Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2022

Άγιοι Ισίδωροι Λυκαβηττού: Τα «θαύματα» του παπά-Δημήτρη διχάζουν την Εκκλησία και εμπλέκουν τον Ιερώνυμο

Σε μείζον ενδοεκκλησιαστικό θέμα, το οποίο μάλιστα φαίνεται να αγγίζει απευθείας τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, εξελίσσεται η υπόθεση του «θαυματοποιού» παπα-Δημήτρη.Ενώ σε καθημερινή βάση οι πιστοί εξακολουθούν να συρρέουν απτόητοι στο ναό των Αγίων Ισιδώρων Λυκαβηττού, ακριβώς για να δεχθούν την ευλογία του διάσημου ιερέα -ή ακόμη και να γίνουν αυτόπτες μάρτυρες κάποιου θαύματος- εις βάρος του κατά κόσμον Δημητρίου Λουπασάκη δεν κυκλοφορούν πλέον φήμες και υπαινιγμοί: Η οργάνωση ellinikahoaxes.gr δημοσιοποίησε έγγραφη ανακριτική πρόταση προς το Επισκοπικό Δικαστήριο της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών με μια σειρά από βαρύτατα παραπτώματα στα οποία φέρεται να έχει υποπέσει κατά το παρελθόν ο παπα-Δημήτρης.



Ανήμερα της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, τη 14η Σεπτεμβρίου, συγκεντρώθηκαν περίπου 30.000 άτομα τα οποία στήθηκαν σε ατελείωτες ουρές, περιμένοντας καρτερικά τη σειρά τους ώστε να αγγιχθούν από τον εφημέριο




Αν και συντεταγμένη σε αρχαΐζουσα νομική ορολογία, είναι προφανές ότι η ανακριτική πρόταση αναφέρεται σε αδικήματα εντελώς ανάρμοστα για έναν ιερωμένο, τέτοιας σοβαρότητας ώστε να δημιουργείται η εντύπωση ότι η αποβολή του από τους κόλπους της Εκκλησίας θα ήταν η ελάχιστη τιμωρία. Ενδεικτικά στο κείμενο του εκκλησιαστικού ανακριτή περιλαμβάνονται διάπυροι όροι όπως «αγυρτεία», «απιστία», «απείθεια», «υπέρβασις καθήκοντος», «προσβολή του Ιερού Μυστηρίου του Γάμου», «ανυπακοή», «σφετερισμός», «εμπρόθετος αλλοίωσις» κ.α.



Βάσει του εν λόγω εγγράφου, συνάγεται ότι ο παπα-Δημήτρης είναι, τρόπον τινά, υπόδικος. Υπό την έννοια ότι η δική του δεν έγινε ποτέ και η παραπομπή του στο Επισκοπικό Δικαστήριο παραμένει εκκρεμής. Τυπικά, η αρχική δίωξη εις βάρος του ασκήθηκε το 2014 -με την υπογραφή του Αρχιεπισκόπου, ως του επικεφαλής της εκκλησιαστικής δικαιοδοτικής αρχής. Η ανάκριση για τα πεπραγμένα του παπα-Δημήτρη Λουπασάκη διεξήχθη επί τριετία, εξού και η ανακριτική πρόταση φέρει ημερομηνία 25 Αυγούστου 2017. Ακολούθως έως το τέλος του 2017, σύμφωνα με πληροφορίες, συνεκλήθη το Επισκοπικό Δικαστήριο, αλλά, εξαιτίας ασθενείας του προεδρεύοντος η εκδίκαση της υπόθεσης ανεβλήθη επ’ αόριστον.


Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος συλλειτούργησε με τον Λουπασάκη στους Αγίους Θεοδώρους της Ζάλτσας το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου



Έκτοτε ο Δημήτριος Λουπασάκης ιερουργεί κανονικά, ως αποσπασμένος στο Λυκαβηττό από τον ιερό ναό Αγίου Γεωργίου Ζωγράφου όπου υπάγεται. Υπενθυμίζεται, πάντως, ότι η Διαρκής Ιερά Σύνοδος έχει ανακοινώσει πως προγραμματίζει την εξέταση της περίπτωσης παπα-Δημήτρη σε επόμενη συνεδρίασή της, μάλλον εντός του Οκτωβρίου.

Ταυτόχρονα όμως, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εμφανίζονται αναμνηστικές φωτογραφίες, στις οποίες απεικονίζεται ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος από πρόσφατο συλλείτουργο με τον αμφιλεγόμενο Δημήτριο Λουπασάκη και δη στη μονή Αγίων Θεοδώρων Ζάλτσας, το εν Βοιωτία προσωπικό ησυχαστήριο του Μακαριωτάτου. Η κοινή εμφάνιση του παπα-Δημήτρη με τον κ. Ιερώνυμο το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου (όπως αναφέρει σε ανάρτησή του στο Facebook ο Δημήτρης Αλικάκος των ellinikahoaxes.gr), αφ’ ενός εξελήφθη από την εκκλησιαστική κοινότητα σαν συμβολική πλην απερίφραστη δήλωση υποστήριξης προς τον Δημήτριο Λουπασάκη.









Το αχνό μειδίαμα του Αρχιεπισκόπου στη φωτογραφία δίπλα στον «Ντάνο», τον Γιώργο Αγγελόπουλο, νικητή του Survivor 2017 και τον παπα-Δημήτρη, ευλόγως ερμηνεύεται σαν αντεπίθεση του Ιερωνύμου στη μερίδα εκείνη του ανώτατου κλήρου -προεξάρχοντος του Μητροπολίτη Αργολίδος Νεκταρίου- η οποία βοά, εδώ και μήνες, εναντίον του Δημητρίου Λουπασάκη.

Αφ’ ετέρου, όμως, τίθεται ζήτημα τήρησης των ιερατικών κανόνων, εφόσον στους Αγίους Θεοδώρους Ζάλτσας ο Αρχιεπίσκοπος, συλλειτουργώντας με τον υπό δριμύτατη αμφισβήτηση «θαυματοποιό» παπα-Δημήτρη, προέβη σε κουρά μοναχού. Η κίνηση αυτή του κ. Ιερωνύμου περιβάλλεται αφ’ εαυτής από ένα πέπλο αμφισβήτησης, καθώς ο άνδρας που εκάρη μοναχός από το χέρι του Αρχιεπισκόπου προηγουμένως είχε αποπεμφθεί από τον ηγούμενο μονής στην οποίαν είχε αποταθεί για να ακολουθήσει το μοναχικό βίο. Κάποιοι αρχιερείς θεωρούν ότι ο κ. Ιερώνυμος χαράσσει έναν εξαιρετικά αμφιλεγόμενο δρόμο, παρακάπτοντας με την εξουσία του αξιώματός του κατά έναν ακατανόητο τρόπο και για εξίσου ακατανόητους λόγους την καθιερωμένη τάξη, κινούμενος ταυτόχρονα επιδεικτικά α λα μπρατσέτα με τον «υπόδικο» παπα-Δημήτρη.

Σε ό,τι τον αφορά, ο κ. Λουπασάκης χρησιμοποιεί τακτικά το όνομα του Αρχιεπισκόπου, προς περαιτέρω επίρρωσιν της αγέρωχης στάσης του έναντι όσων των κατηγορούν σαν απατεώνα. Απευθυνόμενος στο ποίμνιό του, ο παπα-Δημήτρης έχει ακουστεί να λέει «ποια είναι η Ιερά Σύνοδος; Εγώ ανήκω στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών και, άρα προϊστάμενός μου είναι ο Αρχιεπίσκοπος, ο οποίος, εξάλλου, εκπροσωπεί την Ιερά Σύνοδο. Εγώ δεν έχω τον Μακαριώτατο να έχει κάποιο πρόβλημα μαζί μου και με ό,τι κάνω. Ο Μακαριώτατος είναι ένας απλός, πράος, ταπεινός άνθρωπος και είναι πολύ σοφός. Αφήνει να μιλάνε όλοι, αλλά εκείνος, με την πραότητά του, ξέρει τι κάνει. Και κάνει πάντα το καλύτερο».

Υπερθεματίζοντας, δε, στον ίδιο τόνο, ο παπα-Δημήτρης διακηρύσσει ότι «είμαι καθαρός, δεν έχω λερώσει το ράσο» κ.λπ. Παρόλ’ αυτά, το μεγάλο κενό στην υπόθεση αφορά στο αρχικό κατηγορητήριο, δηλαδή το φάκελο ο οποίος παραδόθηκε στο γραφείο του Αρχιεπισκόπου και, ακολούθως, με εντολή του κ. Ιερώνυμου, ασκήθηκε η δίωξη. Οπότε, ελλείψει αυτών των εγγράφων, απομένει στο έργο της αποκρυπτογράφησης να συναγάγει τα ατοπήματα που προσάπτει το εκκλησιαστικό ποινικό σύστημα στον κ. Λουπασάκη.






Το κείμενο της ανακριτικής πρότασης, ακριβώς όπως δημοσιεύεται στο www.ellinikahoaxes.gr, έχει ως εξής:

«1. Ἵνα διερευνηθῇ διά ψυχιατρικῶν πραγματογνωμόνων ἡ ἱκανότης τοῦ Πρεσβυτέρου Δημητρίου Λουπασάκη, Κληρικοῦ τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν.

2. Ἵνα διερευνηθῶσι περαιτέρω δικαστικῶς αἱ κατά τοῦ Πρεσβυτέρου Δημητρίου Λουπασάκη τοῦ Γεωργίου, Ἐφημερίου τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Γεωργίου Ζωγράφου, ἀπεσπασμένου εἰς τό Ἱερόν Ἀρχιεπισκοπικόν Παρεκκλήσιον τῶν Ἁγίων Ἰσιδώρων Λυκαβηττοῦ, κατηγορίαι ἐπί:

α) ἀγυρτείᾳ,

β) ἐμπροθέτῳ ἀλλοιώσει τῶν ὑπό τῶν Ἱερῶν Κανόνων παραδεδομένων κατηγορία, ἥτις διατυποῦται τοιουτοτρόπως ἕνεκεν τῆς πατρικῆς συναντιλήψεως τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Ἱερωνύμου Β΄, μή ἐπιθυμοῦντος τήν διατύπωσιν κατηγορίας ἐπί ἑτεροδιδασκαλίᾳ καί διαστροφῇ τοῦ Ὀρθοδόξου καί Ἐκκλησιαστικοῦ ἤθους πρός Κληρικόν τῆς Κανονικῆς Δικαιοδοσίας Αὐτοῦ,

γ) ἀπειθείᾳ καί καταφρονήσει τοῦ οἰκείου Ἐπισκόπου, καί δή τῶν δι’ εἰδικῶν ἐγγράφων καί Ἐγκυκλίων τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Ἱερωνύμου Β΄ περί τῆς διοικήσεως τῶν Ἱερῶν Ἀρχιεπισκοπικῶν Παρεκκλησίων παρασχεθεισῶν ὁδηγιῶν,

δ) προσβολῇ τοῦ Ἱεροῦ Μυστηρίου τοῦ Γάμου καί ἐμπροθέτῳ βαρυτάτῃ ἀμελείᾳ εἰς τήν περί τήν οἰκογένειαν τοῦ κατηγορουμένου φροντίδα,

ε) ἠθικῇ αὐτουργίᾳ εἰς ὑπερορίους χειροτονίας τελεσθεῖσας ὡς τοιαύτας ἐν ἀγνοίᾳ τῶν ὑπερορίως χειροτονούντων,

στ) ἀνυπακοῇ,

ζ) σφετερισμῷ τοῦ ὑπουργήματος τῆς Πνευματικῆς Πατρότητος,

η) συνομωσίᾳ, φατρίᾳ καί τυρείᾳ πρός ἀνατροπήν τῆς κρατούσης Ἐκκλησιαστικῆς καί νομίμου τάξεως περί τό Ἱερόν Ἀρχιεπισκοπικόν Παρεκκλήσιον τῶν Ἁγίων Ἰσιδώρων Λυκαβηττοῦ, καί δημιουργίαν Μοναστικῆς Ἀδελφότητος ἄνευ ἀδείας καί εὐλογίας τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν, καί

θ) δεινοτάτῳ σκανδαλισμῷ τῆς συνειδήσεως τῶν πιστῶν.

3. Ἵνα μετατραπῇ ἡ κατηγορία ἐπί ὑπεξαιρέσει κατά συρροήν καί κατ’ ἐξακολούθησιν τοῦ Ἱεροῦ Χρήματος, εἰς κατηγορίαν ἐπί παραβάσει ἤ κάλλιον ὑπερβάσει καθήκοντος διά νοσφίσεως ἐξουσίας, ὡς καί ἐπί ἀπιστίᾳ περί τήν ὑπηρεσίαν τοιαύτην.

4. Ἵνα ἀπαλλαγῇ ὁ ὡς ἄνω Κατηγορούμενος Κληρικός ὁριστικῶς τῶν κατηγοριῶν ἐπί: α) ἐξυβρίσει, ἄλλως σαπρολογίᾳ κατά Κληρικῶν καί δή Ἐπισκόπων, ὡς καί λαϊκῶν, καί β) συκοφαντίᾳ, ἄλλως ψευδολογίᾳ κατά Κληρικῶν καί δή Ἐπισκόπων, ὡς καί λαϊκῶν.

5. Ἵνα μή ἀναγνωρισθῇ τῷ κατηγορουμένῳ οὐδέν ἐλαφρυντικόν, ὡς καθ’ ὑποτροπήν ὑποπίπτοντος εἰς τά αὐτά ἀντικανονικά παραπτώματα, ἀποδεικνυόμενα διά προγενεστέρων ἐναντίον του διενεργηθεισῶν Ἐνόρκων Διοικητικῶν Ἐξετάσεων, καθ’ ἅ ἐκ τοῦ ὑπηρεσιακοῦ του φακέλλου προκύπτει».

Σε μια πρόχειρη προσπάθεια αποκρυπτογράφησης, ο παπα-Δημήτρης παρουσιάζεται από τον ανακριτή σαν υπόλογος για χρηματισμό, σκόπιμη διαστρέβλωση των κανόνων της εκκλησίας, έμπρακτη ασέβεια προς τους ανωτέρους του στην εκκλησιαστική ιεραρχία (εν τέλει και προς τον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο) κ.α.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η κατηγορία για «προσβολή του Ιερού Μυστηρίου του Γάμου» εκ μέρους του παπα-Δημήτρη, καθώς το κατηγορητήριο επισημαίνει ξεκάθαρα ότι δεν φρόντισε, ως θα όφειλε, την οικογένειά του. Οι λεπτομέρειες της τεκμηρίωσης αφήνονται στη φαντασία καθενός, εφόσον καλύπτονται από το απόρρητο της δικογραφίας.

Πέραν των προηγουμένων, το κατηγορητήριο σκιαγραφεί έναν εντελώς ανεξέλεγκτο ιερωμένο, ο οποίος φέρεται να είχε αντιποιήσει ακόμη και την αρχιεπισκοπή, χειροτονώντας ο ίδιος άλλους και πρακτικά εξαπατώντας τους ότι στο εξής θα θεωρούνται μέρος του κλήρου. Η ανυπακοή, η κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας, η υποκίνηση σύγχυσης και αναταραχής στο εκκλησίασμα, ο φατριασμός κ.λπ. συμπληρώνουν το ηθικό προφίλ ενός ανθρώπου ο οποίος, εάν τελικά παραπεμφθεί σε εκκλησιαστική δίκη, θα πρέπει να έχει προετοιμαστεί πολύ καλά για να ανασκευάσει την καταιγίδα των κατηγοριών.

Άλλωστε, αυτό είναι το ζήτημα που απασχολεί τον κλήρο όσο και την κοινή γνώμη: Γιατί δεν εκδικάζεται η υπόθεση του παπα-Δημήτρη, αν μη τι άλλο για να υπάρξει η δέουσα κατάληξη; Είτε να αποταχθεί είτε να καθαρίσει το όνομα και την υπόληψή του. Αρκεί άραγε η συμβολική στήριξή του από τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, ή η μόνιμη, ταπεινόφρων, επωδός του παπα-Δημήτρη ότι «εγώ δεν κάνω θαύματα, ο Σταυρός τα κάνει. Και ο Σταυρός είναι ο Χριστός. Εγώ είμαι ένα απλό παπαδάκι».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου