Η Tesla ανακοίνωσε ότι αποσύρει την αίτηση που είχε υποβάλλει για κρατική επιδότηση από τη Γερμανία ύψους 1,14 δισ. ευρώ (1,3 δισ. δολαρία) για το εργοστάσιο που κατασκευάζει στη Γερμανία και ο Μασκ έσπευσε να «διαφημίσει» στο Twitter την αντίθεσή του στις κρατικές επιδότησεις. Ωστόσο, όπως φαίνεται, ο διευθύνων σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας «κάνει την ανάγκη φιλοτιμία» καθώς η παραίτηση της εταιρείας του από την επιδότηση γίνεται αφού η Tesla δεν πληροί πλέον τα κριτήρια για αυτήν.
Όπως αναφέρει το Bloomberg επικαλούμενο άτομο με γνώση του θέματος η Tesla αποφάσισε να προχωρήσει την παραγωγή ενός νέου τύπου μπαταρίας με κυψέλες πρώτα στο εργοστάσιό της στο Τέξας και όχι σε εκείνο που κατασκευάζει στη Γερμανία.
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει αναπτύξει την μπαταρία κυψελών 4680 την οποία παράγει πιλοτικά στο εργοστάσιο της στο Φρεμοντ της Καλιφόρνια. Ο Έλον Μασκ είχε δηλώσει πέρυσι ότι η κανονική παραγωγή των μπαταριών 4680 θα γίνει στο εργοστάσιο που κατασκευάζει έξω από το Βερολίνο.
Με αυτό τον τρόπο η Tesla πληρούσε τα κριτήρια για να λάβει επιδότηση από τη Γερμανία στο πλαίσιο του προγράμματος για τα «Σημαντικά Έργα Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος» της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο στηρίζει ανάλογα έργα στα κράτη μέλη. Αφού όμως η Tesla άλλαξε τα σχέδιά της και μεταφέρει την παραγωγή των μπαταριών 4680 στο υπό κατασκευή εργοστάσιό της στο Ώστιν του Τέξας, δεν είναι πλέον επιλέξιμη για την επιδότηση, αναφέρει η πηγή που επικαλείται το Bloomberg.
Η Tesla ενημέρωσε το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών και το Υπουργείο Οικονομικών του Βραδεμβούργου ότι αποσύρει την αίτησή της IPCEI για κρατική χρηματοδότηση για το εργοστάσιο μπαταριών στο Grünheide», δήλωσε την Παρασκευή εκπρόσωπος της Tesla, ενώ εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομικών επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία ενημέρωσε τις γερμανικές αρχές πως δεν θα αξιοποιήσει το πακέτο στήριξης.
Μετά ανέλαβε δράση ο Μασκ ο οποίος σε μήνυμά του στο Twitter έγραψε «Η Tesla πάντα υποστήριζε ότι όλες οι επιδοτήσεις πρέπει να καταργηθούν και κυρίως οι τεράστιες επιδοτήσεις για το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο» και συμπλήρωσε «Για κάποιο λόγο, οι κυβερνήσεις δεν θέλουν να τις καταργήσουν…»
Όπως σημειώνει το Bloomberg ο Μασκ δέχεται κριτική εδώ και χρόνια για το γεγονός ότι λαμβάνει κρατικές ενισχύσεις, όπως το δάνειο από τις ΗΠΑ για να ξεκινήσει την παραγωγή του sedan Model S το οποίο η Tesla αποπλήρωσε πριν τη λήξη του. Επίσης η εταιρεία του SpaceX είναι σημαντικός ανάδοχος της NASA και του Υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ.
Μετά την αρχική του ανάρτηση για την αντίθεσή του στις κρατικές επιδοτήσεις, ο Μασκ απάντησε και σε ένα παλιό σχόλιο χρήστη του Twitter ο οποίος τον επέκρινε για τη λήψη επιδοτήσεων από την Tesla και τη SpaceX.
«Αθροιστικά η κεφαλαιοποίηση της Tesla και της SpaceX ξεπερνά τα 1,2 T $», απάντησε ο Μασκ σε σχόλιο του… 2018.
Οι μετοχές της Tesla υποχώρησαν 3,1% την Παρασκευή.
Η Tesla έχει σχεδόν ολοκληρώσει την κατασκευή ενός εργοστασίου ηλεκτρικών οχημάτων στη πόλη Gruenheide, νοτιοανατολικά του Βερολίνου και ο Μασκ θέλει να ξεκινήσει την παραγωγή του Model Ys πριν από το τέλος του έτους, ενώ οι τοπικές αρχές δεν έχουν ακόμη χορηγήσει την τελική έγκριση για το έργο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου