των Πανελλαδικών Εξετάσεων«Πακέτο» αλλαγών από τον πρώτο κιόλας μήνα του χρόνου ετοίμασε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, που περιλαμβάνει από αλλαγές στις Πανελλαδικές, στις απουσίες στον αριθμό μαθημάτων στα Λύκεια ακόμα και τον τρόπο βαθμολόγησης των μαθημάτων.
Το «σήριαλ» με τις αλλαγές στο Λύκειο που επιχειρεί να κάνει το υπουργείο Παιδείας, κινείται μεταξύ των όσων επιτάσσει η Τρόικα από τη μία και από την άλλη με βάση τις εξαγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ για αλλαγές στην εκπαίδευση.
Επίσης «σκληρά» μέτρα στον τομέα της Παιδείας, φέρνει το νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα για την τρίτη αξιολόγηση που περιλαμβάνει και αύξηση ωραρίου εκπαιδευτικών στα σχολεία και συγχώνευση σχολείων.
Κορυφαίο θέμα στην ατζέντα Γαβρόγλου είναι η αλλαγή του συστήματος των Πανελλαδικών Εξετάσεων, καθώς συνεχίζονται τα πειράματα με τις Πανελλαδικές που αναστατώνουν γονείς και μαθητές.
Οι πρώτοι που θα δουν τις νέες αλλαγές είναι όσοι συμμετάσχουν στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις με την κατάργηση του 4ου επιστημονικού πεδίου των Παιδαγωγικών Σχολών. Οι φετινοί υποψήφιοι θα μπορούν να επιλέγουν αυτές τις σχολές απ’ όλα τα πεδία ενώ οι μαθητές της Γ’ Λυκείου θα έχουν μειωμένα μαθήματα στις ενδοσχολικές εξετάσεις.
Το νομοσχέδιο για το νέο εισαγωγικό σύστημα του υπουργείου Παιδείας, που αναμένεται να κατατεθεί άμεσα και περιλαμβάνει το νέο «τοπίο» στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δηλαδή ανοιχτό αριθμό εισακτέων στις περισσότερες σχολές και κλειστό - συγκεκριμένο δηλαδή - αριθμό θέσεων στις περιζήτητες Ιατρικές, Πολυτεχνικές και ενδεχομένως Νομικές σχολές.
Η εισαγωγή θα γίνεται με βάση ένα μικτό σύστημα εξετάσεων και απόδοσης και όποιος παίρνει το απολυτήριο θα εισάγεται στη σχολή που θέλει.Το νέο εξεταστικό σύστημα θα βασίζεται σε δύο εξεταστικές περιόδους (Ιανουαρίου-Ιουνίου), ενώ η αλλαγή στο εισαγωγικό σύστημα συνοδεύεται από τη δραστική αλλαγή των προγραμμάτων της Β’ και της Γ’ Λυκείου.
Αλλαγές ετοιμάζονται και στα προγράμματα σπουδών σε όλα τα μαθήματα με πιθανότερες αλλαγές στην Ιστορία και την βιολογία. Επίσης, από τον Σεπτέμβριο του 2018 εφαρμόζεται σταδιακά η δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Εκπαίδευση.
Με βάση βέβαια το πόρισμα του ΟΟΣΑ η Ελλάδα θα πρέπει να εκσυγχρονίσει ακόμη περισσότερο το εκπαιδευτικό της σύστημα σε όλα τα επίπεδα για να πετύχει βελτίωση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την ισότητα.
Οι αρχές θα έχουν στα χέρια τους τις συστάσεις της νέας έκθεσης του ΟΟΣΑ για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα μέσω ενός συγκεκριμένο σχέδιο δράσης μέχρι τον Μάιο του 2018.
Την ίδια ώρα μείωση μαθημάτων και αλλαγή της παραδοσιακής κλίμακας βαθμολόγησης από 1-20 εξετάζει το υπουργείο Παιδείας Η εικοσάβαθμη κλίμακα από 1-20 φαίνεται ότι θα αλλάξει. Στο «τραπέζι» του διαλόγου έχουν πέσει βαθμολογίες , που χρησιμοποιούνται στο εξωτερικό, όπως το ABC ενώ δεν αποκλείεται και η κλίμακα από το 1-5.
«Είναι αναγκαίο να αλλάξει ο τρόπος βαθμολόγησης. Ο συγκεκριμένος τρόπος βαθμολόγησης που ισχύει στην Ελλάδα δεν ακολουθείται στις υπόλοιπες χώρες, ως επί το πλείστον. Αντιθέτως εφαρμόζεται το A,B,C, βαθμοί από το 1 έως το 5 , αλλά με πολύ μικρότερα διαστήματα στη βαθμολόγηση» δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Δια Βίου Μάθησης του υπουργείου Παιδείας Παυσανίας Παπαγεωργίου .«Για να μπορέσουμε να περάσουμε στο επόμενο στάδιο για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, είναι αναγκαίο να προσαρμόσουμε και τον τρόπο βαθμολόγησης μέσα στο σχολείο. Με λιγότερα μαθήματα, με ένα Νέο Λύκειο που βοηθάει στη γνώση και στη δημιουργία ενός σωστού ανθρώπου δεν χρειαζόμαστε πλέον αυτό το πολύ συγκεκριμένο σύστημα βαθμολόγησης των μαθητών από 1-20» πρόσθεσε.
Την ίδια ώρα εγκύκλιος του Κώστα Γαβρόγλου καταργεί τη διάκριση των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες. Το υπουργείο τονίζει οτι η κατάργηση της διάκρισης σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες εξασφαλίζει την εξοικονόμηση χρόνου και πόρων τόσο για το σχολείο όσο και για τις οικογένειες και μετατοπίζει την έμφαση στην ουσία της διαδικασίας που είναι η συνεχής επικοινωνία του σχολείου με τους γονείς/κηδεμόνες για την αμφίδρομη ενημέρωση που αφορά τη φοίτηση, ώστε να είναι εφικτή η έγκαιρη παρέμβαση, στις περιπτώσεις που απαιτείται. Για τους λόγους αυτούς, οι υπεύθυνοι τμημάτων οφείλουν να ενημερώνουν με κάθε πρόσφορο μέσο τους κηδεμόνες (τηλεφώνημα, μήνυμα σταλμένο από λογαριασμό του σχολείου στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή στο κινητό τηλέφωνο των γονέων/κηδεμόνων (SMS), επιστολή για να πληροφορούνται τους λόγους της απουσίας.
Επιπλέον, το σχολείο πρέπει να ενημερώσει άμεσα όλους τους γονείς/κηδεμόνες για τις αλλαγές αυτές, να τους γνωστοποιήσει τον τρόπο/τους τρόπους με τον οποίο/τους οποίους θα γίνεται εφεξής η επικοινωνία για την αμφίδρομη ενημέρωση που αφορά τη φοίτηση των παιδιών τους (ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, αποστολή SMS από κινητό του σχολείου, επιστολή κλπ.) και να φροντίσει να συγκεντρώσει τις υπεύθυνες δηλώσεις με τα στοιχεία επικοινωνίας (ηλεκτρονική διεύθυνση, αριθμός κινητού τηλεφώνου), ανάλογα με τον τρόπο που θα επιλεγεί κατά περίπτωση (Άρθρο 29).Επισημαίνεται ότι το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, όταν οι ιδιαίτερες συνθήκες της σχολικής κοινότητας επιτρέπουν την αξιοποίησή του, είναι ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος επικοινωνίας, αφού δεν επιβαρύνει οικονομικά το σχολείο.
Το υπουργείο σχεδιάζει από την επόμενη σχολική χρονιά η ενημέρωση να γίνεται αυτόματα μετά την καταχώριση των απουσιών στο σύστημα του Myschool.
Παράλληλα το υπουργείο προχώρησε στην συγχώνευση του ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά που θα δημιουργήσει το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής που θα περιλαμβάνεται στο νέο μηχανογραφικό δελτίο . Θα έχει πέντε σχολές και 26 τμήματα που θα δεχτούν τους πρώτους φοιτητές τον Σεπτέμβριο. Η συγχώνευση αυτών των ΤΕΙ αναμένεται να ανοίξει τον δρόμο και σε άλλα , όπως στο Ιόνιο, τη Θεσσαλία, και την Δυτική Μακεδονία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου