Η ολοκαίνουρια εκδοχή του πανίσχυρου roadster της Mercedes αρνείται κάθε δεσμό αίματος με την απερχόμενη. Ενσωματώνει τετρακίνηση, μαλακή οροφή και προβάλλει ως ένα από τα πιο ψηφιακά προικισμένα μοντέλα επιδόσεων παγκοσμίως.
Εδώ και περίπου εφτά δεκαετίες η Mercedes SL αποτελεί τον διακαή πόθο εκατομμύρια οδηγών ανά τον κόσμο. Αίφνης, ωστόσο, υπέστη μια κρίση ταυτότητας, δεδομένου ότι πολιορκήθηκε από τις συγγενικές S-Class cabrio και AMG GT Roadster.
Η νέα SL, όμως, καταφτάνει με τον πιο αποκρυσταλλωμένο σκοπό ύπαρξης που είχε ποτέ, 2+2 χαρακτήρα και μαλακή, υφασμάτινη οροφή, αντί σκληρής. Παράλληλα, φρόντισε να μετονομαστεί σε σε “AMG SL”, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να σφυρηλατήσει τους δεσμούς της με το τμήμα επιδόσεων του γερμανικού brand.
Η ολοκαίνουρια εκδοχή του πανίσχυρου roadster, απαγκιστρώνεται από τους δεσμούς που είχε από την απερχόμενη, υιοθετώντας μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα της AMG που θα την μοιράζεται με την επερχόμενη, νέα γενιά της AMG GT. Η νέα αρχιτεκτονική, μάλιστα, είναι αυτή που ευθύνεται για την παρθενική ενσωμάτωση συστημάτων τετραδιεύθυνσης, αλλά και τετρακίνησης.
Διαθέτει ένα αλουμινένιο πλαίσιο, που είναι αυτοφερόμενο, αλλά παραπέμπει σε space frame κατασκευή. Η εγκάρσια ακαμψία είναι κατά 50% υψηλότερη από της AMG GT Roadster, την ίδια ώρα που η διαμήκης ακαμψία έχει βελτιωθεί κατά 40%. Ένα επιπλέον ατού της νέας πλατφόρμας είναι πως επέτρεψε την τοποθέτηση του μοτέρ και των αξόνων σε χαμηλότερο σημείο, κάτι που συνέδραμε σε ένα χαμηλότερο κέντρο βάρους προς όφελος της δυναμικής συμπεριφοράς.
Το νέο roadster φέρει αυξημένες διαστάσεις, με το μήκος να έχει μεγαλώσει κατά 88 χλστ. (στα 4.705), το πλάτος κατά 38 χλστ. (στα 1.915) και το ύψος κατά 44 χλστ. (στα 1.359). Επιμηκυμένο προβάλλει και το μεταξόνιο (+117 χλστ. στα 2.700), δεδομένου ότι απαιτείτο χώρος για τα πίσω καθίσματα. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι η δίαιτα από την αλουμινένια πλατφόρμα δεν κρίθηκε ικανή να περιορίσει το βάρος που φτάνει τα 1.970 κιλά (+125 από τον πρόγονο) εξαιτίας του συστήματος τετρακίνησης.
Όπως προαναφέρθηκε, για πρώτη φορά μετά την 4η γενιά του, το roadster καλωσορίζει τη μαλακή, υφασμάτινη οροφή, η οποία έχει τρία στρώματα, ζυγίζει 21 κιλά λιγότερα από την σκληρή και ανοιγοκλείνει (εντός 15 δευτερολέπτων) μέσω κουμπιού στο σύστημα πολυμέσων. Μάλιστα, ο οδηγός λαμβάνει ζωντανή ενημέρωση για την όλη διαδικασία, η οποία αναπαρίσταται μέσω σχετικού animation.
Φυσικά, η εμπλοκή του τμήματος της AMG υπαγορεύει και ισχυρά νούμερα. Κοινός παρονομαστής όλων των εκδόσεών είναι ο γνωστός V8 των 4.000 κ.εκ. που στην πιο «γήινη» SL 55 4Matic+ παράγει 476 PS/ 700 Nm από τις 5.500-6.500 και 2.250- 4.500 σ.α.λ. αντίστοιχα. Το σπριντ 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 3,9 δλ.
Ακόμα πιο fun-to-drive χαρακτήρα έχει η SL 63 4Matic+ με τα 585 PS (5500-6500 σ.α.λ.) και 800 Nm (2.500-5.000) που επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 3,6 δλ. όταν η τελική φτάνει τα 315 χλμ./ώρα. Αμφότερες οι εκδόσεις συνδυάζονται με 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Σημειώνεται πως σε μεταγενέστερο στάδιο θα ακολουθήσει και μια plug-in υβριδική έκδοση (ενδεχομένως) υπό την ονομασία SL 63e.
Στο κυνήγι των παραπάνω τιμών συμβάλλουν και τα πέντε στάνταρ προγράμματα οδήγησης – Slippery, Comfort, Sport, Sport+ και Individual – με το πρόσθετο “Race” να αφορά την έκδοση SL 63 είτε την SL 55 με το προαιρετικό πακέτο AMG Dynamic Plus.
Η νέα SL καταφτάνει προικισμένη και με προηγμένο set-up ανάρτησης, παρουσία του συστήματος AMG Active Ride Control, με πολλαπλούς συνδέσμους, διπλά αλουμινένια ψαλίδια και ενεργά αμορτισέρ – και στους δύο άξονες. H SL 63 επωφελείται από ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, που βρίσκει θέση και στην SL 55 στο πακέτο AMG Dynamic Plus.
Τα φρένα και των δύο εκδόσεων απαρτίζονται από 6πίστονες δαγκάνες με αεριζόμενους, διάτρητους δίσκους διαμέτρου 390 χλστ. (εμπρός) και πλωτές δαγκάνες μονού εμβόλου με δίσκους 360 χλστ. (πίσω). Κατόπιν παραγγελίας, βέβαια, οι νέες SL μπορούν να εξοπλιστούν με carbon- κεραμικά δισκόφρενα 402 και 360 χλστ., εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Το τμήμα σχεδίασης της AMG, έδωσε… ρέστα με τη νέα SL. Η μεγάλη μάσκα Panamerica της AMG με τα ενεργά πτερύγια (για ιδανική ψύξη του μοτέρ), τα τύπου CLS τριγωνικά LED φώτα, οι μεγάλες πλευρικές εισαγωγές αέρα και το ενεργό σπόιλερ, συνθέτουν ένα επιθετικό και επιβλητικό αποτέλεσμα που δεν περνά απαρατήρητο.
Επιπλέον δόσεις στιλ χαρίζουν τα φουσκωμένα φτερά, οι κομψές ζάντες (19 έως 21″) τα τριγωνικά πίσω φώτα. η αναδυόμενη ενεργή πτέρυγα και οι τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης.
Στο εσωτερικό η νέα SL ακολουθεί τη συνταγή των νέων EQS, S-Class και C-Class, κληρονομώντας την εντυπωσιακή κάθετη οθόνη αφής (11,9″) που “τρέχει” το σύστημα πολυμέσων MBUX. Πίσω από το τιμόνι (δύο ακτίνων) εδρεύει πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3″ με προαιρετικό head-up display.
«Η νέα SL συνδυάζει τα σπορ γονίδια της αρχέτυπης με τις επιδόσεις που χαρακτηρίζουν την AMG. Ταυτόχρονα, προσφέρει πολυτέλεια και άνεση σε κορυφαία επίπεδα. Πρόκειται για έναν συνδυασμό που είναι μοναδικός στην κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων και αντικατοπτρίζεται και στο εσωτερικό. Όπου η απόλυτη άνεση και η κορυφαία ποιότητα διανθίζονται με σπορ στοιχεία.», αναφέρει περιχαρής η Mercedes.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου