Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2019

Ελληνοκύπριος γύρισε στο κατεχόμενο χωριό του για να «πεθάνει στον τόπο που γεννήθηκε»

Το έκανε επίσης, επειδή όπως δήλωσε άρχισε να μειώνεται η ελπίδα για λύση του Κυπριακού
Ο Ελληνοκύπριος Νικόλας Σκουρίδης δήλωσε στη τουρκοκυπριακή εφημερίδα Γενί Ντουζέν ότι επέστρεψε στο κατεχόμενο χωριό του Λάρνακα Λαπήθου γιατί θέλει να περάσει τα τελευταία χρόνια της ζωής του και να πεθάνει στο μέρος που γεννήθηκε.

Στην συνέντευξή του, ο κ. Σκουρίδης ανέφερε ότι όταν έμαθε πως η περιουσία του στο χωριό του, δεν είχε δοθεί σε Τούρκο ή Τουρκοκύπριο, αποτάθηκε στην λεγόμενη «επιτροπή ακίνητης περιουσίας» ζητώντας να του επιστραφεί. Το έκανε επίσης, επειδή όπως δήλωσε άρχισε να μειώνεται η ελπίδα για λύση του Κυπριακού και βλέποντας ότι δεν θα υπάρξει διέξοδος σύντομα. «Σκέφτηκα να κάνω σπίτι στο χωριό που πέρασα τα πρώτα χρόνια της ζωής μου και έχω ωραίες αναμνήσεις για να περάσω τα τελευταία μου χρόνια και να πεθάνω στο μέρος που μεγάλωσα».
Για τον ίδιο, είπε, ένα δωμάτιο αρκούσε, αλλά όταν τα παιδιά του τού είπαν ότι θα τον επισκέπτονταν τα Σαββατοκύριακα, αποφάσισε να χτίσει σπίτι κανονικό. «Αυτό το μέρος έχει πολύ διαφορετική σημασία για μένα. Είμαι 79 χρόνων και δεν ξέρω πόση ζωή μου έχει απομείνει. Θέλω, όσο μου μένει, να περάσω χρόνο με τα παιδιά μου στο μέρος που γεννήθηκα και μεγάλωσα».

Ο κ. Σκουρίδης ανέφερε επίσης ότι σε αυτή τη διαδικασία διαπίστωσε πως υπάρχουν και πολλοί Τουρκοκύπριοι που σκέφτονται όπως ο ίδιος, και καταλαβαίνει τα συναισθήματά τους που προέρχονται από το ότι αναγκάστηκαν να αφήσουν τις περιουσίες τους στο «νότο» και να φύγουν.



Κληθείς να σχολιάσει ότι είναι ο πρώτος Ελληνοκύπριος που κατοικεί σε περιουσία που του επιστράφηκε στο «βορρά» και εάν οι αντιδράσεις που είχε συναντήσει τον έκαναν να σκεφτεί να τα παρατήσει, ο Νικόλας Σκουρίδης είπε ότι δεν σκέφτηκε ποτέ «να σηκώσει τα χέρια ψηλά». «Μόνος μου πήρα την απόφαση να χτίσω σπίτι στο χωριό μου. Δεν είχα καμιά προσδοκία από κανέναν και ούτε έχω. Δεν άκουσα και ούτε ακούω τις αντιδράσεις. Έπραξα αυτό που πίστευα. Επιθυμία μου είναι να έχω ένα σπίτι όπως της οικογένειάς μου. Αγωνίστηκα γι’ αυτό και στο τέλος τα κατάφερα».

Ο κ. Σκουρίδης θυμάται και τις αντιδράσεις που υπήρξαν (πέρυσι) από άτομα που μένουν στο Λάρνακα της Λαπήθου, δηλώνοντας έκπληξη για κάποια από τα πρόσωπα που είχε δει τότε στις εφημερίδες να αντιδρούν. Ωστόσο δηλώνει ότι κάποιοι από εκείνους τώρα του έχουν ζητήσει συγνώμη και οι σχέσεις τους αποκαταστάθηκαν.

Ο Νικόλας Σκουρίδης αναφέρει ότι δεν υπάρχουν λόγια να εκφράσει σήμερα την ευτυχία του, γα το ότι περνά με τα παιδιά του χρόνο εκεί που γεννήθηκε και δημιουργούν μαζί νέες αναμνήσεις. «Δεν φοβάμαι, δεν ανησυχώ, εδώ είμαι ευτυχισμένος», σημείωσε λέγοντας ότι οι απλοί άνθρωποι δεν έχουν πρόβλημα μεταξύ τους και εκφράζοντας την επιθυμία να υπάρξει λύση στην Κύπρο, την οποία – αναφέρει – δεν βλέπει σύντομα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου