Η Κομισιόν φαίνεται πως θέλει να εφαρμόσει ίδιους κανόνες για ίδιες υπηρεσίες στις μετακινήσεις. Δημοσιεύθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το “Πακέτο Αστικών Μετακινήσεων“, πρόκειται για τη στρατηγική της ΕΕ γύρω από τις ψηφιακές εφαρμογές και το ρόλο των Ταξί και των ΙΧ με οδηγό
στις πόλεις. Ουσιαστικά η Κομισιόν προαναγγέλλει τις διαθέσεις της με
συγκεκριμένες κατευθύνσεις προς τα κράτη μέλη για ένα σύγχρονο πλαίσιο
που θα ενθαρρύνει τη βιωσιμότητα.
Απ’ όσο φαίνεται η Κομισιόν θα ακολουθήσει τη λογική του «ίδιοι κανόνες, για τις ίδιες υπηρεσίες»,
δηλαδή δε μπορεί να υπάρχουν απαγορεύσεις τύπου 3ωρο και 90 ευρώ
ελάχιστο κόστος. Αν τελικά υιοθετηθεί αυτή η τακτική από όλα τα
κράτη-μέλη τότε θα αλλάξει ριζικά το τοπίο στην ελληνική αγορά των Ταξί
και των οχημάτων ενοικίασης με οδηγό!
Όπως χαρακτηριστικά
επισημαίνεται στην έκθεση: «Ταξί και ιδιωτικά ενοικιαζόμενα οχήματα με
οδηγούς υπάρχουν δίπλα-δίπλα για χρόνια σε πολλά κράτη-μέλη.
Παραδοσιακά,
τα ταξί επιτρέπεται να τα σταματούν οι πελάτες στο δρόμο ή στις
πιάτσες, ενώ υπάρχει και δυνατότητα προκράτησης κάποιου οχήματος
καταβάλλοντας κάποιο αντίτιμο.
Η ενοικίαση οχήματος με οδηγό από
την άλλη μεριά περιορίζεται μόνο στην μέθοδο της προκράτησης αλλά σε
κάποια κράτη-μέλη επιτρέπεται να ορίζουν τις δικές τους χρεώσεις
ελεύθερα.
Οι εταιρείες διαμεσολάβησης έχουν εισέλθει στην αγορά
και έχει αποδειχθεί ότι αλλάζουν το παιχνίδι. Οι εφαρμογές που
βασίζονται στον αλγόριθμο και τη γεωγραφική ενοποίηση επιτρέπουν την
“στιγμιαία προκράτηση”, που σημαίνει ότι οι κούρσες μπορούν να
πραγματοποιηθούν αμέσως μετά την προκράτηση, θολώνοντας έτσι τα
παραδοσιακά όρια μεταξύ των δύο τομέων. Επιπλέον, οι εφαρμογές που
λειτουργούν με ενοικιαζόμενο όχημα με οδηγό έχουν προκαθορισμένες τιμές.
Σε πολλά κράτη μέλη, υπάρχει δυσαρέσκεια μεταξύ των οδηγών ταξί
που αντιλαμβάνονται τον ανταγωνισμό από τις εταιρείες διαμεσολάβησης
και τον χαρακτηρίζουν ως άδικο, καθώς δεν χρειάζεται να τηρούν τους
ίδιους κανόνες με τα ταξί (υποχρεωτικές βάρδιες, υποχρέωση για σύμβαση,
σταθεροί ναύλοι).
Η Κομισιόν βρίσκεται αντιμέτωπη με αυτή την
πρόκληση και πρέπει να αντιμετωπίσουν αυτές τις αποκλίνουσες ανησυχίες,
ενώ ταυτόχρονα θα προσπαθήσουν να εξασφαλίσουν ασφαλή, αξιόπιστη και
οικονομικά προσιτή κινητικότητα για τους πολίτες καθώς και τον μετριασμό
της συμφόρησης και των εκπομπών CO2 από τον τομέα των ταξί και των
οδικών μεταφορών.
Για τους λόγους αυτούς, η στρατηγική για τη
βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα ορίζει ότι η Επιτροπή θα «εξετάσει
τρόπους για να διασφαλίσει ότι η μεταφορά επιβατών κατά παραγγελία (ταξί
και ιδιωτική μίσθωση οχήματα) μπορούν να γίνουν πιο βιώσιμες και να
προσφέρουν αποτελεσματικές υπηρεσίες στους πολίτες ενώ παράλληλα να
διατηρηθεί η ομαλή λειτουργία της ενιαίας αγοράς και να αντιμετωπιστούν
όλες οι ανησυχίες των επαγγελματιών αλλά και των καταναλωτών γύρω από
την ασφάλεια.»
Στο αστικό πλαίσιο, η χορήγηση αδειών για αυτές
τις υπηρεσίες αποτελεί βασικό εργαλείο που χρησιμοποιούν οι πόλεις
μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την επιτάχυνση της απανθρακοποίησής τους.
Η Κομισιόν στο πλαίσιο της αστικής κινητικότητας της Ευρωπαϊκής
Ένωσης, καθορίζει τις ενέργειες που απαιτούνται για τη διασφάλιση ότι
οι μεταφορές στις πόλεις υποστηρίζουν τη μακροπρόθεσμη ευημερία των
ευρωπαϊκών αστικών περιοχών, επιτυγχάνουν τους στόχους της Ευρωπαϊκής
Πράσινης Συμφωνίας και της στρατηγικής για τη βιώσιμη και έξυπνη
κινητικότητα.
Επίσης καθορίζονται δράσεις και συστάσεις για
κράτη μέλη, περιφέρειες και πόλεις προκειμένου να καταστήσουν την αστική
κινητικότητα κατάλληλη για το μέλλον σε ένα ιδιαίτερα ασφαλές,
προσβάσιμο, χωρίς αποκλεισμούς, προσιτό, έξυπνο, ανθεκτικό και καθαρό
περιβάλλον.
Έξυπνες και ανθεκτικές υπηρεσίες μεταφορών και
υποδομές, τόσο για ανθρώπους όσο και για αγαθά, είναι ζωτικής σημασίας
και αξιοποιεί πλήρως τις οικονομικές δυνάμεις όλων των περιοχών της
Ευρωπαϊκής Ένωσης, για να υποστηρίξει την Ενιαία αγορά, την ανάκαμψη από
την πανδημία του κορωνοϊού και να τονώσει την μελλοντική βιώσιμη
ανάπτυξη.
Ο τομέας των μεταφορών είναι επίσης σημαντικός
παράγοντας για την απασχόληση στην Ευρώπη. Το 2020 οι μεταφορές
απασχολούσαν στην ΕΕ πάνω από 10 εκατομμύρια εργαζόμενους και
περιλάμβανε περίπου 1,1 εκατομμύρια επιχειρήσεις, που παρέχουν
υπηρεσίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου