Τετάρτη 29 Μαΐου 2013

Εξειδίκευση στον τουρισμό θέλουν οι Γερμανοί για να έρθουν στην Ελλάδα

Η δημιουργία ισχυρού προφίλ με την κεφαλαιοποίηση του πολιτισμού ως ένα συγκριτικό πλεονέκτημα «που δεν μπορεί να μιμηθεί κανείς από τον ανταγωνισμό» και η στόχευση σε ειδικά
κοινά, αποτελούν προτεραιότητες για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού στη γερμανική αγορά. Τις θέσεις αυτές υποστήριξε ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διοίκησης Επιχειρήσεων και Τουρισμού της Ανώτατης Σχολής Εφαρμοσμένων Επιστημών Westküste Γερμανίας, καθηγητής κ. Μπερντ Αϊζενστάιν κατά την παρουσίαση της μελέτης, που διοργάνωσε η Γερμανική Πρεσβεία σε συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ).

Η μελέτη που διενεργήθηκε σε δείγμα 1.000 ατόμων τον Οκτώβριο του 2012, αντιπροσωπεύει νοικοκυριά στον γερμανόφωνο πληθυσμό ηλικίας 16-70 ετών και περιλαμβάνει αξιολόγηση των αυθόρμητων απαντήσεων των Γερμανών για τον προορισμό «Ελλάδα». Σύμφωνα με τα ευρήματα, 1,7% των Γερμανών επέλεξαν να μείνουν πέντε ημέρες στην Ελλάδα για διακοπές το 2012, ενώ σε ερώτηση για τις προθέσεις τους το καλοκαίρι του 2013, μόλις 0,8% έχει τη διάθεση να ταξιδέψει στη χώρα. Αντίστοιχα σε ερώτηση για ελεύθερη επιλογή προορισμού διακοπών με πληρωμένα τα αεροπορικά εισιτήρια και τη διαμονή, η Ελλάδα βρίσκεται στην 12η και τελευταία θέση της κατάταξης των προτιμήσεων, με το ποσοστό των Γερμανών που επιθυμούν να έρθουν (δωρεάν) να αγγίζει το 1,3%. Την πρώτη θέση σε αυτή την ερώτηση κατέλαβαν οι ΗΠΑ.

Την ίδια ώρα 57% των Γερμανών βρίσκουν «συμπαθητικό» το ελληνικό τουριστικό προϊόν, με το 16% αυτών να επιθυμεί μια σύντομη επίσκεψη στη χώρα και το 33% να επιλέγει διαμονή περισσότερων ημερών. «Η Ελλάδα πρέπει να γίνει ένα εμπορικό σήμα», δήλωσε ο κ. Αϊζενστάιν, λέγοντας ότι η προστιθέμενη αξία που προκύπτει από τον τουρισμό στη χώρα υπολογίζεται σε 30,3 δις. ευρώ (2012) και γι' αυτό χρειάζεται «να δοθεί η πρέπουσα αξία στον τομέα». Αναφερόμενος στην εξειδίκευση της στόχευσης στη γερμανική αγορά, επισήμανε το ενδιαφέρον που υπάρχει στη Γερμανία για επιμέρους τουριστικά προϊόντα, όπως ο θαλάσσιος τουρισμός, η γαστρονομία, η ποδηλασία κ.α.

Στον χαιρετισμό της υπουργός Τουρισμού κυρία Ολγα Κεφαλογιάννη τόνισε τη σημασία της γερμανικής αγοράς για τον ελληνικό τουρισμό, ενώ επισήμανε την προσπάθεια για εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος με την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών. Ο πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Γ. Τσακίρης σημείωσε την ανάγκη ενίσχυσης της ροής τουριστών από τη Γερμανία, χαρακτηρίζοντας τη γερμανική αγορά «τον μεγάλο ασθενή του ελληνικού τουρισμού», ενώ συμπλήρωσε ότι η ταξιδιωτική δαπάνη των Γερμανών είναι πολύ πάνω από τον μέσο όρο του γενικού συνόλου των τουριστών στην Ελλάδα. Από την πλευρά του ο Πρέσβης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας κ. Βόλφγκανγκ Ντολντ, υπογράμμισε ότι ο τουρισμός είναι τομέας «κλειδί» για την Ελλάδα, αναφερόμενος στα «πολλά υποσχόμενα στοιχεία» από τη Γερμανία, την «αυξητική τάση στους αριθμούς» τη φετινή χρονιά, αλλά και τον θετικό συμβολισμό της επίσκεψης της Καγκελαρίου Ανγκελα Μέρκελ στο ελληνικό περίπτερο κατά τη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης ΙΤΒ στο Βερολίνο τον περασμένο Μάρτιο. Τις καλές προβλέψεις από τη γερμανική αγορά επιβεβαίωσε και η υπεύθυνη του προγράμματος κυρία Καρόλα Τίπμαν, σημειώνοντας ότι η αντιμετώπιση του τουρισμού στην Ελλάδα «δεν πρέπει να είναι συγκυριακή», ενώ συμπλήρωσε ότι «χρειάζεται αύξηση της ποιότητας αντί μείωση των τιμών» και εξειδίκευση του τουριστικού προϊόντος.

Ειδικότερα, με βάση τη μελέτη, στην ερώτηση «τι σας έρχεται στο μυαλό για την Ελλάδα ως ταξιδιωτικό προορισμό;» οι κορυφαίες απαντήσεις είναι το τοπίο (16,8% των απαντήσεων), κλίμα/καιρός (13,1%), Οικονομία/πολιτική κρίση (11,2%), κουζίνα - φαγητό και ποτό (10,7%), νησιά (10,4%), αξιοθέατα/αρχιτεκτονική (6,7%), πολιτισμός/ιστορία (6,4%) και γεωγραφία/τόποι 4,9%. Οι αρνητικές απαντήσεις συγκέντρωσαν ποσοστό 4,7%, ενώ οι άνθρωποι έλαβαν ποσοστό 4,7%.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου