Κυριακή 16 Ιουνίου 2019

BMW X5 xDrive 30d


Η BMW Χ5 ανέκαθεν έφευγε από την πραγματικότητα της «ρόδας» και πήγαινε τιμολογιακά στην κατηγορία των ακινήτων. Η νέα γενιά της, ούσα πιο μεγάλη από ποτέ
και πιο άνετη, παίζει ανταγωνιστικά απέναντι και στους καλύτερους ξενώνες. Παραδοσιακούς και μη. Το πρόβλημα με τα SUV της premium κατηγορίας είναι ότι σου δημιουργούν περίεργους εθισμούς. Αφού τα οδηγήσεις –εντάξει, τουλάχιστον για κάποιες ημέρες σερί- αναπτύσσεις κάποιες ιδιοτροπίες: στραβώνεις που δεν κάνει μασάζ ο καναπές στο σπίτι σου και που δεν είναι θερμαινόμενο το πληκτρολόγιο στον υπολογιστή σου.
Πιάνεις τον εαυτό σου να προσπαθεί να χαμηλώσει την ένταση του ήχου της τηλεόρασης στο σαλόνι με την ίδια χειρονομία που βλέπει ο αισθητήρας του συστήματος ψυχαγωγίας της X5 και σιχτιρίζεις που μια τόσο έξυπνη τεχνολογική προέκταση δεν έχει βρει μιμητές για τη διευκόλυνση της καθημερινότητας σε κάθε τομέα.
Αυτά όμως που σου δίνει η 4η γενιά της BMW X5 είναι πολλά περισσότερα από όσα μπορεί να φανταστεί κανείς μένοντας μόνο στην περιγραφή «μεγάλο και πολυτελές SUV». Οπως και το 1999, όταν λανσαρίστηκε η πρώτη γενιά του μοντέλου και είχε ανατρέψει τα προγνωστικά που έκαναν λόγο για εμπορική αποτυχία, έτσι και σήμερα η BMW απλώνει την τεχνογνωσία της γενναιόδωρα πάνω σε έναν μεγάλο μεταλλικό καμβά και εντυπωσιάζει με την εικόνα αλλά και την αποτελεσματικότητά της. Μπορεί το νέο αυτοκίνητο να είναι προσαρμοσμένο στα δεδομένα της νέας εποχής και οι διαστάσεις του να έχουν ξεφύγει, φτάνοντας στο όριο του πραγματικά χρήσιμου, έχει όμως όλα όσα επιβάλλει η απαιτητική -και εσχάτως πολυπληθής- κατηγορία για να κάνει το πακέτο πιο θελκτικό από το αντίστοιχο των «απέναντι».






Κάπως έτσι, πιάνω τον εαυτό μου να συγκρίνει νοητά και να καταγράφει ορισμένες λεπτομέρειες που σε μια συμβίωση αποδεικνύονται, είναι η αλήθεια, αρκετά σημαντικές. Η θηριώδης σιλουέτα της X5 είναι επιβλητική και προσφέρει χώρους παραπάνω από ικανοποιητικούς για πέντε επιβάτες και αποσκευές (650 lt με μαλακή - πτυσσόμενη εταζέρα), ενώ υποδέχεται τους επιβάτες της με μεγαλύτερα ανοίγματα θυρών σε σχέση με το παρελθόν. Η αερανάρτηση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, που είχε τα πάντα από εξοπλισμό (θερμαινόμενο τιμόνι και θερμαινόμενες/ψυχόμενες ποτηροθήκες (!), μασάζ στα καθίσματα που είναι και αεριζόμενα-θερμαινόμενα και άλλα καλούδια που κάνουν τις διαδρομές ακόμα πιο ευχάριστες) φορτίζει για το «σιδέρωμα» του δρόμου, διαδικασία στην οποία επικουρούν και οι ζάντες των 21” με τα 315/35 ελαστικά. Με την αερανάρτηση κερδίζεις τη δυνατότητα της αυξομείωσης της απόστασης από το έδαφος για να προσαρμόζεσαι στις εκάστοτε συνθήκες που αντιμετωπίζεις, προσθέτοντας έως και 40 mm απόστασης από το έδαφος στα 214 mm της κανονικής θέσης. Βλέποντας ωστόσο το αυτοκίνητο και κυρίως οδηγώντας το, δεν είναι ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων μου να βγω από την άσφαλτο και να πάρω τα βουνά.

Εντυπωσιάζει (για τα δεδομένα της κατηγορίας και του μεγέθους της Χ5) η γωνία προσέγγισης των 25,2ο αλλά και η μικρότερη, λόγω αυξημένου προβόλου, γωνία διαφυγής 22,3ο. Το σχεδόν 3μετρο μεταξόνιο ορίζει μικρότερη γωνία ράμπας (20,2ο), αλλά και πάλι νομίζω ότι αυτά που αφορούν την εκτός δρόμου κίνηση, και μάλιστα με άγριες διαθέσεις, έχουν μικρή σημασία όταν μιλάμε για την αρχοντική νέα Χ5.








Αυτή που καλοδέχεται τους επιβάτες της και τους έχει στα πούπουλα με τη μαλακή της ανάρτηση, ακόμα και αν αυτό σημαίνει πως το τιμόνι έχει χάσει λίγη από την παραδοσιακή ακρίβεια των BMW. Ισως με τη συμβατική ανάρτηση να είναι λίγο καλύτερη η εικόνα του, αλλά αυτό είναι θέμα προτεραιοτήτων του οδηγού. Εμένα δεν με πείραξε. Είναι τόσο μικρό το ποσοστό της αμεσότητας που θυσιάζεται στον βωμό της άνεσης που πραγματικά πιστεύω πως αξίζει τον κόπο (και το κόστος) της έξτρα αερανάρτησης. Αλλωστε ο προορισμός του αυτοκινήτου αυτού δεν είναι άλλος παρά να κάνει τις μεγάλες διαδρομές πιο ξεκούραστες, χωρίς να λείπει τίποτα από τους επιβαίνοντες. Και αυτός είναι ένας τομέας στον οποίο η Χ5 παίρνει άριστα.
Το μοτέρ ακούγεται ελάχιστα. Η μάστιγα της ψηφιακά επηρεασμένης χροιάς δίνει το «παρών» και εδώ, αλλά πρέπει να παραδεχτώ ότι είναι αρκετά επιτυχημένη, κάνοντας το εξακύλινδρο σε σειρά μοτέρ με το ένα turbo να ακούγεται σαν ατμοσφαιρικό V8.

Πέραν τούτου, η απόδοση του κινητήρα με τους 265 PS και τα 63,2 kgm της ροπής ταιριάζει απόλυτα με την πλέον πρόσφατη εκδοχή του κιβωτίου με τις 8 σχέσεις από την ZF. Ταξιδεύεις οικονομικά (πέφτει και κάτω από 7,0 lt/100 km η ένδειξη στον ανοιχτό δρόμο) και αθόρυβα ή σανιδώνεις και κερδίζεις πολύ γρήγορα ορμή που μπορεί να τρομάξει τους πάντες στο διάβα σου. Οι 2,2 τόνοι του (κενού) αμαξώματος δοκιμάζουν αρκετά σκληρά τα φρένα, που όμως δείχνουν ικανά για σκληρή χρήση με διάρκεια. Στις στροφές η X5 έχει κλίσεις που περισσότερο επηρεάζουν ψυχολογικά, μια και η πρόσφυση δεν είναι καθόλου εύκολο να σπάσει και να σε φέρει σε δύσκολη θέση - τόσο λόγω ελαστικών όσο και εξαιτίας της τετρακίνησης. Φυσικά δεν θα το παρακάνεις, καθώς το ίδιο το αυτοκίνητο δεν σε αφήνει να ξεχάσεις τον όγκο του, οπότε στα φρένα καταφεύγεις σχετικά συχνά. Η «δική μου» Χ5 έχει και το έξτρα πακέτο με τις βαμμένες μπλε «Μ» δαγκάνες, που κάνει το οπτικό αποτέλεσμα ακόμα πιο εντυπωσιακό - λες και δεν έφταναν οι ζάντες 21”, φυσικά κι αυτές έξτρα (οι βασική επιλογή είναι 18”).





Κάπως έτσι, όμως, η Χ5 κάνει το απαραίτητο stand out σε αυτή την απαιτητική κατηγορία των luxury SUV. Σε μια εποχή όπου ο ανταγωνισμός έχει αυξηθεί αριθμητικά και ταυτόχρονα έχει σοβαρέψει, με «πρωτεργάτη» τη Volvo που χτύπησε καίρια σε όλες τις κατηγορίες των SUV (και όχι μόνο) δίνοντας το κάτι παραπάνω σε όλα τα επίπεδα, ήταν η στιγμή για τη BMW να κεφαλαιοποιήσει τη δυναμική και την τεχνογνωσία της. Η νέα X5 δείχνει ακριβώς αυτό που είναι: ένα μεγάλο, επιβλητικό SUV που ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας της σύγχρονης αυτοκίνησης αλλά και του άμεσου μέλλοντος και προσφέρει σε ανταγωνιστικό κόστος όλες τις χάρες της και την υπογραφή μιας εταιρείας που σε όποια κατηγορία κι αν εμφανίζεται έχει τον τρόπο να ξεχωρίζει. Εδώ, στα μεγάλα premium SUV, έδειχνε να έχει χάσει τον δρόμο της μέχρι και την περασμένη γενιά. Τον δρόμο της καινοτομίας και του πραγματικού value for money. Σήμερα, όμως, ξαναβρίσκει τα πατήματά της και καλύπτει το χαμένο έδαφος.
Δεν είναι η -στο όριο του κιτς- κρυστάλλινη επένδυση του μικρού επιλογέα και η φρεσκαρισμένη αισθητική της κονσόλας ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα που έχει όλα τα απαραίτητα χειριστήρια στην ιδανική θέση για το δεξί χέρι του οδηγού. Στο κάτω-κάτω της γραφής, θα μπορούσε να έχει και μεγαλύτερους διακόπτες για να κάνει τη ζωή του πιο εύκολη και να μη χρειάζεται να κοιτάζει για να βρίσκει αυτό που θέλει. Ούτε και ο εντυπωσιακός ψηφιακός πίνακας των οργάνων 12,3” με το «ανάποδο» στροφόμετρο (για το οποίο είχε δίκιο ο Χαρπίδης που δεν του άρεσε) ή η μεγάλη οθόνη με την ίδια διαγώνιο για τις προβολές των λειτουργιών στο κέντρο του ταμπλό. Δεν είναι καν ο έξτρα εξοπλισμός που σου υπενθυμίζει γιατί η BMW θεωρείται κορυφή στο είδος της. Είναι το ότι ετούτη εδώ η γενιά του αυτοκινήτου μοιάζει να έχει διορθωμένες όλες τις παθογένειες του παρελθόντος σε ένα πακέτο πολύ δελεαστικό. Από οικονομικής άποψης, θα σε κάνει να μην κοιτάξεις τις εναλλακτικές και θα μπει για τα καλά στη short list των υποψήφιων μοντέλων. Αυτό ακριβώς όμως είναι που σου προσφέρει η BMW με τη «βασική» X5. Ενα συβαριτικό μεγάλο SUV που μετακινεί άνετα επιβάτες και αποσκευές και έχει την τεχνολογία για να κάνει την κατανάλωση να είναι αντίστοιχη μοντέλων της μικρομεσαίας κατηγορίας. Και ας έχει λάστιχα χαμηλοπρόφιλα που κοστίζουν περί τους έξι βασικούς μισθούς για να αντικατασταθούν όταν φθαρούν. Η αλήθεια είναι -και δεν πρέπει να το ξεχνάμε αυτό- πως το αυτοκίνητο δεν απευθύνεται σε «βασικούς μισθούς». Ούτε καν σε μισθούς μεσαίων στελεχών. Αφορά τα ακόμα υψηλότερα μισθολογικά κλιμάκια, αποτελώντας εξαιρετική εναλλακτική επιλογή στα Range, στις Jag και τις Merc, αλλά και στα Q7 και τις Cayenne. Σίγουρα σε σχέση π.χ. με την προσέγγιση της Audi, από την οποία έχω και πρόσφατη εμπειρία, η προσέγγιση της BMW μου ταιριάζει περισσότερο για την κατηγορία, μια και θεωρώ πως τα αυτοκίνητα αυτού του μεγέθους δεν είναι απαραίτητο να έχουν sport επίφαση στον χαρακτήρα τους.



Πακέτο First Class
Η δική μας Χ5 το είχε. Αναζητώντας τα whereabouts γι’ αυτό, μέσω του ενημερωμένου configurator της εταιρείας, βρίσκουμε πως περιλαμβάνει «έναν σκασμό» εντυπωσιακών στοιχείων, με τα περισσότερα από αυτά να γίνονται αντικείμενο συζήτησης μεταξύ ημών. Η λειτουργία Soft Close για τις πόρτες, για παράδειγμα, είναι ένα στοιχείο που υπογραμμίζει τον upper class χαρακτήρα του μοντέλου και είναι το σύστημα που δεν επιτρέπει στις πόρτες να μείνουν ανοιχτές ακόμα και αν αυτός που θα τις κλείσει είναι μικρό παιδί και δεν βάλει δύναμη. Στο πακέτο περιλαμβάνεται και η μεγάλη ηλιοροφή, της οποίας όμως ανοίγει ηλεκτρικά μόνο το εμπρός τμήμα. Μέρος του συγκεκριμένου εξοπλισμού είναι ο κρυστάλλινος επιλογέας, αλλά και τα κουρτινάκια στα πίσω πλαϊνά παράθυρα, όπως και το εκπληκτικό Harman Kardon ηχοσύστημα. Είναι αναμφίβολα εντυπωσιακό πακέτο, όπως εντυπωσιακό είναι και το ότι κοστίζει 10.193 ευρώ.

ΝΑΙ
Στην πολυτέλεια, στην άνεση και τον εξοπλισμό
Στην ανανεωμένη αισθητική
Στην αναλογικά χαμηλή κατανάλωση

ΟΧΙ
Στις «δεν χωράς πουθενά» διαστάσεις
Στο λιγότερο άμεσο του αναμενομένου τιμόνι

CAR Ενα αυτοκίνητο για να αντιμετωπίσεις συνθήκες Αποκάλυψης - αρκεί να μην έχει πολλές κροκάλες ο δρόμος και σκιστεί κάνα run flat λάστιχο. Ο,τι πιο κοντινό σε (υπερυψωμένο) TGV με οικονομία καυσίμου από την κατηγορία των μικρομεσαίων.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2.993 cc, i6, TURBO, 265 PS @ 4.000 rpm, 63,2 kgm @ 2.000-2.500 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: AYTOMATO, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Π)
0-100 KM/H: 6,5”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 230 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 9,4 lt/100 km
CO2: 158 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.922/2.004/1.745 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.975 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 650 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.185 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ €96.500







ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΜΠΟΪΔΑΝΗ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου