομία. Και σίγουρα αποτελεί εμπορικό εμπόδιο για την πώλησή τους.
Αντί για αυτού του τύπου τα οχήματα, η Peugeot έχει αποφασίσει να μπει σε ένα νέο σχεδιαστικό πλάνο, με αυτοκίνητα πιο αεροδυναμικά, χωρίς όμως να χάνουν σε πρακτικότητα και με ξεχωριστό στιλ όπως το πολύ όμορφο Peugeot 408.
Αντίστοιχες δηλώσεις είχε κάνει πριν μερικούς μήνες και ο πρώην επικεφαλής της Citroen, Vincent Cobee, ο οποίος είχε πει πέρσι ότι τα SUV είναι στα πρόθυρα της εξαφάνισης. Ο ίδιος είχε πει ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα αυξήσει σημαντικά την σημασία της αεροδυναμικής στην σχεδίαση των αυτοκινήτων στο άμεσο μέλλον.
Όπως είπε ο ίδιος, στον κόσμο των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, μπορούσες παλά να αυξήσεις την χωρητικότητα του ρεζερβουάρ. Όμως στην ηλεκτρική εποχή, οι μπαταρίες δεν μπορούν να μεγαλώνουν έτσι εύκολα, με αποτέλεσμα η αεροδυναμική να είναι ένας τομέας που προσφέρει πολλά περισσότερα στην αύξηση της αυτονομίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου