Βρετανός διανύει την 17η σεζόν του στην Formula 1, η οποία μέχρι στιγμής δεν του έχει δώσει και πολλούς λόγους για να αισιοδοξεί. Ποια θα είναι η συνέχεια για την καριέρα του Lewis; Μετά την ολοκλήρωση της προηγούμενης χρονιάς, ο Hamilton ήταν αισιόδοξος ότι εκείνη αποτελούσε απλώς μία κακή παρένθεση για την Mercedes. Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν πεπεισμένος ότι φέτος το σενάριο για εκείνον θα ήταν διαφορετικό.
Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε εάν περίμενε ότι η Mercedes θα ήταν από το ξεκίνημα της σεζόν στη μάχη του πρωταθλήματος. Σίγουρα, όμως, οι άνθρωποι της γερμανικής ομάδας θεωρούσαν ότι θα έχουν κλείσει την ψαλίδα σε σχέση με την Red Bull. Στην παρουσίαση της W14 υπήρχε συγκρατημένη αισιοδοξία πώς αυτό το μονοθέσιο θα σήμαινε την αρχή της ανάκαμψης για την ομάδα.
Δυστυχώς για την Mercedes -και για τον Hamilton- η πραγματικότητα αποδείχθηκε διαφορετική. Μπορεί η W14 να μην είχε τα σοβαρά προβλήματα ευστάθειας της προκατόχου της. Ωστόσο, η φετινή Mercedes έχει αποδειχθεί κατώτερη όχι μόνο της RB19 αλλά και των SF-23 και AMR23.
Βέβαια, στην Jeddah οι Mercedes κατάφεραν να τερματίσουν μπροστά από τις Ferrari. Αλλά αυτό είχε να κάνει περισσότερο με την ευτυχή για εκείνες συγκυρία του safety car παρά με κάποια άνοδο στην πραγματική τους απόδοση.
Και ο Lewis δεν ήταν καθόλου χαρούμενος κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Είχαν ήδη προηγηθεί οι δηλώσεις του μετά το Μπαχρέιν πώς η ομάδα δεν τον είχε ακούσει κατά τον σχεδιασμό της W14. Μετά τις κατατακτήριες στην Jeddah ο Βρετανός ήταν εμφανώς απογοητευμένος. Έχοντας πάρει κατάταξη στην 8η θέση -τέσσερις πίσω από τον teamamte του- ο Hamilton δεν είχε όρεξη για πολλές κουβέντες.
Η διάθεσή του κάπως βελτιώθηκε μετά την πέμπτη θέση στον αγώνα. Λογικά, όμως, ο Hamilton θα έχει αρκετά ακόμη γλυκόπικρα τριήμερα φέτος.
Η τρέχουσα κατάσταση και οι επιλογές
Ο Hamilton έχει βρεθεί σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι στη καριέρα του. Και θα πρέπει σύντομα να λάβει σημαντικές αποφάσεις για το μέλλον του. Από τη μία φαίνεται αποφασισμένος να συνεχίσει την προσπάθειά του για την κατάκτηση του 8ου πρωταθλήματός του. Από την άλλη, όμως, δεν φαίνεται να έχει πολλές διαθέσιμες επιλογές οι οποίες θα μπορούσαν να εκπληρώσουν αυτή του την επιθυμία.
Άλλωστε ο ίδιος ο Lewis έχει δηλώσει ότι μία δεύτερη συνεχόμενη σεζόν χωρίς προοπτική νίκης δεν τον γοητεύει ιδιαίτερα. Ο Hamilton ήταν αρκετά τυχερός από το 2007 ώστε να έχει κάθε χρόνο στη διάθεσή του μονοθέσια ικανά για νίκη. Μπορεί όχι πάντα ικανά για πρωταθλήματα, αλλά σίγουρα για ορισμένες νίκες.
Ακόμη και πέρσι, η W13 κατάφερε να κερδίσει στην Βραζιλία με τον Russell. Ωστόσο, στο αποτέλεσμα αυτό είχε συμβάλει ιδιαιτέρως το λάθος στήσιμο των Red Bull στο Interlagos. Εάν είμαστε ρεαλιστές, η W13 πρέπει να ήταν σίγουρα το λιγότερο ανταγωνιστικό μονοθέσιο που οδήγησε ο Hamilton στην καριέρα του. Και η W14 δεν φαντάζει πολύ καλύτερή της.
Οπότε ποιες είναι οι επιλογές του Hamilton; Το συμβόλαιό του με την Mercedes λήγει φέτος. Και ο Lewis θα πρέπει σύντομα να αποφασίσει εάν θα συνεχίσει με την ομάδα ή όχι. Ειδάλλως δύο εναλλακτικές υπάρχουν για τον Βρετανό. Είτε να μείνει εκτός πρωταθλήματος -προσωρινά ή μη- είτε να υπογράψει σε κάποια άλλη ομάδα.
Κυνηγώντας το όγδοο
Ένας οδηγός του επιπέδου του Hamilton δεν θα δυσκολευόταν να βρει ομάδα υπό άλλες συνθήκες. Όμως, τα πράγματα περιπλέκονται από τον στόχο που έχει θέσει ο Lewis. Είναι προφανές ότι ο Hamilton αγωνίζεται μόνο και μόνο για να κατακτήσει το όγδοο πρωτάθλημα. Δεν ενδιαφέρεται να κατακτήσει απλώς μερικές νίκες ή poles ακόμη.
Κατά συνέπεια θα πρέπει να βρεθεί σε ένα μονοθέσιο ικανό για το πρωτάθλημα. Αυτή τη στιγμή μόνο η Red Bull φαίνεται να διαθέτει τέτοιο. Και η αυστριακή ομάδα δεν υπάρχει περίπτωση να εντάξει τον Hamilton στο δυναμικό της, όσο υπάρχει ο Verstappen εκεί.
Έπειτα είναι η περίπτωση της Ferrari. Θα πρέπει να πρόκειται για κάποιου είδους παράδοση η φημολογία της μετακίνησης Hamilton στο Maranello. Κάθε φορά που ο Βρετανός βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Mercedes, ξεπετάγονται σαν μανιτάρια και τα άρθρα που τον θέλουν να πηγαίνει στη Ferrari. Πλέον, αυτές οι φημολογίες αποτελούν απλώς μέρος του φολκλόρ της F1.
Έπειτα, υπάρχει και η περίπτωση της Aston Martin. Όμως, εκεί ο Stroll είναι ακλόνητος -άλλωστε είναι και ο κύριος λόγος για τον οποίον δημιουργήθηκε η ομάδα- ενώ ο Alonso έχει συμβόλαιο για δύο χρόνια. Απομένουν οι μη ανταγωνιστικές για την ώρα Mclaren και Alpine.
Ένα διάλειμμα ίσως;
Πιστεύουμε ότι τα σενάρια μετακίνησης του Βρετανού σε άλλη ομάδα δεν βγάζουν και πολύ νόημα. Άλλωστε, ο Hamilton οδηγούσε ανέκαθεν για την Mercedes. Οπότε φαίνεται εξαιρετικά περίεργη μία τόσο απότομη αλλαγή στρατοπέδου στο τέλος της καριέρας του.
Κακά τα ψέματα, η Mercedes παραμένει η πιο ρεαλιστική προοπτική για τον Hamilton. Όμως εκεί υπάρχουν δύο προβλήματα. Το ένα είναι η χαμηλή ανταγωνιστικότητα των δύο τελευταίων ετών. Θα πρέπει η Mercedes να κάνει μία τεράστια υπέρβαση ώστε να φτάσει την Red Bull σύντομα. Ή τουλάχιστον να πείσει τον Hamilton ότι είναι ικανή για κάτι τέτοιο μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα.
Το άλλο ακούει στο όνομα George Russell. Ο Hamilton είχε αντιτεθεί ακόμη και στην μετακίνηση του Βρετανού αντί του Bottas το 2021. Όμως, η Mercedes τον είχε αγνοήσει τότε. Και μπορεί η μέχρι τώρα συνεργασία των δύο Βρετανών να είναι αρκετά καλή. Ωστόσο, είναι εμφανές ότι ο Russell δεν είναι διατεθειμένος να παίξει δεύτερο βιολί στον Hamilton. Τόσο λόγω ικανοτήτων όσο και λόγω ψυχοσύνθεσης.
Κατά συνέπεια, δεν θα έπρεπε να μας εκπλήξει μία πιθανή απόφαση του Hamilton να αποσυρθεί για λίγο από την ενεργό δράση. Σίγουρα, ο Lewis έχει τις ικανότητες και την ενέργεια να συνεχίσει στην F1 για μερικά χρόνια ακόμη. Θα το έπραττε, όμως, χωρίς να υπάρχει η προοπτική ενός ανταγωνιστικού μονοθέσιου; Ή θα επιλέξει την οδό του Alonso; Την απάντηση θα την μάθουμε σύντομα.
Του έκλεψαν πέρσι το 8ο γιατί δεν μπορεί ένας Αράπης να σβήσει τους Λευκούς Πρωταθλητές απο κάθε Λίστα
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα θα γίνει ο ΡΑΣΕΛ Βρετανός Λευκός γνήσιος
Το τομάρι Φερσσταπεν είναι ένα πυροτέχνημα ακόμα