Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2021

Δημήτρης Λιγνάδης: Η άνοδος και η πτώση από τον θρόνο του Εθνικού Θεάτρου

 Η διαχρονική κατάρα του τελευταίου του ρόλου που επιβεβαιώθηκε -Οι φήμες, η συνέντευξη του κακοποιημένου ηθοποιού και η παραίτηση Όταν πέρσι τέτοιο καιρό ο Δημήτρης Λιγνάδης αποθεωνόταν στην πρεμιέρα της παράστασης «Μακμπέθ», στην κεντρική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, δεν φανταζόταν ότι η κατάρα που συνοδεύει αιώνες τώρα το πασίγνωστο όσο και αριστουργηματικό έργο του Σαίξπηρ θα ξεσπούσε πάνω του. Λίγους μόνον μήνες αργότερα όλα όσα περιγράφονται στην ιστορία του βασιλιά Μακμπέθ, στην οποία αποτυπώνεται η αδυναμία του ανθρώπου να διακρίνει το καλό από το κακό, την επιθυμία από το φόβο, το φως από το σκοτάδι αλλά και το κυνήγι της εξουσίας που συχνά οδηγεί στα μεγαλύτερα εγκλήματα, μοιάζουν να επιβεβαιώνονται σχεδόν μοιραία. Αυτός έμελλε να είναι ο τελευταίος ρόλος που έπαιξε ο γνωστός ηθοποιός – σκηνοθέτης, τουλάχιστον με την ιδιότητα του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου!

Η χθεσινή παραίτησή του από το κομβικό αυτό πόστο, που τού ανατέθηκε τον Αύγουστο του 2019, ακολούθησε το θόρυβο που είχε ξεσηκωθεί γύρω από το όνομά του, δημιουργώντας μια εξαιρετικά εύφλεκτη κατάσταση η οποία φαινόταν έτοιμη να πυροδοτηθεί ανά πάσα στιγμή. Μέρες τώρα κυκλοφορούσαν πληροφορίες ότι βρίσκεται ανάμεσα σε αυτούς που αναμένεται να κατηγορηθούν για απρεπή συμπεριφορά απέναντι σε νεότερους συναδέλφους του παρασυρόμενος και αυτός από το τσουνάμι του ελληνικού #Me Too που σαρώνει το χώρο του ελληνικού θεάτρου.

Η πληθώρα των καταγγελιών που έφθαναν ασταμάτητα στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, οι διαρροές που έκαναν λόγο για έναν πασίγνωστο και καταξιωμένο ηθοποιό – σκηνοθέτη, είχαν φθάσει όχι μόνον στα θεατρικά πηγαδάκια και τα δημοσιογραφικά γραφεία αλλά και σε υψηλά ιστάμενα πρόσωπα δημιουργώντας έντονη ανησυχία αλλά και προβληματισμό σχετικά με τον χειρισμό της σοβαρότατης όσο και εξαιρετικά λεπτής αυτής κατάστασης. Όλο αυτό έμοιαζε με ένα τεντωμένο σκοινί που ήταν έτοιμο να σπάσει.

Η πρώτη δημόσια ρωγμή έγινε το πρωί της Τρίτης όταν η Έλενα Ακρίτα δημοσιοποίησε, πως σύμφωνα με τις πηγές της, έχει ζητηθεί η παραίτηση του Δημήτρη Λιγνάδη από το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού το οποίο διαψεύδει λίγο αργότερα σιβυλλικά υπογραμμίζοντας πως «οι αποφάσεις της υπουργού Πολιτισμού ανακοινώνονται αποκλειστικά μέσω των δελτίων τύπου του ΥΠΠΟΑ και όχι από τα ιδιωτικά social media» και πως «κάθε άλλη «αξιόπιστη πληροφορία» είναι παραπλανητική και εξυπηρετεί ασαφείς σκοπιμότητες».

Λίγες ώρες αργότερα καταφθάνει επίσημη απάντηση και δια στόματος Λιγνάδη στην οποία αναφέρει: «Σε σχέση με τις πληροφορίες που διακινούνται τις τελευταίες ώρες, περί δήθεν παραιτήσεως ή απολύσεώς μου από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, θα ήθελα να ενημερώσω υπεύθυνα ότι ουδέποτε υπήρξε παρώθηση, πολλώ δε μάλλον άνωθεν εντολή, προς υποβολή παραιτήσεως από πλευράς μου. Δεν γνωρίζω πώς προέκυψαν αυτές οι φήμες ούτε ποιο σκοπό εξυπηρετούν. Συνεχίζω να ασκώ τα καθήκοντά μου και να λειτουργώ με σκοπό την ευόδωση των στόχων που έχει θέσει το Εθνικό Θέατρο, στις αντίξοες συνθήκες που έχει δημιουργήσει η πανδημία» .

Το «σφυροκόπημά» του ωστόσο συνεχίστηκε αμείωτο, και πάλι μέσω της Έλενας Ακρίτα, η οποία φέρνει στη δημοσιότητα το γεγονός ότι ο αδελφός του Γιάννης Λιγνάδης, ο οποίος είναι φιλόλογος εκπαιδευτικός, διορίστηκε στο Εθνικό Θέατρο στην δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου ως ηθοποιός. Ο Δημήτρης Λιγνάδης, με νέα απάντησή του, υπερασπίστηκε την επιλογή του αδελφού του αναφερόμενος στα πλούσια προσόντα και τις θεατρικές γνώσεις του, ωστόσο ήταν πλέον εμφανές ότι η κατάσταση για εκείνον είχε αρχίσει να παίρνει ανεξέλεγκτη τροπή.

Την χαριστική βολή έδωσε η συγκλονιστική συνέντευξη που παραχώρησε στην ιστοσελίδα 20/20 και στην δημοσιογράφο Ναταλί Χατζηαντωνίου, πρώην ηθοποιός περιγράφοντας, με ανατριχιαστικές λεπτομέρειες, την σεξουαλική κακοποίησή που υπέστη από γνωστό σκηνοθέτη. Ο άνθρωπος αυτός, ο οποίος επέλεξε να διατηρήσει την ανωνυμία του, δεν ανέφερε το όνομα του θύτη, οι περιγραφές και τα στοιχεία που παρέθετε όμως ταίριαζαν γάντι στο προφίλ του Δημήτρη Λιγνάδη.

Αυτή τη φορά όμως, και παρότι και πάλι δεν υπήρξε επίσημη – επώνυμη καταγγελία, όπως δήλωσε το πρωί στον ραδιοφωνικό σταθμό ΘΕΜΑ 104,6 και τον Γιάννη Αντύπα η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνα Μενδώνη, στοιχείο που μέχρι πριν λίγες ημέρες θεωρούνταν απαραίτητο τόσο από το ίδιο όσο και από το υπουργείο για να δρομολογηθούν οι διαδικασίες της αντικατάστασής του, η παραίτηση, έστω και καθυστερημένη, έμοιαζε μονόδρομος. Δημοσιοποιήθηκε αργά το απόγευμα του Σαββάτου επισφραγίζοντας, επισήμως πλέον, το χρονικό μιας προδιαγεγραμμένης ηχηρής για τα εγχώρια καλλιτεχνικά δρώμενα αποχώρησης.

Στην επιστολή παραίτησής του ο Δημήτρης Λιγνάδης κάνει λόγο για «τοξικό κλίμα φημών, υπονοούμενων, διαρροών και αναφορών χωρίς μάλιστα να έχει υπάρξει οποιαδήποτε επίσημη καταγγελία», «προσωπικές επιθέσεις» ενώ προαναγγέλλει πως θα σκοπεύει να κάνει χρήση κάθε νόμιμου δικαιώματός του.

Για πολλοστή φορά στην ιστορία η κατάρα του Σαιξπηρικού «Μακμπέθ» είχε πλέον επιβεβαιωθεί!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου