Μπορεί να μην έχουν βρει ακόμα κινητήρα και να χρειάζονται αρκετά χρόνια εξέλιξης, όμως οι Τούρκοι θεωρούν ότι το δικό τους αεροπλάνο θα ρίχνει εύκολα στο F-35. Αν και ο καταστροφικός σεισμός φρέναρε σε κάποιο βαθμό (μένει να δούμε πόσο…) τον Τουρκικό αναθεωρητισμό, οι γείτονες δεν παύουν να παινεύονται για τις προόδους που έχει κάνει η αμυντική τους βιομηχανία.
Και όχι άδικα βεβαίως, καθώς την χρονιά που πέρασε ξεπέρασαν τα 4,4 δισ. δολάρια σε εξαγωγές πολεμικού υλικού, ενώ για το 2023 σκοπεύουν να φθάσουν και τα 6 δισ. Μιλάμε δηλαδή για πολύ μεγάλα νούμερα που σίγουρα προβληματίζουν χώρες με παράδοση στην αμυντική βιομηχανία.
Το μεγάλο πρότζεκτ που τρέχει πάντως είναι το τουρκικό αεροπλάνο “περίπου 5ης” γενιάς, το λεγόμενο και TF-X. Πριν λίγες ημέρες, το πρωτότυπο κατάφερε να κάνει την πρώτη του τροχοδρόμηση με δικές του δυνάμεις, δηλαδή με δύο κινητήρες δανεικούς από F-16.
H εκδήλωση δεν συνοδεύτηκε από τις αντίστοιχες εορταστικές εκδηλώσεις και κορώνες, καθώς ο σεισμός άλλαξε τις προτεραιότητες του Ερντογάν.
Αυτό όμως δεν εμποδίζει αρκετούς Τούρκους αναλυτές να ξεσαλώνουν για τις ικανότητες του δικού τους αεροπλάνου.
Ένας εξ’ αυτών, ο απόστρατος συνταγματάρχης Eray Güçlüer έφθασε στο σημείο να δηλώσει ότι το Εθνικό Αεροσκάφος 5ης Γενιάς (MMU) θα έχει χαρακτηριστικά απόδοσης υψηλότερα ακόμα και από το F-35
Μάλιστα υποστήριξε ότι το συγκεκριμένο αεροπλάνο θα μπορεί να διαχειριστεί και άλλα αεροσκάφη που παράγονται στην Τουρκία όπως τα διάφορα drones. Ενώ και στην κλειστή αερομαχία θα είναι ακόμα καλύτερο από το F-35, καθώς το αμερικάνικο 5ης γενιάς δεν είναι καλό σε αυτόν τον τομέα.
Πέρα από τις υπερβολές, το ΜΜU είναι ένα πρότζεκτ που περνάει αρκετές δυσκολίες σε αυτό το στάδιο, κυρίως σε σχέση με τους κινητήρες αλλά και τα ηλεκτρονικά του συστήματα.
Οι Τούρκοι έχουν ανακοινώσει ότι θα αντικαταστήσει τα γερασμένα F-16 μέχρι το τέλος της δεκαετίας, αν και μάλλον οι προβλέψεις είναι ιδιαίτερα αισιόδοξες. Ιδίως όταν μιλάμε για ένα δικινητήριο αεροπλάνο, που προσπαθεί να πάρει στοιχεία τόσο από το F-35 όσο και από το πολύ πιο πολύπλοκο -και πανάκριβο- F-22.
Ένα μαχητικό, και δη 5ης ή έστω και 4,5ης γενιάς είναι μία ιδιαίτερα σύνθετη πλατφόρμα, η οποία χρειάζεται πολλά χρόνια έρευνας, εξέλιξης και -κυρίως- δοκιμών ώστε να πιστοποιηθεί ότι είναι έτοιμο για δράση.
Ακόμα και οι μεγαλύτερες χώρες παραγωγής αεροσκαφών χρειάζονται τουλάχιστον μία δεκαετία για να γίνει επιχειρησιακό ένα αεροσκάφος, πολύ δε περισσότερο όταν μιλάμε για 5ης γενιάς.
Αυτό βέβαια δεν πρέπει να εφησυχάζει την ελληνική πλευρά, η οποία θα πρέπει να επιταχύνει τις διαδικασίες για την απόκτηση των F-35, χωρίς παρεκτροπές και χωρίς το θέμα να γίνει αντικείμενο πολιτικής αντιπαράθεσης πριν ή μετά τις εκλογές.
Η αλήθεια είναι, είτε μας αρέσει είτε όχι, ότι η Τουρκία μετατρέπεται με γοργούς ρυθμούς σε μία μεγάλη χώρα παραγωγής εξελιγμένων οπλικών συστημάτων κάθε είδους.
Και όσο και αν φαίνεται αυτή την στιγμή αστείο ότι θέλει να συγκρίνει ένα άγουρο copy-paste με το ορίτζιναλ F-35, ο χρόνος δουλεύει πάντα υπέρ τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου