Πέμπτη 29 Ιουλίου 2021

Στέλιος Χατζηιωάννου: Η easy είσοδος του sir στο delivery και τις αστικές μεταφορές


Τι φέρνουν στην αγορά οι νέες business του Ελληνοκύπριου δισεκατομμυριούχου με τα brands easyFood και easyTaxi. Ποια είναι τα δυο άλλα επιχειρηματικά εγχειρήματα του, τα οποία προηγήθηκαν μέσα στο 2021

Στα 23 χρόνια της ύπαρξης της easyGroup ο Στέλιος Χατζηιωάννου έχει μάθει να δίνει τη μια μάχη πίσω από την άλλη στον στίβο των επιχειρήσεων και συνήθως τις κερδίζει.

Ο Ελληνοκύπριος δισεκατομμυριούχος δημιούργησε από νεαρή ηλικία τη φήμη εκείνου ο οποίος δεν αφήνει εύκολα ευκαιρία να πάει χαμένη, ούτε κάποιο κομμάτι της αγοράς …απάτητο και φροντίζει να την δικαιολογεί στην δύσκολη εποχή της πανδημίας, με τα νέα του εγχειρήματα.

Αυτή την φορά ο sir της επιχειρηματικότητας επενδύει σε δυο νέους κλάδους με τα νέα brands της holding εταιρείας που ίδρυσε το 1998 – μια τριετία, δηλαδή, μετά την έναρξη λειτουργίας της low cost αεροπορικής εταιρείας easyJet, το 1995-, με το γνωστό πρόθεμα: τα easyFood και easyTaxi.

Η σκέψη για την είσοδο της easyGroup στον χώρο του delivery στο φαγητό προϋπήρχε από το 2017 στο μυαλό του Στέλιου Χατζηιωάννου και σύμφωνα με βρετανικά media φαίνεται ότι έφθασε η ώρα της υλοποίησής της, ή τουλάχιστον για να «τρέξει» το project σε φουλ ρυθμούς. Δεύτερο τόλμημά του αποτελεί η ενεργοποίηση του στον κλάδο των αστικών μεταφορών και ειδικότερα των ταξί…

Μια τρίτη νέα εταιρεία είναι η easyMarketing, η ίδρυση της οποίας σηματοδότησε από τον περασμένο Μάιο την επέκταση των δραστηριοτήτων του Ομίλου Easy και στον τομέα του μάρκετινγκ, ενώ, νωρίτερα –τον Μάρτιο- ο 54χρονος billionaire επένδυσε ένα σημαντικό ποσό στην online κτηματομεσιτική πλατφόρμα easyProperty, όπως είχε γράψει το newmoney και στις δυο περιπτώσεις.

Ουσιαστικά, πρόκειται για τέσσερις κινήσεις του sir Στέλιου μέσα στο πρώτο 7μηνο του 2021.

Οι ειδικοί σε θέματα αγοράς στην Βρετανία μιλούν για «new business» του ανθρώπου που έλαβε το χρίσμα του ιππότη σε ηλικία 39 ετών από την Βασίλισσα του Ηνωμένου Βασιλείου Ελισάβετ Β’ για τις υπηρεσίες του στην επιχειρηματικότητα και εξηγούν ότι η easyGroup (σε συνεργασία με άλλα πρόσωπα) θα επιδιώξει να ανταγωνισθεί, αντίστοιχα, με την μεν easyFood τις Just Eat, Deliveroo, Uber Eats και με την easyTaxi τις Uber, Bolt και Free Ride.

Οι μετρήσεις –που προφανώς ώθησαν τον «mr.Easy» σε αυτές τις νέες του κινήσεις- δείχνουν ότι η «πίτα» του food delivery στην χώρα εκτιμάται στα 11,4 δισ. λίρες (σε έναν από τους πιο ωφελημένους κλάδους στους μήνες της πανδημίας, έχοντας διπλασιάσει την αξία του σε σύγκριση με το 2015) και ταυτόχρονα υπολογίζεται ότι περίπου 17,8 εκατομμύρια άτομα χρησιμοποίησαν ταξί για τις μετακινήσεις τους την περασμένη χρονιά.

Οι δυο συγκεκριμένοι κλάδοι θεωρούνται ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί και ήδη οι βασικοί τους «παίκτες» μάχονται ο ένας απέναντι στον άλλον με στόχο να κυριαρχήσουν σε αυτούς, αν και κάποιοι δεν έχουν καταφέρει, ακόμα, να εμφανίσουν κέρδη…

Ο συνιδρυτής των τριών νέων brands, ο Jeewan Sagu, πιστεύει ότι οι easyFood και easyTaxi θα πάρουν μερίδια από τους αντιπάλους τους και θα κατακτήσουν ένα μεγάλο μέρος του κοινού «κουβαλώντας» την αξία του easyGroup, με αβαντάζ τους τις value for money υπηρεσίες που προσφέρουν.

Η στρατηγική τους συνάδει με τη γενικότερη φιλοσοφία της «οικογένειας» των brands και εταιρειών του easyGroup: σκοπός είναι η μείωση του κόστους –μέσω χαμηλότερων εξόδων, π.χ. χωρίς τηλεφωνικά κέντρα και διαφημίσεις- να επιστραφεί στον πελάτη και όσον αφορά την easyFood, αυτό θα επιτευχθεί με την καθιέρωση σταθερού τέλος χρήσης της πλατφόρμας ανεξάρτητα από το μέγεθος της παραγγελίας.


Δυο χρόνια προετοιμασία

Για την ακρίβεια, η easyFood ιδρύθηκε πριν από δυο χρόνια, αλλά η είσοδός της στην αγορά αποδείχθηκε μια αργή διαδικασία. Προετοιμάσθηκε όμως σωστά και πραγματοποιείται πλήρως από αυτόν τον μήνα, με πάνω από 1.000 εστιατόρια διαθέσιμα μέσω σχετικής εφαρμογής για κινητά μόνο από τις περιοχές των Midlands.

Για την πλατφόρμα easyTaxi, οι συντελεστές της νέας επιχειρηματικής προσπάθειας και «συνοδοιπόροι» του κ. Χατζηιωάννου δεν κρύβουν ότι θα επιδιώξουν να αξιοποιήσουν προς όφελος της τις αδυναμίες των ανταγωνιστών τους, πιστεύοντας ότι αυτοί δεν θα καταφέρουν να προσφέρουν στον καταναλωτή μικρότερες τιμές.

Σε έναν «πόλεμο» τα πάντα μπορούν, φυσικά, να συμβούν, όπως η αρνητική εμπειρία που έζησε η easyGroup με την easyCinema, η οποία διέθετε εισιτήρια για σινεμά έναντι μόλις 20 σεντς, ωστόσο έκλεισε το 2005 μετά από τρία χρόνια, ή με την easyInternetcafe.

Το συγκεκριμένο επιχειρηματικό μοντέλο που ακολουθεί –με μια σειρά διαφοροποιημένων κατόχων αδειών με δικούς του μετόχους ο καθένας, αντί μιας ενιαίας εταιρικής οντότητας και πάντα υπό την νόμιμη άδεια της – επιτρέπει στην easyGroup να διατηρήσει ένα μικρότερο επιχειρηματικό ρίσκο, παρότι ορισμένα από τα μέλη της είχαν απώλειες…
Τα ελληνικά brands

Με κατοχυρωμένα περισσότερα από 1000 σήματα με το πρόθεμα easy και ο Στέλιος Χατζηιωάννου, λάνσαρε με επενδυτικό όχημα το «πνευματικό τέκνο» του, την easyGroup, μια σειρά από low cost επιχειρήσεις σε διάφορους κλάδους.

Στα brands του με ελληνική ή και με ελληνική παρουσία (ανάμεσα σε εκατοντάδες εμπορικά σήματα, με εταιρείες που δραστηριοποιούνται κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο και γενικώς στην Ευρώπη) ξεχωρίζουν πλην της νεοϊδρυθείσας easyStudies.gr και οι πλατφόρμες easyFerry, easyHemp, easyGreece.tours, easyGreek, easyCruise όπως παραδοσιακά και η easyJet με πτήσεις από και προς την χώρα μας.

Ψηλά στα σχέδια του παραμένει η easyFoodstore, το «σούπερ μάρκετ των φτωχών» που είχε αναγγείλει παλαιοτέρα ότι ήθελε να φέρει και στην Ελλάδα χωρίς αυτό να έχει συμβεί τουλάχιστον ως τώρα.

Όλα αυτά συμβαίνουν, παράλληλα, με το πλούσιο κοινωνικό έργο του Φιλανθρωπικού Ιδρύματος Στέλιος Χατζηιωάννου.

Τον Μάιο ο Ελληνοκύπριος billionaire με την οικογένεια του κατατάχθηκε στη θέση νο 77 της Sunday Times Rich List 2021, με την καθαρή αξία του να υπολογίζεται στα 2,175 δισ. λίρες και μερικές ημέρες αργότερα οι Χατζηιωάννου μείωσαν το ποσοστό συμμετοχής τους στη βρετανική low cost αεροπορική easyJet στο 25,3% από 26,7%.

Ο ίδιος επέκρινε κατά τη διάρκεια της πανδημίας τη στρατηγική της διοίκησης ζητώντας της να απορρίψει την αγορά νέων αεροσκαφών από την Airbus, σε μια εποχή που ο κλάδος των αερομεταφορών αγωνίζεται για την επιβίωσή του…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου