Σάββατο 31 Δεκεμβρίου 2016

«Παρά τις αντιξοότητες, το Κολλέγιο Αθηνών παραμένει κέντρο αριστείας»

Αλέξανδρος Σαμαράς: «Παρά τις αντιξοότητες, το Κολλέγιο Αθηνών παραμένει κέντρο αριστείας»
Όπως τονίζει σε μήνυμά του ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΕΕΙ «το Κολλέγιο συνεχίζει να πρωτοπορεί, να καινοτομεί, να συμβάλλει πολύπλευρα ως Κέντρο Αριστείας, κοινωνικής και εθνικής ευθύνης στην προαγωγή της παιδείας και γενικότερα στην πρόοδο της πατρίδας μας»
Ο εορτασμός της 90ετηρίδας του Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος για τη σχολική χρονιά 2015-'16 έδωσε την ευκαιρία, μέσα από μία σειρά εκδηλώσεων, να επιβεβαιωθεί η ενεργός πίστη στις αξίες και αρχές που διέπουν την πορεία του Κολλεγίου Αθηνών-Ψυχικού από το ξεκίνημά τους.




Όπως τονίζει σε μήνυμά του ο Αλέξανδρος Κ. Σαμαράς, πρόεδρος του Δ.Σ. του ΕΕΙ «το Κολλέγιο συνεχίζει να πρωτοπορεί, να καινοτομεί, να συμβάλλει πολύπλευρα ως Κέντρο Αριστείας, κοινωνικής και εθνικής ευθύνης στην προαγωγή της παιδείας και γενικότερα στην πρόοδο της πατρίδας μας. Τιμώντας -όπως υπογραμμίζεται στη Δήλωση Αποστολής του ΕΕΙ- τις διαχρονικές αξίες, τις ενσωματωμένες στην παράδοση της Ελλάδας, της Ευρώπης ευρύτερα αλλά και της Αμερικής, πορεύεται με ένα βαθύ σεβασμό στην ελληνική κληρονομιά σε όλο τον πλούτο, την πολυπλοκότητα και την οικουμενικότητά της».



Στο καθιερωμένο μήνυμά του για την ετήσια έκθεση του «Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Κολλέγιο Αθηνών-Κολλέγιο Ψυχικού» ο κ. Αλέξανδρος Σαμαράς αναφέρθηκε στα ακόλουθα γεγονότα που ξεχώρισαν τη χρονιά 2015-'16:

1. Η αφιέρωση του σχολικού έτους στα 90χρονα του Κολλεγίου. Σε όλες τις σχολικές μονάδες πραγματοποιήθηκαν πολλές δραστηριότητες στο πλαίσιο του εορτασμού της επετείου-ορόσημου, που κορυφώθηκαν με μεγάλη εκδήλωση στις 20 Απριλίου 2016 στο Θέατρο του Κολλεγίου.

2. Η συνέχιση του έργου της Ειδικής Επιτροπής για τον Στρατηγικό Σχεδιασμό του ΕΕΙ, το οποίο ήδη προχώρησε σε δεύτερη φάση σε συνεργασία με την Boston Consulting Group.

3. Η ολοκλήρωση της ακροαματικής δικαστικής διαδικασίας για τη διένεξη μεταξύ του Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος και του Συμβουλίου Επιτρόπων (Board of Trustees) μετά από την έφεση που άσκησαν οι Επίτροποι κατά της πρώτης απόφασης δικαστηρίου της Νέας Υόρκης.

4. Η θέσπιση δύο νέων ακαδημαϊκών εδρών με σκοπό να τιμηθεί η προσφορά δύο ιστορικών προσωπικοτήτων του Κολλεγίου: Η έδρα Παναγιώτη Μαυρομάτη ο οποίος ως καθηγητής φυσικής, δημιούργησε τα πρώτα Εργαστήρια Θετικών Επιστημών στο Κολλέγιο τη δεκαετία του 1930. Και η έδρα Σόλωνος Ζαχάρωφ που διετέλεσε Συνδιευθυντής του Κολλεγίου Αθηνών την περίοδο 1978-1986.

5. Η προεργασία για τη συγκρότηση και λειτουργία της Νομικής Υπηρεσίας του ΕΕΙ με νέα δομή.

Ωστόσο, σημαντικό είναι επίσης ότι το νηπιαγωγείο του Κολλεγίου «Ιωάννης Μ. Καρράς» βραβεύτηκε σε Πανελλήνιο Διαγωνισμό για την ανάδειξη του αρχιτεκτονικά Δημοφιλέστερου Κτιρίου. Στα αξιομνημόνευτα καταχωρίζεται ότι πραγματοποιήθηκε ένα ακόμη βήμα στη σχέση ΕΕΙ-Κίνας με την επίσκεψη φιλοξενία στο κολέγιο ομάδας μαθητών και εκπαιδευτικών του ιστορικού κινεζικού σχολείου Tianjin Nankai High School.

Δημιουργήθηκε βάση συνεργασίας του Κολλεγίου με την Ελληνική Κοινότητα Αλεξανδρείας και γενικότερα με τον ελληνισμό της Αιγύπτου, επιβεβαιώνοντας τους ισχυρούς συμβολικούς και ουσιαστικούς δεσμούς ανάμεσα στα δύο μέρη.

Τέλος, υπήρξε συνεργασία ΕΕΙ-αποφοίτων για την αναθέρμανση των σχέσεων με σχολεία τα οποία είχαν κτιστεί ανά την Ελλάδα την περίοδο 1949-'72, από τη Μαθηματική Κοινότητα του Κολλεγίου.

Το Κολλέγιο ως πρωταγωνιστής
Κατά το 2015 -2016 οι δραστηριότητες του ΕΕΙ αναπτύχθηκαν αποτελεσματικά σε πολλούς τομείς. Ειδικότερα στον εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό τομέα αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής: Η υλοποίηση σειράς δράσεων για την πιο αποτελεσματική διδασκαλία της ελληνικής και της αγγλικής γλώσσας, παράλληλα με την εφαρμογή των Αναλυτικών Προγραμμάτων της Πολιτείας, τη συνεργατική μάθηση και τη διεπιστημονική προσέγγιση.

Δόθηκε έμφαση στα διδακτικά, εξωδιδακτικά και ευρύτερα παιδαγωγικά στοιχεία του Κολλεγιακού Προγράμματος. Ολοκληρώθηκε η προετοιμασία για την εισαγωγή και λειτουργία του Middle Years Programme (MYP) στην Α' γυμνασίου του Κολλεγίου Αθηνών και του Κολλεγίου Ψυχικού στο σχολικό έτος 2015-'16. Καθιερώθηκε η χρήση από εκπαιδευτικούς και μαθητές του Συστήματος Διαχείρησης Μαθημάτων (Course Management System), της Αίθουσας Ψηφιακής Συνεργασίας (Μπενάκειο), του Εργαστηρίου Informatics Center (Κτίριο «Αλεξάνδρα Μαρτίνου») και των Εργαστηρίων Τεχνολογικής Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Μποδοσάκειο-Λάτσειο). Ενισχύθηκε το δωρεάν προσφερόμενο πρόγραμμα Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης/Ενισχυτικής Διδασκαλίας για μαθητές του γυμνασίου, του γενικού Λυκείου και του ΙΒ (International Baccalaureate). Εγιναν επιπλέον πολύπλευρες δράσεις που αποσκοπούν στην καλλιέργεια μεταξύ των μαθητών πνεύματος κοινωνικής ευθύνης, αλληλεγγύης και έμπρακτης περιβαλλοντική -οικολογικής ευαισθησίας, με έμφαση σε ζητήματα αξιών και ήθους.

Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται σε θέματα πειθαρχίας και ασφάλειας, στην αντιμετώπιση φαινομένων παραβατικής συμπεριφοράς όπως ο σχολικός εκφοβισμός (bullying), καθώς και στον υγιεινό τρόπο ζωής των μαθητών.

Οπως σημειώνεται στην ετήσια έκθεση, οι εθνικές και διεθνείς διακρίσεις των μαθητών του Κολλεγίου (ακαδημαϊκές, πολιτιστικές, κοινωνικές, αθλητικές) ήταν για μία ακόμα χρονιά πολλές και σημαντικές. Εξαιρετικές ήταν και οι επιδόσεις των τελειοφοίτων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και μεγάλες οι επιτυχίες τους στην εισαγωγή σε πανεπιστήμια των ΗΠΑ και της Βρετανίας.

Οι εξωστρεφείς δραστηριότητες (πχ το Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Ενηλίκων, το Θέατρο του Κολλεγίου, το Ωδείο, τα Θερινά Προγράμματα, ορισμέενς πτυχές της λειτουργίας της Βιβλιοθήκης και του Informatics Center) προσέδωσαν ευρύτερη εμβέλεια στη μορφωτική, πολιτιστική και κοινωνική προσφορά του ΕΕΙ.

Επίσης συνεχίστηκε η εφαρμογή σε νέες βάσεις του συστήματος εισαγωγής παιδιών στην πρώτη δημοτικού. Με απόφαση του Δ.Σ., μετά από τη διαδικασία των κληρώσεων, εισήχθησαν όλα τα παιδιά με αδελφάκι στο Κολλέγιο και όλα τα παιδιά αποφοίτων, οι οποίοι είναι κοντά στο σχολείο και έχουν ενεργό συμβολή στην κολλεγιακή ζωή. Εισήχθησαν επίσης 145 παιδιά από το Νηπιαγωγείο «Ιωάννης Μ. Καρράς».

Οπως επισημαίνει ο κ. Αλέξανδρος Σαμαράς, στον οικονομικό τομέα -παρά τις συνεχιζόμενες αντίξοες συνθήκες γενικότερα- τα αποτελέσματα ήταν καλύτερα των προβλεπομένων, χάρη σε μία σειρά μέτρων περιορισμού του κόστους λειτουργίας, τα οποία αναμένεται να συμβάλλουν θετικά στα οικονομικά αποτελέσματα και της νέας σχολικής χρονιάς: «Το Δ.Σ. αντιμετωπίζει με έμπρακτη ευαισθησία τις οικονομικές δυσκολίες πολλών οικογενειών μαθητών. Το 2012-'13 προχωρήσαμε αυτοβούλως σε 'πάγωμα' των διδάκτρων και το 2013-'14 σε μείωση των διδάκτρων» επισημαίνει ο κ. Σαμαράς τονίζοντας ότι παράλληλα «έχουμε προβεί σε μεγάλες αυξήσεις των διατιθέμενων για το Πρόγραμμα Υποτροφιών ποσών».

Ο Αλέξανδρος Σαμαράς 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου