Τετάρτη, 21 Αυγούστου 2019

Dacia

Υπό τη σκέπη της Renault, η Dacia τα τελευταία χρόνια σημειώνει συνεχώς ρεκόρ πωλήσεων,
διατηρώντας στο ακέραιο έναν ατόφιο Value for Money χαρακτήρα. Παρακάτω σας παρουσιάζουμε 10 στοιχεία που πιθανώς δεν γνωρίζατε για τη ρουμανική μάρκα.
Η Dacia ιδρύθηκε το 1966 υπό την ονομασία Uzina de Autoturisme Pitesti από το ρουμανικό κράτος, έχοντας ως αποκλειστικό στόχο την παραγωγή οχημάτων. Οι ιθύνοντες του κράτους, θέλοντας να μειώσουν χρόνο και χρήμα, αποφάσισαν να μην εξελίξουν από την αρχή ένα νέο μοντέλο, αλλά να αγοράσουν από έναν άλλο κατασκευαστή ένα αυτοκίνητο μεσαίου μεγέθους, με κινητήρα 1.000 έως 1.300 κ.εκ., το οποίο θα μπορούσε να παραχθεί στο εργοστάσιο της Dacia σε ρυθμό 40.000-50.000 αυτοκινήτων το χρόνο.

2. Από πού προέρχεται η ονομασία της

Η ονομασία «Dacia» προέρχεται από την αρχαία περιοχή της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας Dacia (Δακία), η οποία βρισκόταν σε εδάφη που σήμερα κατέχουν η Ρουμανία και η Μολδαβία.

3. Γιατί επιλέχθηκε η Renault για το πρώτο αυτοκίνητο της Dacia

Για την κατασκευή του πρώτου μοντέλου της Dacia στη Ρουμανία, πέντε ήταν οι εταιρείες που ενδιαφέρθηκαν να πουλήσουν ένα αυτοκίνητό τους με τις παραπάνω προδιαγραφές που αναφέραμε: Η Renault, η Peugeot, η Fiat, η Alfa Romeo και η Austin. Ωστόσο, μετά την ιστορική επίσκεψη του Γάλλου Προέδρου Σαρλ Ντε Γκολ στη Ρουμανία το 1966, η κυβέρνηση της χώρας αποφάσισε να επιλέξει τη Renault.



4. Ποιο ήταν το πρώτο μοντέλο της Dacia

Η Renault πρόσφερε στη Dacia ως βάση για το πρώτο της αυτοκίνητο, το Renault 12. Ωστόσο επειδή το αυτοκίνητο βρισκόταν ακόμη σε φάση δοκιμών (η παραγωγή του θα ξεκινούσε στη Γαλλία το δεύτερο εξάμηνο του 1969), η Dacia αποφάσισε να πάρει ένα άλλο αυτοκίνητο της γαλλικής μάρκας, το Renault 8, μέχρι το 12 να ετοιμαστεί. Έτσι λοιπόν το 1968 παρουσιάστηκε το πρώτο μοντέλο της Dacia, το Dacia 1100, το οποίο βασίστηκε στο R8.

5. Η Dacia και ο Τσαουσέσκου

Το πρώτο Dacia 1100 που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στις 20 Αυγούστου του 1968, δόθηκε ως δώρο στον Γενικό Γραμματέα του Ρουμανικού Κομμουνιστικού Κόμματος και ηγέτη της χώρας, στον Νικολάε Τσαουσέσκου, ο οποίος παρευρέθηκε στο εργοστάσιο της μάρκας. Όμως όπως αποκαλύφθηκε πολλά χρόνια αργότερα, το αυτοκίνητο που δόθηκε στον Τσαουσέσκου δεν ήταν το πρώτο που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής, αλλά μια βελτιωμένη έκδοση ενός εκ των πρώτων Dacia 1100 που είχαν ήδη βγει από το εργοστάσιο στις 3 Αυγούστου του ίδιου έτους.



6. Dacia 1300: 35 χρόνια στην παραγωγή

Στις 23 Αυγούστου του 1969 βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής το Dacia 1300, το αυτοκίνητο της εταιρείας που βασιζόταν στο Renault 12. Από την ημερομηνία εκείνη και μέχρι το 2004 (!) που έμεινε στην παραγωγή, το 1300 (και 1310 στη συνέχεια) συμπλήρωσε 1,96 εκατομμύρια πωλήσεις προσφερόμενο σε εκδόσεις 5θυρου χάτσμπακ, λίφτμπακ, κουπέ, στέισον, pick-up και van.



7. Η ώρα της Renault

Το 1991 η Renault αποφάσισε να επενδύσει στη Dacia, ενισχύοντας αρχικά την παραγωγή της με νέα εργαλεία και αρκετά νέα τμήματα για καινούργια μοντέλα (Dacia Nova και Supernova). 8 χρόνια όμως αργότερα η Dacia εξαγοράστηκε από τη Γαλλική εταιρεία, η οποία είχε ως στόχο να καταστήσει τη μάρκα ως την κύρια φίρμα της για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

8. Dacia Logan: Η αρχή της νέας εποχής

Στις αρχές της δεκαετίες του 2000, ο Louis Schweitzer, το τότε αφεντικό της Renault, θέλησε η Dacia να δημιουργήσει ένα προσιτό αυτοκίνητο, που όμως θα επέτρεπε στη μάρκα να βγει με αξιώσεις και στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης. Κάπως έτσι λοιπόν γεννήθηκε το Logan, ένα μοντέλο που παρουσιάστηκε ως μικρό σεντάν το 2004 και έμεινε στην ιστορία ως το «αυτοκίνητο των 5.000 ευρώ». Το Logan κατέκτησε τις καρδιές των Ρουμάνων (παραμένει μέχρι σήμερα το best-seller μοντέλο της χώρας), όμως κυρίως κατάφερε να βάλει τη μάρκα στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης.



9. Η κατάκτηση της Γαλλίας

Τα χρόνια που ακολούθησαν μετά την παρουσίαση του Logan, η Dacia έχτισε μια γκάμα 6 διαφορετικών μοντέλων (Logan, Sandero, Logan MCV, Lodgy, Dokker, Duster), που της επέτρεψαν να καταγράψει όλο και υψηλότερα νούμερα πωλήσεων. Ωστόσο, αξιοσημείωτο στοιχείο στην πορεία της μάρκας παραμένι η πολύ καλή πορεία της στη Γαλλία, εκεί όπου η Dacia τερμάτισε την περασμένη χρονιά στην 4η θέση των πωλήσεων.

10. To μέλλον της Dacia

Η επιτυχία της Dacia έχει ανοίξει την όρεξη του Renault Group για το μέλλον της μάρκας. Διατηρώντας φυσικά πάντα έντονα το στοιχείο του Value for Money που χαρακτηρίζει τη φίρμα, στα αμέσως επόμενα χρόνια αναμένουμε τη νέα γενιά του Sandero (2020) βασισμένο πάνω στην πλατφόρμα του νέου Clio, την ευρωπαϊκή εκδοχή του μικρού SUV Kwid που πωλείται σε Ινδία και Βραζιλία με τα σήματα της Renault, καθώς επίσης και το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, με συμφέρουσα τιμή και 200 km αυτονομίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου