Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου 2019

Land Rover Discovery Sport

Land Rover Discovery Sport
Με το σύνθημα «Go anywhere» (πήγαινε παντού) το Discovery εκφράζει το πνεύμα της Land Rover εδώ και 30 χρόνια. Το νέο Discovery Sport, έχει μοντέρνο σχήμα, υβριδικούς κινητήρες βενζίνης και diesel ενώ είναι εξοπλισμένο με όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες ασφαλείας και συνδεσιμότητας.
Από χερσαίες και ίσως επικίνδυνες αποστολές σε… οικογενειακές περιπέτειες, η Land Rover σχεδιάζει οχήματα που ισορροπούν ανάμεσα στην άνεση και τις εκτός δρόμου δυνατότητες κίνησης. Τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, η οικογένεια Discovery έχει συνδυάσει την σύγχρονη εμφάνιση των SUV, με την ευελιξία και την τεχνολογία για τις οικογένειες με έντονο το πνεύμα περιπέτειας.

Αλλαγές στα μηχανικά μέρη

Με νέα χαρακτηριστικά και την βοήθεια της τεχνολογίας, το νέο Discovery Sport προσφέρει περισσότερο εσωτερικό χώρο. Το εσωτερικό του (με διάταξη 5 + 2 καθισμάτων) έχει νέο σύστημα infotainment και συνδεσιμότητας. Επιπλέον η νέα ευέλικτη διαρρύθμιση καθισμάτων δίνει 24 συνδυασμούς για βελτιωμένη ευελιξία.



Κάτω από το αμάξωμα, η νέα αρχιτεκτονική κατασκευής, (Premium Transverse Architecture PTA) την αποκαλούν, φιλοξενεί νέο υβριδικό σύστημα κινητήρων (ήπιο υβριδικό 48 volt), το οποίο βοηθά στη μείωση των εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης καυσίμου. Το νέο πλαίσιο είναι κατά 13% πιο άκαμπτο από τον προκάτοχό του, με υποπλαίσια (για τις αναρτήσεις και τον κινητήρα) που μειώνουν τον θόρυβο και δεν αφήνουν τις δονήσεις να περάσουν στην καμπίνα. Παράλληλα βελτιώνουν την άνεση και ενισχύουν την ασφάλεια σε περίπτωση σύγκρουσης.

Εξωτερικές και εσωτερικές αλλαγές

Τα στοιχεία αναγνωσιμότητας, όπως το καπό (σε στυλ όστρακο), το προφίλ με την ανοδική γραμμή πίσω παραμένουν. Όμως το μοτίβο στο σχέδιο έχει εξελιχθεί. Οι αναλογίες του Disco Sport είναι καλύτερες και έχουν πολλές νέες λεπτομέρειες όπως: Τα νέα φωτιστικά σώματα LED (δίνουν την ταυτότητα του μοντέλου) στο μπροστινό και πίσω μέρος, μαζί με νέα «μάσκα» και προφυλακτήρες.



Στο εσωτερικό, η εφαρμογή του ψηφιακού συστήματος ψυχαγωγίας Touch Pro και τα υλικά υψηλής ποιότητας μεταμορφώνουν την καμπίνα για να δημιουργήσουν ένα στυλάτο και πρακτικό χώρο. Τα νέα καθίσματα (σε τρεις σειρές) τα οποία χωρίζονται, αναδιπλώνονται και μετακινούνται εμπρός και πίσω δίνοντας 24 δυνατούς συνδυασμούς διαρρύθμισης, καλύπτοντας κάθε δυνατή ανάγκη είτε πρόκειται για την μεταφορά από και προς το σχολείο είτε οικογενειακές διακοπές.

Electro Disco

Το λογοπαίγνιο με το όνομα του μοντέλου και την ηλεκτροκίνηση θα γίνει κλισέ. Βλέπετε το νέο Discovery Sport είναι σχεδιασμένο με γνώμονα την ηλεκτροκίνηση. Η νέα αρχιτεκτονική στο πλαίσιο επιτρέπει την χρήση ενός νέου ηλεκτροκινητήρα 48 volt, ήπιας υβριδικής ηλεκτρικής κίνησης (MHEV). Το σύστημα συγκεντρώνει ενέργεια από την επιβράδυνση αλλά και το κιβώτιο ταχυτήτων, κυρίως, και την αποθηκεύει σε μια μπαταρία κάτω από το δάπεδο.

Παρά την τοποθέτηση των στοιχείων της ηλεκτροκίνησης και της μπαταρίας το ύψος του αυτοκινήτου δεν έχει μειωθεί. Διαθέσιμο σε όλη την γκάμα των τετρακυλίνδρων, κινητήρων, το ήπιο υβριδικό σύστημα, παράγει εκπομπές CO2 κάτω από το επίπεδο των 144 g/km CO2 (NEDC) και μειώνει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου. Το επόμενο βήμα είναι το plug-in υβριδικό σύστημα με τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα «Ingenium» το οποίο, θα ενταχθεί στην γκάμα αργότερα μέσα στο 2019. Τα κινητήρια σύνολα είναι diesel (D150, D180 και D240 όλοι 2000 κ.εκ. με 150, 180 και 240 ίππους) και βενζίνης (P200 και P250 και αυτοί δίλιτροι με 200 και 250 ίππους). Όλα τα μοτέρ έχουν σύστημα Ήπιας Υβριδικής Ηλεκτρικής Κίνησης (MHEV).



Το νέο Discovery Sport είναι ένα από τα πρώτα Land Rover, τα οποίο πληροί τις προδιαγραφές Real Driving Emissions stage 2 (RDE2), που θα ισχύσουν το 2020. Σύμφωνα με την Land Rover το πιο αποδοτικό μοντέλο των Discovery Sport θα είναι αυτό με τον κινητήρα diesel 150 ίππων και την την κίνηση εμπρός με μηχανικό κιβώτιο, εκπομπές ρύπων 140 g/km και οικονομία καυσίμου 5.9 λίτρων/100km). Για την μέγιστη απόδοση, τα μοντέλα με λειτουργία All Wheel Drive (AWD) επωφελούνται από την άμεση αποσύνδεση της τετρακίνησης. Το Power Transfer Unit (στον μπροστινό άξονα) αποσυνδέει την μετάδοση στους πίσω τροχούς όταν το όχημα κινείται με σταθερή ταχύτητα και επανασυνδέει την τετρακίνηση (όταν χρειαστεί) σε λιγότερο από 500 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Συνδεσιμότητα και τεχνολογία σε πρώτο πλάνο

Σχεδιασμένο για να ανταποκρίνεται στις ψηφιακές… απαιτήσεις μιας σύγχρονης οικογένειας, το νεότερο Discovery Sport είναι διαθέσιμο με ένα «έξυπνο καθρέφτη οπίσθιας προβολής» που εμφανίζει στον κεντρικό καθρέφτη (με το πάτημα ενός κουμπιού) ότι βρίσκεται πίσω από το όχημα με υψηλή ευκρίνεια. Μια κάμερα τοποθετημένη πάνω από το πίσω παράθυρο, εξασφαλίζει ότι η πίσω ορατότητα δεν… μπλοκάρεται από τους επιβάτες της δεύτερης σειράς καθισμάτων ή ογκώδη αντικείμενα στον χώρο αποσκευών, προσφέροντας ένα ευρύτερο οπτικό πεδίο (50 μοιρών). Η τεχνολογία «ClearSight Ground View» βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν ψηλά κράσπεδα στην πόλη ή να αντιμετωπίσουν δύσκολα περάσματα στην εξοχή. Το σύστημα προβάλλει εικόνες κάμερας (τοποθετημένη κάτω από το αμάξωμα) που προσφέρουν μια εικονική προβολή 180 μοιρών στην κεντρική οθόνη αφής.



Το πέρασμα στην ψηφιακή εποχή δεν σταματά εδώ. Υπάρχει η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης για κινητά τηλέφωνα (για πρώτη φορά) στην κεντρική κονσόλα, ενώ το hotspot WiFi 4G, παράλληλα με τις θύρες USB και σημεία φόρτισης 12 βολτ σε κάθε σειρά, εξασφαλίζει ότι οι επιβάτες παραμένουν… δικτυωμένοι. Οι επιβάτες της δεύτερης και της τρίτης σειράς καθισμάτων έχουν επίσης χειριστήρια ελέγχου θέρμανσης και εξαερισμού για μεγαλύτερη άνεση.

Discovery όπως ανακάλυψη

Ο δρόμος προς την ελευθερία είναι δύσκολος και απαιτεί καλή τετρακίνηση και ικανότητα περάσματος μέσα από νερά βάθους 600mm. Κίνηση στους τέσσερις τροχούς με σύστημα δεύτερης γενιάς Active Driveline, αλλά και το Terrain Response 2. Το τελευταίο ανιχνεύει αυτόματα την επιφάνεια και ρυθμίζει την απόδοση της ροπής ώστε να ταιριάζει στις συνθήκες.



Στην πανευρωπαϊκή παρουσίασή του στην Ισπανία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο Discavery Sport σε δρόμους με άσφαλτο αλλά και σε μονοπάτια με πολλά φυσικά εμπόδια. Ο κινητήρας βενζίνης (αυτός των 240 ίππων) κινούσε ικανοποιητικά το αυτοκίνητο με το υβριδικό σύστημα να συμβάλει στην οικονομία σημαντικά. Ο «έξυπνος καθρέφτης οπίσθιας προβολής» απαιτεί μία μικρή εξοικείωση από τον οδηγό, ενώ το τιμόνι θυμίζει σπορ αυτοκίνητο με την αμεσότητα των αντιδράσεων αλλά και την αίσθηση. Οι αναρτήσεις (πολλαπλών συνδέσμων εμπρός και πίσω) θύμιζαν αυτές με τα ελατήρια αέρα στις αντιδράσεις τους, ενώ ο θόρυβος (του κινητήρα και της κύλισης) μένει έξω από την καμπίνα των επιβατών.



Εκεί όμως που το νέο Discovery Sport μεταμορφώνεται (σε τανκ) είναι μόλις βγει από τον δρόμο. Το Terrain Response 2 αναλαμβάνει (κυριολεκτικά) υπηρεσία και το… Disco κινείται σε ρυθμούς (και επιφάνειες) Hard Rock με ευκολία. Σκόνη, πέτρες, λάσπη, δεν το σταματούν. Επιλέγετε το πρόγραμμα από τον περιστροφικό διακόπτη και απλά δίνετε την κατεύθυνση. Το Discovery Sport υπακούει και εσείς φτάνετε στον προορισμό σας.

Διαθέσιμο στα επίπεδα εξοπλισμού: S, SE και HSE το νέο Discovery Sport μπαίνει στην νέα εποχή των SUV και δεν φοβάται να πάρει τον… κακό το δρόμο για να κάνει την δική σας ζωή εύκολη και περισσότερο ξεκούραστη. Είτε κάνετε την διαδρομή σχολείο, δουλειά, σπίτι είτε κάνετε την διαδρομή Αθήνα Θεσσαλονίκη… Ευρώπη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου