Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) έχει αποδώσει στο ελληνικό Δημόσιο διαχρονικά (2002-2013) με τη μορφή μερισμάτων, φόρων επί των μερισμάτων και ειδικών
εισφορών, ποσό ύψους 1,038 δισ. ευρώ, τονίζει σε ανακοίνωσή του ο ΔΑΑ
έπειτα από την απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών που δικαιώνει το
Ελληνικό Δημόσιο στην πολύχρονη δικαστική διαμάχη του με τη γερμανική
Hochtief για την παρακράτηση ΦΠΑ.
Οπως σημειώνει, το ποσό αυτό πρόκειται για το μεγαλύτερο μέρος των θετικών οικονομικών επιδόσεών του αερολιμένα (της τάξεως του 74%) και συμβάλλει ουσιαστικά στην ελληνική οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας μας, καθώς η προστιθέμενη αξία του για το σύνολο της ελληνικής ισούται με το 2,63% του ΑΕΠ της Ελλάδας.
«Η πρόσφατα εκδοθείσα απόφαση του Διοικητικού Εφετείου στην οποία γίνεται αναφορά στα δημοσιεύματα, αφορά σε μέρος της συνολικής διαφοράς ποσού 12 εκατομμυρίων ευρώ που έχει καταλογισθεί για τις χρήσεις 2004-2009, εκ των οποίων το 50% έχει ήδη καταβληθεί ως νόμιμη προκαταβολή», επισημαίνεται ακόμη στην ανακοίνωση.
«Είναι λοιπόν απορίας άξιον πώς σε μία εν εξελίξει δικαστική υπόθεση η οποία δεν έχει κριθεί αμετάκλητα από τα ελληνικά διοικητικά δικαστήρια, το παραπάνω ποσό αυθαίρετα “πολλαπλασιάζεται” με αναφορές σε ποσά 500, 600, ή και παραπάνω εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες είναι εξοργιστικά εσφαλμένες, προϊόντα φαντασίας και ως εκ τούτου ανυπόστατες», τονίζεται, ενώ -μεταξύ άλλων- υπογραμμίζεται ότι «ο ΔΑΑ, σε συνέχεια χαρακτηρισμών του ως του “μεγαλύτερου φοροφυγά”, καθώς και άλλων παρεμφερών αυθαίρετων κρίσεων και διατυπώσεων του τύπου “εν θα είχαν κοπεί τα δώρα για μισθωτούς και συνταξιούχους αν οι Γερμανοί πλήρωναν τους φόρους τους στη χώρα μας, όπως τα 400 εκατ. που εξοικονομήθηκαν από την περικοπή ή την κατάργηση των δώρων σε μισθούς και συντάξεις”, επιφυλάσσεται για την προστασία κάθε έννομου συμφέροντος τόσο αυτού όσο και των μετόχων του, συμπεριλαμβανομένου του Ελληνικού Δημοσίου».
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών για πολλοστή φορά και προς αποκατάσταση της αλήθειας τονίζει τα ακόλουθα :
Ο ΔΑΑ είναι αμιγώς ελληνική εταιρεία στην οποία το Ελληνικό Δημόσιο (ΕΔ) συμμετέχει σε ποσοστό 55%.
O ΔΑΑ έχει τηρήσει και τηρεί όλες τις νόμιμες υποχρεώσεις του και ως εκ τούτου δεν οφείλει στο ΕΔ ληξιπρόθεσμες οφειλές ούτε από ΦΠΑ, ούτε από άλλους άμεσους ή έμμεσους φόρους, ασφαλιστικές εισφορές και δημοτικά τέλη.
Από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του, ο ΔΑΑ επιβάλλει σύννομα τον αναλογούντα ΦΠΑ επί όλων των υποκείμενων σε ΦΠΑ πωλήσεών του και τον αποδίδει πάντα εμπρόθεσμα προς το Ελληνικό Δημόσιο. Ειδικότερα, από 2001 έως 2013 έχει αποδοθεί ΦΠΑ ύψους 84 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, ο ΔΑΑ έχει αποδώσει στο ΕΔ διαχρονικά (2002-2013) με τη μορφή μερισμάτων, φόρων επί των μερισμάτων και ειδικών εισφορών, ποσό ύψους 1.038 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο δηλαδή μέρος των θετικών οικονομικών επιδόσεών του (της τάξεως του 74%) και συμβάλλει ουσιαστικά στην ελληνική οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας μας, καθώς η προστιθέμενη αξία του για το σύνολο της ελληνικής ισούται με το 2,63% του ΑΕΠ της Ελλάδας.
Επί της συγκεκριμένης νομικής διαφοράς, η οποία δεν αφορά στην κατασκευαστική εταιρεία HOCHTIEF ή οποιαδήποτε θυγατρική της, ο ΔΑΑ, αφού κατέβαλε εμπρόθεσμα όλες τις προβλεπόμενες από το νόμο προκαταβολές ύψους 46 εκατ. ευρώ που βεβαιώθηκαν από την αρμόδια ΔΟΥ για την περίοδο 1998-2012, ποσό το οποίο, λόγω των προσαυξήσεων, ανήλθε εν τέλει σε 167 εκατ. ευρώ συνολικά, τηρώντας όλες τις νόμιμες διαδικασίες, προσέφυγε σχετικά με τον καταλογισμό αυτόν, τον οποίο δεν αποδέχεται ως σύννομο, στα ελληνικά Διοικητικά Δικαστήρια και στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο του Λονδίνου, ασκώντας όλα τα σχετικά δικαιώματά του. Ο ΔΑΑ θα ασκήσει όλα τα προβλεπόμενα από τη Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου και το νόμο, εφαρμόζοντας κάθε προβλεπόμενη σχετική διαδικασία.
Η πρόσφατα εκδοθείσα απόφαση του Διοικητικού Εφετείου στην οποία γίνεται αναφορά στα δημοσιεύματα, αφορά σε μέρος της συνολικής διαφοράς ποσού 12 εκατομμυρίων ευρώ που έχει καταλογισθεί για τις χρήσεις 2004-2009, εκ των οποίων το 50% έχει ήδη καταβληθεί ως νόμιμη προκαταβολή.
Είναι λοιπόν απορίας άξιον πώς σε μία εν εξελίξει δικαστική υπόθεση η οποία δεν έχει κριθεί αμετάκλητα από τα ελληνικά διοικητικά δικαστήρια, το παραπάνω ποσό αυθαίρετα «πολλαπλασιάζεται» με αναφορές σε ποσά 500, 600, ή και παραπάνω εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες είναι εξοργιστικά εσφαλμένες, προϊόντα φαντασίας και ως εκ τούτου ανυπόστατες.
Ο ΔΑΑ, σε συνέχεια χαρακτηρισμών του ως του «μεγαλύτερου φοροφυγά», καθώς και άλλων παρεμφερών αυθαίρετων κρίσεων και διατυπώσεων του τύπου «δεν θα είχαν κοπεί τα δώρα για μισθωτούς και συνταξιούχους αν οι Γερμανοί πλήρωναν τους φόρους τους στη χώρα μας, όπως τα 400 εκατ. που εξοικονομήθηκαν από την περικοπή ή την κατάργηση των δώρων σε μισθούς και συντάξεις», επιφυλάσσεται για την προστασία κάθε έννομου συμφέροντος τόσο αυτού όσο και των μετόχων του, συμπεριλαμβανομένου του Ελληνικού Δημοσίου.
Επιπλέον, ο ΔΑΑ έχει αποδώσει στο ΕΔ διαχρονικά (2002-2013) με τη μορφή μερισμάτων, φόρων επί των μερισμάτων και ειδικών εισφορών, ποσό ύψους 1,038 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο δηλαδή μέρος των θετικών οικονομικών επιδόσεών του (της τάξεως του 74%) και συμβάλλει ουσιαστικά στην ελληνική οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας μας, καθώς η προστιθέμενη αξία του για το σύνολο της ελληνικής ισούται με το 2,63% του ΑΕΠ της Ελλάδας.
Οπως σημειώνει, το ποσό αυτό πρόκειται για το μεγαλύτερο μέρος των θετικών οικονομικών επιδόσεών του αερολιμένα (της τάξεως του 74%) και συμβάλλει ουσιαστικά στην ελληνική οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας μας, καθώς η προστιθέμενη αξία του για το σύνολο της ελληνικής ισούται με το 2,63% του ΑΕΠ της Ελλάδας.
«Η πρόσφατα εκδοθείσα απόφαση του Διοικητικού Εφετείου στην οποία γίνεται αναφορά στα δημοσιεύματα, αφορά σε μέρος της συνολικής διαφοράς ποσού 12 εκατομμυρίων ευρώ που έχει καταλογισθεί για τις χρήσεις 2004-2009, εκ των οποίων το 50% έχει ήδη καταβληθεί ως νόμιμη προκαταβολή», επισημαίνεται ακόμη στην ανακοίνωση.
«Είναι λοιπόν απορίας άξιον πώς σε μία εν εξελίξει δικαστική υπόθεση η οποία δεν έχει κριθεί αμετάκλητα από τα ελληνικά διοικητικά δικαστήρια, το παραπάνω ποσό αυθαίρετα “πολλαπλασιάζεται” με αναφορές σε ποσά 500, 600, ή και παραπάνω εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες είναι εξοργιστικά εσφαλμένες, προϊόντα φαντασίας και ως εκ τούτου ανυπόστατες», τονίζεται, ενώ -μεταξύ άλλων- υπογραμμίζεται ότι «ο ΔΑΑ, σε συνέχεια χαρακτηρισμών του ως του “μεγαλύτερου φοροφυγά”, καθώς και άλλων παρεμφερών αυθαίρετων κρίσεων και διατυπώσεων του τύπου “εν θα είχαν κοπεί τα δώρα για μισθωτούς και συνταξιούχους αν οι Γερμανοί πλήρωναν τους φόρους τους στη χώρα μας, όπως τα 400 εκατ. που εξοικονομήθηκαν από την περικοπή ή την κατάργηση των δώρων σε μισθούς και συντάξεις”, επιφυλάσσεται για την προστασία κάθε έννομου συμφέροντος τόσο αυτού όσο και των μετόχων του, συμπεριλαμβανομένου του Ελληνικού Δημοσίου».
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών για πολλοστή φορά και προς αποκατάσταση της αλήθειας τονίζει τα ακόλουθα :
Ο ΔΑΑ είναι αμιγώς ελληνική εταιρεία στην οποία το Ελληνικό Δημόσιο (ΕΔ) συμμετέχει σε ποσοστό 55%.
O ΔΑΑ έχει τηρήσει και τηρεί όλες τις νόμιμες υποχρεώσεις του και ως εκ τούτου δεν οφείλει στο ΕΔ ληξιπρόθεσμες οφειλές ούτε από ΦΠΑ, ούτε από άλλους άμεσους ή έμμεσους φόρους, ασφαλιστικές εισφορές και δημοτικά τέλη.
Από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του, ο ΔΑΑ επιβάλλει σύννομα τον αναλογούντα ΦΠΑ επί όλων των υποκείμενων σε ΦΠΑ πωλήσεών του και τον αποδίδει πάντα εμπρόθεσμα προς το Ελληνικό Δημόσιο. Ειδικότερα, από 2001 έως 2013 έχει αποδοθεί ΦΠΑ ύψους 84 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, ο ΔΑΑ έχει αποδώσει στο ΕΔ διαχρονικά (2002-2013) με τη μορφή μερισμάτων, φόρων επί των μερισμάτων και ειδικών εισφορών, ποσό ύψους 1.038 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο δηλαδή μέρος των θετικών οικονομικών επιδόσεών του (της τάξεως του 74%) και συμβάλλει ουσιαστικά στην ελληνική οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας μας, καθώς η προστιθέμενη αξία του για το σύνολο της ελληνικής ισούται με το 2,63% του ΑΕΠ της Ελλάδας.
Επί της συγκεκριμένης νομικής διαφοράς, η οποία δεν αφορά στην κατασκευαστική εταιρεία HOCHTIEF ή οποιαδήποτε θυγατρική της, ο ΔΑΑ, αφού κατέβαλε εμπρόθεσμα όλες τις προβλεπόμενες από το νόμο προκαταβολές ύψους 46 εκατ. ευρώ που βεβαιώθηκαν από την αρμόδια ΔΟΥ για την περίοδο 1998-2012, ποσό το οποίο, λόγω των προσαυξήσεων, ανήλθε εν τέλει σε 167 εκατ. ευρώ συνολικά, τηρώντας όλες τις νόμιμες διαδικασίες, προσέφυγε σχετικά με τον καταλογισμό αυτόν, τον οποίο δεν αποδέχεται ως σύννομο, στα ελληνικά Διοικητικά Δικαστήρια και στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο του Λονδίνου, ασκώντας όλα τα σχετικά δικαιώματά του. Ο ΔΑΑ θα ασκήσει όλα τα προβλεπόμενα από τη Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου και το νόμο, εφαρμόζοντας κάθε προβλεπόμενη σχετική διαδικασία.
Η πρόσφατα εκδοθείσα απόφαση του Διοικητικού Εφετείου στην οποία γίνεται αναφορά στα δημοσιεύματα, αφορά σε μέρος της συνολικής διαφοράς ποσού 12 εκατομμυρίων ευρώ που έχει καταλογισθεί για τις χρήσεις 2004-2009, εκ των οποίων το 50% έχει ήδη καταβληθεί ως νόμιμη προκαταβολή.
Είναι λοιπόν απορίας άξιον πώς σε μία εν εξελίξει δικαστική υπόθεση η οποία δεν έχει κριθεί αμετάκλητα από τα ελληνικά διοικητικά δικαστήρια, το παραπάνω ποσό αυθαίρετα «πολλαπλασιάζεται» με αναφορές σε ποσά 500, 600, ή και παραπάνω εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες είναι εξοργιστικά εσφαλμένες, προϊόντα φαντασίας και ως εκ τούτου ανυπόστατες.
Ο ΔΑΑ, σε συνέχεια χαρακτηρισμών του ως του «μεγαλύτερου φοροφυγά», καθώς και άλλων παρεμφερών αυθαίρετων κρίσεων και διατυπώσεων του τύπου «δεν θα είχαν κοπεί τα δώρα για μισθωτούς και συνταξιούχους αν οι Γερμανοί πλήρωναν τους φόρους τους στη χώρα μας, όπως τα 400 εκατ. που εξοικονομήθηκαν από την περικοπή ή την κατάργηση των δώρων σε μισθούς και συντάξεις», επιφυλάσσεται για την προστασία κάθε έννομου συμφέροντος τόσο αυτού όσο και των μετόχων του, συμπεριλαμβανομένου του Ελληνικού Δημοσίου.
Επιπλέον, ο ΔΑΑ έχει αποδώσει στο ΕΔ διαχρονικά (2002-2013) με τη μορφή μερισμάτων, φόρων επί των μερισμάτων και ειδικών εισφορών, ποσό ύψους 1,038 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο δηλαδή μέρος των θετικών οικονομικών επιδόσεών του (της τάξεως του 74%) και συμβάλλει ουσιαστικά στην ελληνική οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας μας, καθώς η προστιθέμενη αξία του για το σύνολο της ελληνικής ισούται με το 2,63% του ΑΕΠ της Ελλάδας.
....Ανάλυση λοιπών βραχυπρόθεσμων απαιτήσεων 2012 2011
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπαιτήσεις από ΤΕΑΑ 2.764.449 3.249.060
Λοιπά 63.122.409 56.649.821
Σύνολο λοιπών βραχυπρόθεσμων απαιτήσεων 65.886.858 59.898.881
Οι απαιτήσεις από το ΤΕΑΑ, αντιπροσωπεύουν το ποσό του ΤΕΑΑ που αναλογεί στην Εταιρεία και δεν
είχε εισπραχθεί μέχρι το τέλος της χρήσης. Εκτιμάται ότι αυτό το ποσό θα εισπραχθεί σταδιακά, εντός
του έτους 2013.
Η γραμμή «Λοιπά» περιλαμβάνει κυρίως ποσό €43,6 εκατ. τα οποίο αφορά στην προπληρωμή του
ΦΠΑ που επιβλήθηκε για τις χρήσεις 1998-2009. Η προπληρωμή αυτή επιβάλλεται από τον Νόμο ως
προαπαιτούμενο για την παραπομπή του ζητήματος στο Διοικητικό Πρωτοδικείο της Αθήνας. Επίσης
περιλαμβάνει και ποσό €9 εκατ. το οποίο αφορά στο υπερβάλλον ποσό που επιβλήθηκε το 2009 ως
έκτακτη εφάπαξ εισφορά και για το οποίο η Εταιρεία έχει προσφύγει ήδη στο Διοικητικό Πρωτοδικείο
της Αθήνας καθώς και €6,4 εκατ. τα οποία αφορούν σε δημοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού που
επέβαλλε ο Δήμος Παιανίας για τις χρήσεις 2004-2012 και για τα οποία η Εταιρεία έχει επίσης
προσφύγει στο Διοικητικό Πρωτοδικείο της Αθήνας (σχετική λεπτομερής αναφορά γίνεται στη
σημείωση 5.29).
Η λογιστική αξία των λοιπών βραχυπρόθεσμων απαιτήσεων, στην ημερομηνία του ισολογισμού,
προσεγγίζει την εύλογη αξία τους....
5.17 Μετοχικό κεφάλαιο
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο εκδοθέν μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας έχει καταβληθεί πλήρως από τους μετόχους, αποτελείται
από 30.000.000 κοινές μετοχές ονομαστικής αξίας €10 η μία και ανέρχεται στο συνολικό ποσό των
€300.000.000. Η Εταιρεία ελέγχεται από κοινού από το Ελληνικό Δημόσιο (25% των μετοχών), το
Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (30% των μετοχών), από τον Όμιλο Hochtief
Airport και άλλους ιδιώτες μετόχους (45% των μετοχών).
β) Κατά τη διάρκεια του 2005 πραγματοποιήθηκε από τη Φορολογική Αρχή έλεγχος για τα οικονομικά
ΑπάντησηΔιαγραφήέτη 1998-2003. Ο φόρος εισοδήματος και όλοι οι άλλοι έμμεσοι φόροι, εκτός από το Φ.Π.Α,
βεβαιώθηκαν και διακανονίστηκαν το 2006. Όσον αφορά το Φ.Π.Α, η Φορολογική Αρχή εξέτασε το
δικαίωμα της Εταιρείας να συμψηφίζει στο σύνολο του τον Φ.Π.Α επί όλων των αγαθών που
αγοράστηκαν και των υπηρεσιών που παρασχέθηκαν, όπως προβλέπεται από το άρθρο 26
παράγραφος 7 του νόμου 2093/1992, σε συνδυασμό με τα άρθρα 25.1.1 και 25.1.2 (ζ) του νόμου
2338/1995 (Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου). Η φορολογική αρχή αμφισβήτησε το ανωτέρω
δικαίωμα της Εταιρείας, και προχώρησε στην επιβολή Φ.Π.Α-συμπεριλαμβανομένων των
προστίμων- για τα έτη 1998-2003 ποσού €1,3 εκατ., που αντιστοιχεί στον Φ.Π.Α των μη-
εκπιπτόμενων δαπανών, όπως έξοδα ψυχαγωγίας και φιλοξενίας. Η Εταιρεία άσκησε έφεση στο
Διοικητικό Πρωτοδικείο της Αθήνας στις 7 Φεβρουαρίου 2006, κατά της απόφασης της
Φορολογικής Αρχής να επιβάλει Φ.Π.Α στις δαπάνες υποδοχής, ψυχαγωγίας και φιλοξενίας. Για την
υπόθεση αυτή, έχει οριστεί δικάσιμη ημερομηνία εντός του 2013 (αναφορά και στη σημείωση
5.31).
γ) Επιπλέον, η Φορολογική Αρχή, εξέδωσε προσωρινό φύλλο ελέγχου για το Φ.Π.Α των ετών 2001-
ΑπάντησηΔιαγραφή2003, εκφράζοντας επιφύλαξη σε ότι αφορά το δικαίωμα της Εταιρείας να συμψηφίζει τον Φ.Π.Α,
που αντιστοιχεί στις δραστηριότητες μη υποκείμενες σε Φ.Π.Α (π.χ. ενοίκια), χωρίς την επιβολή
οποιουδήποτε φόρου. Για την άρση της επιφύλαξης, η Φορολογική Αρχή ζήτησε την άποψη του
Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, το οποίο απάντησε εντός του 2010 θεωρώντας ότι η
Εταιρεία δεν έχει το δικαίωμα να συμψηφίζει τον Φ.Π.Α, που αντιστοιχεί στις δραστηριότητες μη
υποκείμενες σε Φ.Π.Α, σύμφωνα με τις γενικές προβλέψεις του νόμου για τον Φ.Π.Α (2859/2000)
και την 6η Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κατόπιν της απαντήσεως του Υπουργείου
Οικονομικών, η Φορολογική Αρχή προχώρησε στην οριστικοποίηση του φύλλου ελέγχου,
επιβάλλοντας στην Εταιρεία ΦΠΑ €150,3 εκατ. (συμπεριλαμβανομένων και των αντίστοιχων
προστίμων) για τις χρήσεις 2001-2003. Το ποσόν αυτό αντιστοιχεί στον ΦΠΑ της κτήσης των
παγίων και των λειτουργικών δαπανών που σχετίζονταν με πράξεις απαλλασσόμενες του ΦΠΑ
χωρίς δικαίωμα έκπτωσης. Η Εταιρεία άσκησε αγωγή στο Διοικητικό Πρωτοδικείο της Αθήνας στις
28 Σεπτεμβρίου 2010 κατά της απόφασης της Φορολογικής Αρχής να επιβάλλει ΦΠΑ σε αυτού του
είδους τις δαπάνες και επίσης προσέφυγε στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο του Λονδίνου τόσο
για το θέμα αυτό όσο και για το θέμα που περιγράφεται στο β) παραπάνω, σύμφωνα με τα
προβλεπόμενα στο άρθρο 44 της Σύμβασης Ανάπτυξης του Αεροδρομίου. Η δικάσιμη ενώπιον του
Διοικητικού Πρωτοδικείου της Αθήνας έχει οριστεί για το 2013, ενώ η διαιτητική διαδικασία έχει
ξεκινήσει, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει συμφωνηθεί με το Διεθνές Διαιτητικό
Δικαστήριο του Λονδίνου, και η εκδίκαση της υπόθεσης άρχισε στο πρώτο εξάμηνο του 2012. Δεν
έχει αναγνωριστεί πρόβλεψη για το θέμα αυτό, με βάση την γνώμη των ειδικών συμβούλων της
Εταιρείας, οι οποίοι στηριζόμενοι στη συγκεκριμένη φορολογική νομοθεσία που διέπει τα
φορολογικά της θέματα, εκτιμούν ότι δεν θα προκύψει σημαντική υποχρέωση (αναφορά και στη
σημείωση 5.31).
δ) Μετά από απόφαση του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών- όπως αναφέρεται παραπάνω στο
γ) – η Φορολογική Αρχή προχώρησε σε έλεγχο των χρήσεων 2004-2009 επιβάλλοντας ΦΠΑ για τα
έτη αυτά ύψους €11,8 εκατ. (συμπεριλαμβανομένων των προστίμων), που αντιστοιχεί στο ΦΠΑ
της κτήσης παγίων στοιχείων και των λειτουργικών δαπανών που σχετίζονταν με πράξεις
απαλλασσόμενες του ΦΠΑ χωρίς δικαίωμα έκπτωσης. Η Εταιρεία άσκησε αγωγή στο Διοικητικό
Πρωτοδικείο της Αθήνας στις 21 Οκτωβρίου 2011 κατά της απόφασης της Φορολογικής Αρχής να
επιβάλλει ΦΠΑ σε αυτού του είδους τις δαπάνες και επίσης προσέφυγε στο Διεθνές Διαιτητικό
Δικαστήριο του Λονδίνου τόσο για το θέμα αυτό όσο και για τα θέματα που περιγράφονται στο β)
και γ) παραπάνω, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 44 της Σύμβασης Ανάπτυξης του
Αεροδρομίου. Η δικάσιμη ενώπιον του Διοικητικού Πρωτοδικείου της Αθήνας έχει οριστεί για το
2013, ενώ η διαιτητική διαδικασία έχει ξεκινήσει, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει
συμφωνηθεί με το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο του Λονδίνου, και η εκδίκαση της υπόθεσης
άρχισε στο πρώτο εξάμηνο του 2012. Δεν έχει αναγνωριστεί πρόβλεψη για το θέμα αυτό, με βάση
την γνώμη των ειδικών συμβούλων της Εταιρείας, οι οποίοι στηριζόμενοι στη συγκεκριμένη
Οικονομικές Καταστάσεις της 31 Δεκεμβρίου 2012 Σελίδα 58 από 62
(Ποσά εκφρασμένα σε Ευρώ εκτός αν αναφέρεται διαφορετικά)
φορολογική νομοθεσία που διέπει τα φορολογικά της θέματα, εκτιμούν ότι δεν θα προκύψει
σημαντική υποχρέωση (αναφορά και στη σημείωση 5.31).
ε) Στις 5 Νοεμβρίου 2009, ο Δήμαρχος του Δήμου Παιανίας καταλόγισε στην Εταιρεία ποσόν ύψους
ΑπάντησηΔιαγραφή€37 εκατ. για ανταποδοτικά δημοτικά τέλη και πρόστιμα που αφορούν στην παροχή υπηρεσιών
σχετικών με την διαχείριση αποβλήτων, τον εξωραϊσμό, την καθαριότητα και τον φωτισμό, για
την περίοδο 1 Ιανουαρίου 2004 έως 31 Δεκεμβρίου 2009. Επιπρόσθετα, ο Δήμος Παιανίας,
ξεκίνησε να χρεώνει δημοτικά τέλη που αφορούν στην παροχή υπηρεσιών σχετικών με την
διαχείριση αποβλήτων, τον εξωραϊσμό, την καθαριότητα και τον φωτισμό μέσω των μηνιαίων
λογαριασμών της ΔΕΗ, από τον Μάρτιο του 2010. Οι συνολικές αυτές χρεώσεις ανέρχονταν στις
31 Δεκεμβρίου 2012 στο ύψος των €9,1 εκατ. Η Διοίκηση της Εταιρείας κατέθεσε αιτήσεις στο
Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών κατά του Δήμου Παιανίας, συνοδευόμενες από αιτήσεις
αναστολής των πληρωμών, ισχυριζόμενη ότι σύμφωνα με της Σύμβαση Ανάπτυξης του
Αεροδρομίου, η Εταιρεία έχει το αποκλειστικό δικαίωμα να προσφέρει τις παραπάνω
αναφερόμενες υπηρεσίες στους χρήστες του αεροδρομίου. Το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών
επέβαλλε την προσωρινή αναστολή της πληρωμής για τα έτη 2004-2009 μέχρι την έκδοση της
Δικαστικής Απόφασης. Οι αντίστοιχες αιτήσεις για αναστολή πληρωμών για τα έτη 2010-2012
απερρίφθησαν με το αιτιολογικό ότι η Εταιρεία δεν θα υποστεί ανεπανόρθωτη ζημία
προχωρώντας σε αυτές τις πληρωμές. Στις 4 Ιουλίου 2012, το Διοικητικό Εφετείο έκανε δεκτή
κατ’ ουσία την αίτηση της εταιρείας σχετικά με την επιβολή των δημοτικών τελών και προστίμων
για τα οικονομικά έτη 2004-2009 καθιστώντας τις αντίστοιχες αποφάσεις του Δημάρχου Παιανίας
άκυρες. Οι υπόλοιπες αποφάσεις των ετών 2010-2012 έχουν ήδη εξεταστεί στις 10 Ιανουαρίου
2013 από το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών, με τις αποφάσεις να είναι σε εκκρεμότητα.
ε) Στις 5 Νοεμβρίου 2009, ο Δήμαρχος του Δήμου Παιανίας καταλόγισε στην Εταιρεία ποσόν ύψους
ΑπάντησηΔιαγραφή€37 εκατ. για ανταποδοτικά δημοτικά τέλη και πρόστιμα που αφορούν στην παροχή υπηρεσιών
σχετικών με την διαχείριση αποβλήτων, τον εξωραϊσμό, την καθαριότητα και τον φωτισμό, για
την περίοδο 1 Ιανουαρίου 2004 έως 31 Δεκεμβρίου 2009. Επιπρόσθετα, ο Δήμος Παιανίας,
ξεκίνησε να χρεώνει δημοτικά τέλη που αφορούν στην παροχή υπηρεσιών σχετικών με την
διαχείριση αποβλήτων, τον εξωραϊσμό, την καθαριότητα και τον φωτισμό μέσω των μηνιαίων
λογαριασμών της ΔΕΗ, από τον Μάρτιο του 2010. Οι συνολικές αυτές χρεώσεις ανέρχονταν στις
31 Δεκεμβρίου 2012 στο ύψος των €9,1 εκατ. Η Διοίκηση της Εταιρείας κατέθεσε αιτήσεις στο
Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών κατά του Δήμου Παιανίας, συνοδευόμενες από αιτήσεις
αναστολής των πληρωμών, ισχυριζόμενη ότι σύμφωνα με της Σύμβαση Ανάπτυξης του
Αεροδρομίου, η Εταιρεία έχει το αποκλειστικό δικαίωμα να προσφέρει τις παραπάνω
αναφερόμενες υπηρεσίες στους χρήστες του αεροδρομίου. Το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών
επέβαλλε την προσωρινή αναστολή της πληρωμής για τα έτη 2004-2009 μέχρι την έκδοση της
Δικαστικής Απόφασης. Οι αντίστοιχες αιτήσεις για αναστολή πληρωμών για τα έτη 2010-2012
απερρίφθησαν με το αιτιολογικό ότι η Εταιρεία δεν θα υποστεί ανεπανόρθωτη ζημία
προχωρώντας σε αυτές τις πληρωμές. Στις 4 Ιουλίου 2012, το Διοικητικό Εφετείο έκανε δεκτή
κατ’ ουσία την αίτηση της εταιρείας σχετικά με την επιβολή των δημοτικών τελών και προστίμων
για τα οικονομικά έτη 2004-2009 καθιστώντας τις αντίστοιχες αποφάσεις του Δημάρχου Παιανίας
άκυρες. Οι υπόλοιπες αποφάσεις των ετών 2010-2012 έχουν ήδη εξεταστεί στις 10 Ιανουαρίου
2013 από το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών, με τις αποφάσεις να είναι σε εκκρεμότητα.
στ) Με την απόφαση της 27ης Δεκεμβρίου 2012 ο Δήμαρχος Σπάτων απαίτησε από την Εταιρεία την
ΑπάντησηΔιαγραφήπληρωμή €2,2 εκατ. που αφορούν σε δημοτικά τέλη και πρόστιμα σχετικά με διαχείριση
αποβλήτων, τον εξωραϊσμό, την καθαριότητα και τον φωτισμό για το έτος 2007 για χώρους που
βρίσκονται στον κύριο και στον δορυφορικό Αεροσταθμό. Η Διοίκηση της Εταιρείας κατέθεσε
αίτηση στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών κατά του Δήμου Σπάτων, συνοδευόμενη με τις
αντίστοιχες αιτήσεις για την αναβολή των πληρωμών, ισχυριζόμενη ότι σύμφωνα με της Σύμβαση
Ανάπτυξης του Αεροδρομίου, η Εταιρεία έχει το αποκλειστικό δικαίωμα να προσφέρει τις
παραπάνω αναφερόμενες υπηρεσίες στους χρήστες του αεροδρομίου. Η εν λόγω αναβολή των
πληρωμών έχει χορηγηθεί προσωρινά από τον αρμόδιο δικαστή του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών
έως την έκδοση οριστικής δικαστικής απόφασης για τις αιτήσεις.
Επιπρόσθετα η Εταιρεία, πριν από τις νομικές ενέργειες στα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια,
κατέθεσε προσφυγή για την ακύρωση της προαναφερόμενης απόφασης, στον Γενικό Γραμματέα
Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής
.5.30 Συναλλαγές με συνδεδεμένα μέρη
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Εταιρεία ελέγχεται από κοινού από το Ελληνικό Δημόσιο και από τον Όμιλο Hochtief Airport ...
....5.31 Μεταγενέστερα του ισολογισμού γεγονότα
ΑπάντησηΔιαγραφήα) Η προσφυγή της Εταιρείας εναντίον του Δήμου Σπάτων για την επιβολή δημοτικών τελών για το
έτος 2007, έγινε πλήρως δεκτή με την απόφαση που εκδόθηκε στις 14 Μαρτίου 2013 από τον Γενικό
Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, καθιστώντας έτσι άκυρη την απόφαση του Δημάρχου
περί επιβολής τέτοιων δημοτικών τελών (αναφορά και στη σημείωση 5.29)....