Κυριακή, 26 Μαΐου 2019

DS7 CROSSBACK 2.0 BlueHDi 180 EAT8

Για χάρη του οι Γάλλοι έσβησαν τα φώτα στον Πύργο του Αϊφελ και το Λούβρο. Είναι τόσο
σημαντικό γι’ αυτούς που θυμίζει κάτι σαν εθνική αφύπνιση απέναντι στον μακροχρόνιο γερμανικό ζυγό. Το savoir fair της χλιδής σε πλήρη δράση, με σοβαρό ονοματεπώνυμο και προέλευση πλέον.
Η DS Automobiles ξεκίνησε επίσημα τις δραστηριότητές της την 1η Ιουνίου 2014 με έδρα -πού αλλού- την Πόλη του Φωτός. Η πορεία της ξεκινά πίσω στο 1955, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, όπου παρουσιάστηκε το πρωτοποριακό για την εποχή DS 19. Το παριζιάνικο στιλ αντιπροσωπεύει διαχρονικά τα μοντέλα της φτάνοντας μέχρι και σήμερα, όπου στην κορυφή του παγόβουνου δεσπόζει πια το DS 7 Crossback. Το αυτοκίνητο που επέλεξε συμβολικά ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμάνουελ Μακρόν στην ορκωμοσία του. Πώς προέκυψε, όμως, αυτό το επιβλητικό SUV με οτιδήποτε πάνω του να δείχνει ξεχωριστό; Οι Γάλλοι ανασκουμπώθηκαν, ανέτρεξαν στην ιστορία τους, πίστεψαν στις δυνάμεις τους και ότι δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τους Γερμανούς, οι οποίοι λυμαίνονται εδώ και δεκαετίες την premium κατηγορία αυτοκινήτων. Προσπάθησαν να αποκρυπτογραφήσουν τη ζωή και τις συνήθειες εκείνων που δηλώνουν και αισθάνονται διακεκριμένοι. Τι διαπίστωσαν; Σε όλες τις υπόλοιπες εκφάνσεις της προσωπικής τους ζωής -πλην της επιλογής αυτοκινήτου δηλαδή- οι απαιτητικοί χρησιμοποιούν κυρίως ακριβά γαλλικά αρώματα, ντύνονται με γαλλικά ρούχα και παπούτσια, ακολουθούν τη γαλλική μόδα, ενώ στις σημαντικές στιγμές του βίου τους πίνουν κυρίως γαλλικά κρασιά. Γιατί λοιπόν να μην επιλέγουν και ένα αμιγώς γαλλικό premium avant guard SUV, γεμάτο στυλ και πολυτέλεια, δηλώνοντας έμπρακτα τη διαφορετικότητά τους;

Επόμενη κίνηση για την DS ήταν η πρόσληψη ανθρώπων από διαφορετικούς χώρους, εκτός δηλαδή της αυτοκινητοβιομηχανίας. Επιασαν δουλειά περιζήτητοι στυλίστες, επιστρατεύτηκαν τα ακριβότερα υλικά, αξιοποιήθηκε όλο το τεχνολογικό υπόβαθρο του ομίλου PSA, χωρίς ωστόσο οι ιθύνοντες να αποδέχονται την άρρηκτη σχέση της DS με την «ταπεινή» Citroën. Δικαιολογημένα ωε έναν βαθμό, αφού τα περισσότερα τμήματα κατά τη συναρμολόγηση του DS 7 Crossback βιδώνονται και δεν κουμπώνουν, όπως συμβαίνει στα Citroën. Η αυτονόμηση της φίρμας αποτελεί αυτοσκοπό, εξ ου και τα πολυτελέστατα DS Store που ξεφυτρώνουν στα πιο glamour σημεία της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης και της χώρας μας.
Αν ρωτάς τώρα για εμφάνιση, την απάντηση θα σου δώσουν όσοι μας αποθέωσαν στον δρόμο, αντικρίζοντας είτε το ψαρωτικό εμπρός μέρος με τα LED φωτιστικά ποίημα και τη μεγάλη μάσκα σήμα-κατατεθέν είτε τη σμιλεμένη ουρά με τα εξίσου φουτουριστικά φωτιστικά. Το DS 7 αποτελεί μια οπτική υπερπαραγωγή που όχι μόνο αρέσει αλλά, πολύ περισσότερο, επιβεβαιώνει την ποιοτική premium αύρα της κατασκευής. Ο γαλλικός αέρας είναι αναπόσπαστο στοιχείο στην εξίσωση του μεσαίου plus (σχοινοβατεί σε διαστάσεις μεταξύ δύο κατηγοριών) SUV, κομμάτι της έντονης προσωπικότητας που αναδίδει ακόμη και παρκαρισμένο. Το εσωτερικό είναι ένα πρώτης τάξεως αναπαυτικό καθιστικό με έκδηλη την πολυτέλεια και την άνεση. Εχει δοθεί προτεραιότητα στη λεπτομέρεια, στην προσοχή στο φινίρισμα και τη χρήση ακριβών υλικών παντού στην καμπίνα. Το πλήθος τεχνολογικών και πολυτελών στοιχείων αναδεικνύει κυρίως την avant guard πλευρά του αυτοκινήτου. Από τις μεγάλες οθόνες για τον πίνακα οργάνων και τον χειρισμό των πολυμέσων, τις ακριβές υφασμάτινες ή δερμάτινες επενδύσεις (σε ταμπλό και κονσόλα) ως το γνήσιο μαόνι Ινδονησίας και το ρολόι της BRM Chronographs, η ατμόσφαιρα παραπέμπει σε μεγαλύτερο και αρκετά ακριβότερο αυτοκίνητο. Στην πρώτη περίπτωση, μάλιστα, υπάρχει η απτή απόδειξη των γενναιόδωρων χώρων αναλογικά με τις εξωτερικές διαστάσεις.


Στον δρόμο το DS 7 εμβαθύνει στο κεφάλαιο «άνεση». Η γαλλική παράδοση δεν θα μπορούσε να προσφέρει τίποτα λιγότερο από ένα εκλεπτυσμένο SUV που, ανεξαρτήτως των κακοτεχνιών, διατηρεί οδηγό και επιβάτες σε προσωπική νιρβάνα. Για την DS, οι μεγάλες ζάντες δεν σημαίνουν απαραίτητα χαμηλό προφίλ ελαστικών, οπότε αυτό, σε συνδυασμό την σοφιστικέ ανάρτηση (Active Scan Suspension) με τη σεβαστή διαδρομή, δημιουργεί ένα περιβάλλον ευεξίας στο εσωτερικό, με τους θορύβους -εννοείται- να έχουν εξοβελιστεί στο πυρ το εξώτερον. Το πάτημα είναι αρχοντικό, η κύλιση εξαιρετική σε βαθμό που θα συγχωρήσεις το αργό rebound της ανάρτησης με το χαρακτηριστικό βύθισμα του αμαξώματος σε κάθε μορφή πίεσης. Το DS 7 στην απαιτητική διαδρομή θα ακολουθήσει πιστά τις εντολές που ορίζεις με το σύστημα διεύθυνσης, παρότι δεν θέλει να κρύψει το βάρος του. Από την άλλη, όμως, δεν σου πάει η καρδιά να το στραμπουλάς άσκοπα στις κλειστές καμπές γλιστρώντας το σώμα σου στα δερμάτινα καθίσματα. Δεν υιοθετεί τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του Peugeot 3008, στην πλατφόρμα του οποίου χτίστηκε (ακόμη πιο άκαμπτη εδώ). Περισσότερο μοιάζει με μια πολυτελής μετεξέλιξή του που απογειώνει τα επίπεδα άνεσης. Προβάλλει ξεκάθαρα ένα αγχολυτικό προφίλ πολυτελούς cruiser που θα καλύψει αποστάσεις με παρονομαστή την ήσυχη και απροβλημάτιστη μετακίνηση. Κάπου εδώ εντάσσεται στην εξίσωση ο ικανός δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας των 180 PS μαζί με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο EAT8 του ομίλου. Ενας συνδυασμός που προωθεί τον πρότερο χαρακτηρισμό, με μοναδική παραφωνία την κάπως τραχιά χροιά του ντίζελ.



Το νέο απωθημένο της εύπορης κοινωνικής τάξης δεν είναι το πόσο γρήγορα μπορεί να μετακινηθεί ή τι θα βιώσει πίσω από το βολάν όσο το πώς θα καταφέρει να ξεχωρίσει σαν τη μύγα μες στο γάλα. Υπό αυτό το πρίσμα, η DS -και κατ’ επέκταση το DS 7- κέρδισαν ένα στοίχημα ετών απέναντι στο γερμανικό κατεστημένο. Το σπουδαιότερο, όμως, είναι ότι πέτυχαν τη διαφορετικότητα με γαλλική γνώση και τεχνοτροπία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου