Οι δυο εταιρίες είναι έτοιμες να ρίξουν στην αγορά τις πρώτες μπαταρίες στερεού ηλεκτρολύτη. Σκοπός βέβαια των Ford και BMW δεν είναι άλλος από την περιβόητη αύξηση της αυτονομίας των ηλεκτρικών μοντέλων μέσω της χρήσης μπαταριών στερεού τύπου.
Η συνεργασία τους μάλιστα συνοδεύτηκε από μεγάλες επενδύσεις στην εταιρεία Solid Power, με στόχο την κατασκευή μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη.
Όπως έγινε γνωστό, η Solid Power ανακοίνωσε νέο γύρο επενδύσεων ύψους 130 εκ. δολαρίων, μια κίνηση που καταδεικνύει την αποφασιστικότητά της να ηγηθεί των εξελίξεων. Στο πλαίσιο αυτό η Solid Power ενισχύει την παραγωγική δύναμη του εργοστασίου της στο Κολοράντο, την ίδια ώρα που θα εγκαινιάσει πρόγραμμα πιλοτικής κατασκευής των μπαταριών, με αφετηρία τις αρχές του 2022.
Η νέα παραγωγική μονάδα θα εστιάσει στην κατασκευή ενός στερεού ηλεκτρολυτικού υλικού, ενώ θα υπάρξει και ειδικός χώρος για την παραγωγή κυψελών μπαταριών 100 Ah.
Τα βασικά πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου τύπου μπαταριών, έναντι των μπαταριών λιθίου, είναι πως έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, πολύ μικρότερη αυτοεκφόρτιση, μικρότερο κόστος κατασκευής, μεγαλύτερη αποδοτικότητα σε χαμηλές θερμοκρασίες, αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα και δεν αναφλέγονται τόσο εύκολα.
Η αρχή λειτουργίας τους είναι αντίστοιχη με αυτή των μπαταριών ιόντων λιθίου: Διαθέτουν, δηλαδή, ηλεκτρόδια, μεταξύ των οποίων παρεμβάλλεται ο ηλεκτρολύτης που χρησιμοποιείται ως δίοδος των φορτισμένων ιόντων. Η διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι βασικό στοιχείο των μπαταριών στερεού τύπου είναι ένας στερεός ηλεκτρολύτης και όχι ένα τζελ υγρού τύπου.
Οι μπαταρίες στερεού τύπου χρησιμοποιούνται ήδη σε ορισμένες μικρές ηλεκτρονικές συσκευές, όπως αισθητήρες και βηματοδότες, όμως στην παρούσα μορφή τους δεν είναι επαναφορτιζόμενες. Αναμφισβήτητα μεγάλη εξέλιξη στο χώρο της ηλεκτροκίνησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου