Κυριακή, 19 Μαΐου 2019

Τάσος Καρασαρλής: για πάντα «υπηρέτης» του πολίτη

Ο κύριος Τάσος Καρασαρλής, υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος με τον Γιώργο Πατούλη, είπε στο attikinews, ότι είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένος με την ανεργία και τη θεωρεί ένα, πρώτιστης ανάγκης, πρόβλημα προς επίλυση, διότι έχει επιπτώσεις σε πολλούς τομείς της κοινωνίας μας, όπως η κοινωνική συνοχή, το δημογραφικό πρόβλημα, η αύξηση της εγκληματικότητας, και το
brain drain, που στερεί τη χώρα μας από όλα τα φωτεινά μυαλά και τις δεξιότητες που θα συνέβαλλαν στην ανάπτυξη της χώρας.
Κύριε Καρασαρλή, όπως έχετε αναφέρει σε συνέντευξή σας, υιοθετείτε την άποψη ότι «η εξουσία δείχνει την ποιότητα του ανθρώπου». Ποιά χαρακτηριστικά σας, είναι αυτά που σας έδωσαν την δυνατότητα να υπηρετήσετε την τοπική αυτοδιοίκηση, για πέντε συνολικά τετραετίες;
Κατ’αρχάς θέλω να κάνω μια διευκρίνηση. Ένας Δημοτικός σύμβουλος όπως έχω υπάρξει εγώ μέχρι τώρα, αν θέλει να είναι σωστός θα πρέπει να θεωρεί τον εαυτό του «υπηρέτη» του πολίτη.
Επομένως δεν μιλάμε για εξουσία αλλά για «προσφορά προς τον πολίτη» και μάλιστα εθελοντική, εφ’όσον, όπως γνωρίζετε, οι Δημοτικοί σύμβουλοι δεν αμείβονται. Παρ’ όλα αυτά, θεωρώ ότι όντως ο πραγματικός χαρακτήρας του ανθρώπου αναδεικνύεται, όταν του δοθεί μια, οποιασδήποτε μορφής, εξουσία.
Δυστυχώς στη πολιτική ζωή αυτού του τόπου έχουμε άπειρα παραδείγματα έπαρσης, απομάκρυνσης από τους αρχικούς στόχους και υποσχέσεων βάσει των οποίων εκλέχθηκαν, καθώς και απαξίωσης του έργου το οποίο καλούνται να επιτελέσουν.

Όσον αφορά στην ερώτηση σας για το τι ήταν αυτό που έκανε τους συμπολίτες μου να με ψηφίζουν όλα αυτά τα χρόνια, θεωρώ ότι αυτό ήταν και είναι η συνέπεια λόγων και έργων μου. Προσπαθώ να είμαι συναινετικός και να γεφυρώνω διαφορετικές απόψεις, ώστε να αναδεικνύεται ο πολιτικός πολιτισμός μας και η δημοκρατικότητα μας.
Είναι γεγονός, ότι είμαι πάντα κοντά στους συμπολίτες μου και ανεξάρτητα από πολιτικές πεποιθήσεις ή κατευθύνσεις, προσπαθώ να συνδράμω στη επίλυση των προβλημάτων του δήμου, αλλά και ατομικών προβλημάτων, που είναι βέβαια, στη σφαίρα των αρμοδιοτήτων και δυνατοτήτων μου, ως δημοτικού σύμβουλου.
Η μεγάλη εργασιακή μου εμπειρία, με έχει βοηθήσει στο να μπορώ να συνθέσω μια κριτική σκέψη και άποψη, αξιολογώντας και αξιοποιώντας τα δεδομένα κι έτσι να καταφέρνω να διαχειρίζομαι κρίσεις και να επιλύω με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ένα πρόβλημα.
Έχοντας ο ίδιος υπάρξει ηγέτης, αποφασίσατε να συνταχθείτε με τον κύριο Πατούλη. Σε τι βασίστηκε η επιλογή σας;
Ο κύριος Πατούλης είναι ένας πολύ επιτυχημένος Δήμαρχος.
Έχει να επιδείξει πραγματικό έργο, γι’ αυτό και οι συμπολίτες του τον έχουν τιμήσει με την ψήφο τους 3 φορές.
Είναι ικανός και αποτελεσματικός.
Είναι ο άνθρωπος των έργων και όχι των λόγων.

Γι’ αυτό και πιστεύω πραγματικά ότι σαν περιφερειάρχης, θα αλλάξει την Αττική προς το καλύτερο, καθώς τόσο η τωρινή, όσο και η προηγούμενη διοίκηση της Περιφέρειας έχουν αποδειχθεί ανεπαρκείς. Χρόνια προβλήματα διαιωνίζονται χωρίς οριστικές λύσεις.
Δεν υπάρχουν πια δικαιολογίες ότι δεν προλάβανε να τα λύσουν. Είχαν και χρόνο και ανοχή από τους πολίτες, αλλά δεν έχουν να επιδείξουν αποτελέσματα. Ξέρετε, μερικές φορές τα πράγματα είναι πιο απλά από όσο φαίνονται, φτάνει να υπάρχει θέληση, δυναμική και πνεύμα ομαδικότητας.
Έχετε πει ότι «το μεγαλύτερο πρόβλημα στην Ελλάδα και στις μέχρι σήμερα αυτοδιοικητικές δομές, είναι η μη αποτελεσματική αξιοποίηση των πόρων, η ανικανότητα απορρόφησης των Ευρωπαϊκών κονδυλίων και η καθυστέρηση στην υλοποίηση των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων.»Μπορείτε να μας αναφέρετε μερικά από τα πιο βασικά προβλήματα, που μπορούν να λυθούν αξιοποιώντας ευρωπαϊκά προγράμματα; Που έγκειται η ανικανότητα απορρόφησης;
Το πρώτο και κυριότερο, που ταλανίζει την Αττική, πολύ καιρό, είναι τα απορρίμματα. Η Ευρώπη έχει λύσει αυτό το πρόβλημα εδώ και χρόνια και μάλιστα αποκομίζει και έσοδα από την διαχείριση των σκουπιδιών και εμείς ακόμα είμαστε στη φάση των χωματερών και των ΧΥΤΑ. Η Επιχειρηματικότητα και οι επενδύσεις που θα δημιουργήσουν ανάπτυξη και νέες θέσεις εργασίας για τους πολίτες της Αττικής είναι ένα δεύτερο παράδειγμα.
Γνωρίζετε ότι μόλις τα τελευταία χρόνια άρχισαν να εμφανίζονται δειλά στη χώρα μας οι πρώτες ΚοινΣΕπ (Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις ), ενώ στις άλλες χώρες της ΕΕ είναι ήδη ένας πολύ διαδεδομένος τρόπος επιχειρείν που προωθείται μέσα από την Αυτοδιοίκηση; Π.χ στη Γερμανία το 60% των επιχειρήσεων είναι ΚοινΣΕπ.
Η τεχνολογική ανάπτυξη είναι ένα σημαντικό θέμα. Έχουμε παραδείγματα και στην Ελλάδα, Δήμων που έχουν εκμεταλλευθεί πακέτα ΕΕ, ΕΣΠΑ κλπ και έχουν κάνει θαύματα. Φανταστείτε τι θα μπορούσε να κάνει η Περιφέρεια της Αττικής, αν εκμεταλλευόταν σωστά τις δυνατότητες που μας δίνει η ΕΕ.
Όσον αφορά το που οφείλεται η ανικανότητα απορρόφησης, η άποψη μου είναι ότι οφείλεται στην έλλειψη σωστής πληροφόρησης, στην αδιαφορία, αυτήν την κατάρα της Ελληνικής κοινωνίας, του «ωχαδελφισμού», που μας οδηγεί να κάνουμε οτιδήποτε, όχι μόνο στα γρήγορα και την τελευταία στιγμή, αλλά και όπως να’ναι. Ένας, ακόμα, βασικός λόγος είναι η έλλειψη των πραγματικών γνώσεων και των κατάλληλων στελεχών, ώστε να κατανοήσουμε την χρησιμότητα και αξιοποίηση των πόρων αυτών.
Το μεγάλο σας όνειρο, για να χρησιμοποιήσω τα δικά σας λόγια, είναι να δείτε «το κτήμα Τατοΐου και τα πρώην Βασιλικά ανάκτορα, να αξιοποιούνται και σαν χώρος πρασίνου, αλλά και σαν τουριστικός προορισμός, με ευκαιρίες απασχόλησης, ανάπτυξης και αναβάθμισης όλων των γύρω περιοχών». Γιατί πιστεύετε ότι δεν έχει συμβεί έως τώρα;
Η δικαστική διένεξη μεταξύ του Ελληνικού κράτους και της τέως βασιλικής οικογένειας κράτησε αρκετά χρόνια. Όμως από το 2003 που το Τατόι περιήλθε οριστικά στην κυριότητα του Ελληνικού κράτους και κηρύχθηκε διατηρητέο από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων, μετά από εισήγηση της Ελληνικής Εταιρείας για την Προστασία του Περιβάλλοντος και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, δεν έχει γίνει καμία προσπάθεια αξιοποίησης του.
Τον Ιούνιο του 2007 η ελληνική κυβέρνηση δήλωσε, ότι σκοπεύει να μετατρέψει το κτήμα σε μουσείο, αλλά και πάλι έμειναν σε δηλώσεις. Πιστεύω απλά ότι η αξιοποίηση αυτού του Μνημείου δεν ήταν μέχρι σήμερα στις άμεσες προτεραιότητες της εκάστοτε διοίκησης της Περιφέρειας.
Δεν γνωρίζω τον λόγο, όμως επειδή πράγματι θεωρώ ότι η αξιοποίηση και ανάδειξη του σε μουσείο και τουριστικό προορισμό, θα βοηθήσει και στην ανάπτυξη των γύρω περιοχών, θα είναι μια από τις προσωπικές μου προτεραιότητες.
Η εμπειρία σας στην τοπική αυτοδιοίκηση τι σας έμαθε να αποφεύγετε, αλλά και που να εστιάζετε;
Μέσα από την ενασχόληση μου με τα κοινά έμαθα ότι μερικές φορές μέσα από την διένεξη και την διαφωνία μπορεί να βγουν και θετικά αποτελέσματα. Άρα, διαφωνώ, αλλά δεν διαπληκτίζομαι. Ακούω τους πάντες, και τους πολιτικούς αντιπάλους, όμως κρίνω και τεκμηριώνω δική μου άποψη. Δρω ομαδικά, γιατί μόνο με κοινή συναίνεση και προσπάθεια πετυχαίνεις τα καλύτερα αποτελέσματα.
Τι περιμένετε από τους συνεργάτες σας, αλλά και από τους κατοίκους της περιφέρειας Αττικής, ώστε να διευκολυνθεί καινα ενισχυθεί το έργο σας, μέσα από το ρόλο του περιφερειακού σύμβουλου, εφόσον εκλεγείτε;
Η άμεση και αποτελεσματική, επικοινωνία είναι το πρώτο μου μέλημα. Αν βρίσκεσαι κοντά στους πολίτες, γνωρίζεις, αλλά και κυρίως κατανοείς, τα προβλήματά τους, τότε μόνο έχεις την δυνατότητα να εισηγηθείς λύσεις, αλλά και να εξασφαλίσεις την εμπιστοσύνη των συμπολιτών σου, σχετικά με την ορθότητα των λύσεων που προτείνεις.
Πράγματι, αυτές θα είναι οι σωστές γιατί έχεις αποκτήσει τη γνώση του αντικειμένου και των ιδιαιτεροτήτων του.
Όλοι κατά καιρούς έχουμε συμμετάσχει σε διαμαρτυρίες που αφορούσαν σε αποφάσεις του Δήμου, της Περιφέρειας κλπ. Πολλές από αυτές τις διαμαρτυρίες δεν θα ήταν ίσως αναγκαίες αν οι πολίτες και οι πολιτικοί γνώριζαν καλύτερα τις λεπτομέρειες του προβλήματος και της προτεινόμενης λύσης. Επομένως, με καλή επικοινωνία και αλληλοστήριξη, όλοι μαζί θα φτιάξουμε μια καλύτερη Αττική για τα παιδιά μας.
Τι εννοείται όταν λέτε Ποιότητα Ζωής, για τον κάτοικο της περιφέρειας Αττικής;
Ποιότητα ζωής για τον καθένα από εμάς, ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία μας, σημαίνει κάτι διαφορετικό. Εγώ θεωρώ, ότι αυτό που οφείλει να κάνει ένας υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος, είναι να συνεισφέρει στην ευημερία του μέσου πολίτη.
O πολίτης θέλει να νοιώθει ότι τον σέβονται, να νοιώθει ασφαλής, να μπορεί να έχει εμπιστοσύνη στους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και να ξέρει πως κάνουν, όντως, ότι καλύτερο μπορούν.
Ο πολίτης θέλει να έχει ίσες ευκαιρίες ανάπτυξης και εργασίας, αλλά κι εύκολα προσβάσιμες, δηλαδή να έχει την Περιφέρεια σύμμαχο και όχι αντίπαλο, στην προσπάθεια μιας υγιούς προόδου. Θέλει να έχει καλές συγκοινωνίες και οδικό δίκτυο, την εξασφάλιση επαρκούς αριθμού σχολείων, νηπιαγωγείων και παιδικών σταθμών, καθώς και μονάδες ιατρικής περίθαλψης.
Επιπλέον, θέλει να γίνεται προαγωγή πολιτισμού, είτε αυτό είναι μέσα από την καθαριότητα και το πολιτισμένο ανθρώπινο περιβάλλον, είτε μέσα από την αξιοποίηση Μνημείων και ανθρώπων του πνεύματος.
Ουσιαστικά, θέλει να γίνεται ανάπτυξη με σεβασμό στον άνθρωπο και σεβασμό στο περιβάλλον.
Το πρόγραμμα Καλλικράτης αρχικά και τώρα ο νόμος Κλεισθένη, έχουν φέρει αλλαγές, στην αρχιτεκτονική και στον έλεγχο, τόσο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όσο και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Ποιά είναι η άποψή σας;
Με τον Καλλικράτη αρχικά, είχαν δημιουργηθεί μεγάλοι δήμοι σε έκταση και πληθυσμό, με αποτέλεσμα να υπάρχει τεράστια ανομοιογένεια στις επιμέρους κοινότητες και τεράστιες αποστάσεις μεταξύ τους.
Η ανομοιογένεια σε βιοτικό και αναπτυξιακό επίπεδο δυσκόλεψε την αρμονική συνύπαρξη και διοίκηση του Δήμου.
Οι τοπικοί ενασχολούμενοι με την αυτοδιοίκηση δεν λειτουργούν συνεκτικά, καθ’ ότι τα διαφορετικά προβλήματα σε συνάρτηση με τις διαφορετικές νοοτροπίες, δημιουργούν ανισότητες και τεράστια ελλείμματα, με συνέπεια την ανομοιογενή ανάπτυξη. Επιπλέον, η πλήρης κατάργηση κινήτρων για τους Δημοτικούς συμβούλους, σε συνδυασμό με τις υπερβολικές απαιτήσεις σε χρόνο, προσπάθεια και ευθύνες, δεν επιτρέπουν τη δημιουργία του κατάλληλου πλαισίου για ενδυνάμωση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με συνέπεια να παρατηρείται ελλιπής συμμετοχή και αποστασιοποίηση τους, πολύ σύντομα, μετά τις εκλογές.
Με τον Κλεισθένη και τον θεσμό της απόλυτης πλειοψηφίας για την εκλογή των αυτοδιοικητικών συμβούλων, θα μπορούσε να αναβαθμιστεί ο ρόλος της αντιπολίτευσης, σε ελεγκτή της Διοίκησης. Όμως για να επιτευχθεί αυτό χρειάζεται παιδεία και συναινετικός χαρακτήρας. Δυστυχώς η μέχρι σήμερα εμπειρία έχει δείξει ότι στις πλείστες περιπτώσεις των Συμβουλίων Τοπικής αυτοδιοίκησης, η αντιπολίτευση συνήθως αισθάνεται υποχρεωμένη να λέει όχι σε όλα, ενώ η διοίκηση, έχοντας την πλειοψηφία, θέλει να επιβάλλει την δική της άποψη. Όταν λοιπόν ο εκλεγμένος Δήμαρχος ή Περιφερειάρχης κληθεί να εφαρμόσει το πρόγραμμα του για το οποίο ψηφίστηκε από τον λαό, πιθανόν να μην έχει την πλειοψηφία των συμβούλων του. Εκεί λοιπόν εγκυμονεί ο κίνδυνος είτε της συναλλαγής ή της συνεχούς διαφωνίας προς προβολή, με αποτέλεσμα την τροχοπέδη στην ομαλή λειτουργία και λήψη αποφάσεων των ΟΤΑ.
Η ανεργία είναι σημαντικό πρόβλημα στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, καθώς σχετίζεται τόσο με το δημογραφικό πρόβλημα, όσο και με το brain drain, την φυγή επιστημόνων στο εξωτερικό. Ποιές είναι οι λύσεις κατά τη γνώμη σας;
Καθημερινά έρχομαι σε επαφή με πολύ κόσμο και διαπιστώνω ότι η ανεργία, που είναι βέβαια αποτέλεσμα της καθίζησης της ανάπτυξης, είναι ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα της χώρας μας, αυτήν τη στιγμή.
Είμαι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένος με την ανεργία και τη θεωρώ ένα, πρώτιστης ανάγκης, πρόβλημα προς επίλυση, διότι έχει όντως επιπτώσεις σε πολλούς τομείς της κοινωνίας μας, όπως η κοινωνική συνοχή, το δημογραφικό πρόβλημα, η αύξηση της εγκληματικότητας, και το braindrain, που στερεί τη χώρα μας από όλα τα φωτεινά μυαλά και τις δεξιότητες που θα συνέβαλλαν στην ανάπτυξη της χώρας.
Ο ρόλος της περιφέρειας στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας είναι τεράστιος, γι’ αυτό και πιστεύω ότι θα πρέπει να στηρίζει κάθε αναπτυξιακή και επιχειρηματική προσπάθεια, που θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, εφ’ όσον βέβαια είναι μέσα σε αποδεκτά κοινωνικά και περιβαλλοντικά πλαίσια. Επιπλέον, θα πρέπει να δοθεί έμφαση στην ενημέρωση, ειδικότερα των νέων, για τις δυνατότητες και ευκαιρίες που υπάρχουν.

Θα ήταν μεγάλη μας χαρά και τιμή να συναντήσουμε όσο πιο πολλούς νέους και όχι μόνο. Συνηθίζουμε να μιλάμε για την ανεργία των νέων μεν, όμως το πρόβλημα είναι γενικό και δεν επικεντρώνεται μόνο στους νέους. Ενώ, ποσοστιαία, η ανεργία των νέων είναι μεγαλύτερη, φαίνεται ότι η ανεργία σε μεγαλύτερες ηλικίες, είναι εκείνη που προκαλεί αθροιστικά προβλήματα, με πολύ μεγαλύτερες επιπτώσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου