Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2017

Ηλεκτρονική αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων το 2018

«Μόνιμοι» γενικοί γραμματείς παντού στο Δημόσιο Σαρωτικές αλλαγές στο δημόσιο για το 2018 φέρνει η ολοκλήρωση της τεχνικής συμφωνίας με τους δανειστές. Στο πακέτο των αλλαγών που συμφωνήθηκαν περιλαμβάνονται ηλεκτρονικές διαδικασίες αξιολόγησης
(στα πρότυπα ... των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών προς αποφυγή αντιδράσεων και λοιπών εμποδίων) αλλά και μόνιμοι γενικοί γραμματείς παντού στο δημόσιο, που δεν θα διορίζονται με κομματικά κριτήρια αλλά θα επιλέγονται με διαδικασίες ΑΣΕΠ.








Στην τρίωρης διάρκειας συνάντηση της υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Όλγας Γεροβασίλη με τους επικεφαλής των θεσμών την Τετάρτη, οι εκπρόσωποι των θεσμών ζήτησαν εφ' όλης της ύλης ενημέρωση και δεσμεύσεις για προσλήψεις, συμβασιούχους, αξιολόγηση και κινητικότητα.
Όπως ενημέρωσε η υπουργός κυρία Όλγα Γεροβασίλη, επήλθε συμφωνία σε όλα τα θέματα. Μόνη εκκρεμότητα που έχει απομείνει ανοιχτό αλλά θα επιλυθεί σε τεχνικό επίπεδο
αφού φύγουν οι θεσμοί το Σάββατο, είναι η διαδικασία και οι όροι επιλογής των νέων μόνιμων γενικών διευθυντών και γενικών γραμματέων. Συμφωνήθηκε πάντως ότι «οι προκηρύξεις για τους γενικούς διευθυντές και γενικούς γραμματείς θα αρχίσουν να εκδίδονται από τις αρχές Δεκεμβρίου και μέχρι το κλείσιμο της αξιολόγησης θα έχουν βγει όλες οι προκηρύξεις».
«Σήμερα ξεκινήσαμε, το δύσκολο ήταν να βγει η πρώτη προκήρυξη, δεν έχουν βγει ποτέ ξανά τέτοιες προκηρύξεις, έπρεπε να λύσουμε ζητήματα με το ΑΣΕΠ που είναι ανεξάρτητη Αρχή» έλεγαν στελέχη που μετείχαν στην συνάντηση με τους θεσμούς, τονίζοντας ότι από το 2018 πλέον δεν θα υπάρχουν διορισμένοι από κυβερνήσεις και κόμματα γενικοί γραμματείς στο δημόσιο, αλλά θα έχουν τετραετή θητεία μετά από επιλογή.
Ηλεκτρονική αξιολόγηση
Από την άλλη, η κυβέρνηση δεσμεύτηκε ότι το 2018 θα εφαρμοστούν πλήρως οι διαδικασίες αξιολόγησης και κινητικότητος που ξεκίνησαν από φέτος. Στην ουσία, μετά την πρώτη αξιολόγηση που ολοκληρώθηκε αφορούσε στο 2016, η κυβέρνηση προχωρά «στην επόμενη πίστα» φέρνοντας την .... ηλεκτρονική αξιολόγηση που θα ισχύσει από του χρόνου.
Ο λόγος είναι ότι με τον «παραδοσιακό» τρόπο αξιολόγησης, στην πρώτη αξιολόγηση που έγινε με τον «παραδοσιακό τρόπο» είχαν ανακύψει πολλά προβλήματα (αποχής και άλλα) με αποτέλεσμα το ποσοστό συμμετοχής να μην ξεπεράσει το 75% στο στενό δημόσιο τομέα και πολύ πιο χαμηλά ποσοστά στο υπόλοιπο δημόσιο.
«Η επόμενη χρονιά όμως θα μας βρει με ένα νέο σύστημα, που ετοιμάσαμε ανεξάρτητα από τα προαπαιτούμενα που είχαν θέσει οι θεσμοί , για την αυτόματη ηλεκτρονική αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων, προκειμένου να απαλλαγεί το δημόσιο από όλο αυτό το φορτίο» όπως εξηγούσαν μετά την συνάντηση πηγές του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Στην πρώτη αξιολόγηση που έγινε για το 2016, επειδή «έμπαζε το σύστημα» από πολλές πλευρές, ο νόμος προέβλεπε ότι τα αποτελέσματα δεν θα ληφθούν υπόψην στον υπηρεσιακό φάκελο των υπαλλήλων.
Αυτό όμως αλλάζει από το 2018 καθώς πλέον «με ψηφιακά οργανογράμματα που εμεπριέχουν την αξιολόγηση δομών, αλλά και με τα περιγράμματα θέσεων που βάζουν την στοχοθεσία, όλα αυτά θα κρίνονται πλέον αυτόματα ταυτόχρονα. Για αυτό είναι μεγάλη μεταρρύθμιση το ψηφιακό οργανόγραμμα και τα περιγράμματα θέσεων στο δημόσιο, γιατί όλα αυτά θα μπουν πάνω στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και θα γίνεται η αξιολόγηση αντικειμενικά, χωρίς να παρεμβαίνουν ούτε το υπουργείο, ούτε άλλοι γραφειοκρατικοί μηχανισμοί».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου