Η Mercedes-AMG μπορεί αυτή τη στιγμή να προσφέρει το πιο ισχυρό hot hatch στον κόσμο, την A45 S, αλλά δεν ήταν πάντα έτσι. Πίσω στα τέλη της δεκαετίας του ’90, η γερμανική εταιρεία δεν είχε ούτε ένα hot hatch στη γκάμα της, με την πρώτη γενιά A-Class να έχει σχεδιασμό τύπου MPV.
Αυτό δεν την εμπόδισε τότε να προσφέρει μια ειδική έκδοση του compact hatch προκειμένου να γιορτάσει την επιτυχία της στη F1 με την ομάδα της McLaren.
Περισσότερες από δύο δεκαετίες αργότερα, μια σπάνια Mercedes-Benz A160 Edition Häkkinen του 1999 πωλείται στο Mechatronik.de έναντι 44.900 €.
Πρωτίστως θα πρέπει όλοι να αναγνωρίσουμε τη σπανιότητα μιας ειδικής έκδοσης που φέρει το όνομα του Mika Häkkinen. Είναι ο μόνος που κατάφερε να νικήσει τον Schumacher στα πρώτα του χρόνια, κερδίζοντας τον τίτλο του οδηγού της F1 το 1998 και το 1999. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Έσσεν το 1998, η Mercedes επέλεξε έναν περίεργο τρόπο για να τιμήσει τον οδηγό της F1 Mika Häkkinen καθώς και τον έτερο οδηγό της ομάδας, τον David Coulthard, αποκαλύπτοντας δύο ειδικές εκδόσεις της A-Class W168, σε περιορισμένη παραγωγή 125 μονάδων.
Αυτές συνδύαζαν το κόκκινο με το μαύρο στο αμάξωμα, καθώς και το όνομα κάθε οδηγού αλλά και τη σημαία της χώρας στις μπροστινές πόρτες. Εξωτερικά διέκρινες επίσης διπλές απολήξεις εξάτμισης και ζάντες 17 ιντσών AMG με ελαστικά χαμηλού προφίλ.
Στην καμπίνα, το κόκκινο δέρμα Designo κερδίζει τη μερίδα του λέοντος, ενώ ο βασικός εξοπλισμός περιλάμβανε κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλιοροφή, ηχοσύστημα Bose με CD, θερμαινόμενα καθίσματα, μπροστινούς και πλευρικούς αερόσακους, κεντρικό κλείδωμα θυρών, πεντάλ αλουμινίου, πλαϊνά μαρσπιέ που φέρουν το όνομα του οδηγού και πολλά άλλα.
Ενώ ο κόσμος θα περίμενε περισσότερη ισχύ από μια ειδική έκδοση εμπνευσμένη από τη F1, η Mercedes προσέφερε τις Edition Häkkinen και Edition Coulthard με την κανονική γκάμα κινητήρων της A-Class, η οποία δεν φημίζονταν για τις επιδόσεις της. Η εικονιζόμενη είναι μια Α 160 με ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,6 λίτρων 102 ίππων και 150 Nm ροπής. Η ισχύς μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου πέντε σχέσεων που διαθέτει αυτόματο σύστημα στο συμπλέκτη του.
Ωστόσο, δεν είναι όλα τόσο κακά, καθώς το μοντέλο διαθέτει σπορ ρύθμιση στην ανάρτηση που υπόσχεται να βελτιώσει τον χειρισμό, παρά το σχετικά υψηλό κέντρο βάρους και την αντίστοιχη θέση καθίσματος του W168.
Επιπλέον, το σήμα ESP στην πόρτα του χώρου αποσκευών σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για κάποια ενδεχόμενη ανατροπή της A-Class, όπως έγινε κατά τη διάρκεια της περιβόητης δοκιμής αποφυγής ταράνδου το 1997, με τα γνωστά μοιραία αποτελέσματα. Το όχημα που αναγράφεται προς πώληση είναι η A-Class πρώτης γενιάς με μόλις 215 km στο οδόμετρο. Ενώ παραδόθηκε στη Ρώμη το 1999, πέρασε τον περισσότερο χρόνο του σε εκθεσιακούς χώρους ή κρυμμένο σε κλειστά γκαράζ, εξ ου και η άριστη κατάσταση τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού.
Γνωρίζουμε ότι αυτή είναι μια από τις λίγες πιθανότητες να αγοράσουμε μια σπάνια A-Class πρώτης γενιάς, αλλά αν είχαμε τα χρήματα προφανώς θα αποκτούσαμε την A35. Στο τέλος της ημέρας, η εκπληκτική απόδοση που προσφέρει το σημερινό hot hatch της AMG είναι ένας πολύ καλύτερος τρόπος για να τιμήσουμε τους σπουδαίους οδηγούς της F1 από ένα συμπαγές MPV. Αυτός είναι πιθανώς ο λόγος που το όχημα δεν έχει πωληθεί από τον Μάιο του 2021, όταν πρωτοεμφανίστηκε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου