Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2019

Το πιο θηριώδες «ψυχροπολεμικό» αεροσκάφος στον κόσμο κρύβεται σε μια... αποθήκη

Στα περίχωρα του Κιέβου κάπου μεταξύ των πόλεων Nyvky και Sviatoshyn, υπάρχει ένα
μεγάλο βιομηχανικό κτήριο που πιθανότατα κανείς από τους περαστικούς δεν γνωρίζει τι εκπληκτικό κρύβει μέσα του.
Εδώ λοιπόν κρύβεται ένα μεγάλο κεφάλαιο της σοβιετικής αεροπλοΐας που δεν έκλεισε ποτέ. Το μόνο στοιχείο που αποκαλύπτει το θηριώδες μέγεθος αυτού του «μυστικού» είναι το μέγεθος του ίδιου του κτηρίου – διαστάσεων... Γαργαντούα, όπως σχολιάζει το αμερικανικό CNN.
Το αεροσκάφος που κατασκευάζεται εκεί είναι ένα Antonov An-225, το οποίο εμπνεύστηκαν Σοβιετικοί μηχανικοί τις ημέρες του Ψυχρού Πολέμου και θα είχε αποστολή να βοηθήσει τους κομμουνιστές να πάνε στο διάστημα και να αντιστρέψουν την κυριαρχία της Ανατολής στους αιθέρες.
Μόνο ένα An-225 κατασκευάστηκε από την εταιρεία Antonov που έχει έδρα το Κίεβο και που έβγαλε τα σχέδια.
Το όνομα αυτού, Mriya,που στα ουκρανικά σημαίνει «όνειρο». Πρωτοπέταξε στα 1988 και από τότε είναι σε υπηρεσία, προσελκύοντας πλήθη θαυμαστών οπουδήποτε κι αν απλώσει τα γιγάντια φτερά του.
Οι εργασίες κατασκευής άρχισαν και στο δεύτερο An-225, το αδελφάκι αυτού του λεβιάθαν της αεροπλοΐας.



Αλλά την ώρα που η Mriya σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο στους αιθέρες, το αδελφάκι του είναι ακόμα στο στάδιο της συναρμολόγησης.

Η μοίρα του κρυφού αυτού δίδυμου αεροσκάφους της Mriya's αποτελεί μαι γοητευτική ιστορία για τις μεγάλες φιλοδοξίες και τις ακόμα μεγαλύτερες απογοητεύσεις που περιγράφουν την ταραγμένη πορεία της μοντέρνας μετά-σοβιετικής Ουκρανίας.

Η ιστορία του An-225 ξεκινά στις δεκαετίες 60 και 70 όταν η Σοβιετική Ένωση είχε αποδυθεί σε κούρσα κυριαρχίας στο διάστημα με τις ΗΠΑ.

Στα τέλη του '70, προέκυψε η ανάγκη μεταφοράς ενός μεγάλου φορτίου στο κοσμοδρόμιο του Μπαϊκονούρ, τον διαστημικό διάδρομο στις ερήμους του Καζακστάν, από τον οποίο ξεκίνησε για το πρωτοποριακό ταξίδι του στο διάστημα ο Γιούρι Γκαγκάριν το 1961.

Το εν λόγω φορτίο ήταν το διαστημόπλοιο Buran, η απάντηση της Σοβιετικής Ένωσης στο διαστημικό λεωφορείο της NASA. Δεδομένου ότι εκείνη τη στιγμή δεν υπήρχαν αεροπλάνα ικανά να τα μεταφέρουν, η Antonov διατάχθηκε να φτιάξει ένα τέτοιο αεροσκάφος.

Αυτό που γεννήθηκε από αυτή την προσπάθεια ήταν το An-225 – το μεγαλύτερο και ισχυρότερο αεροσκάφος που είδε ποτέ η ανθρωπότητα. Παίρνει ισχύ από έξι τουρμποκινητήρες, μπορεί να μεταφέρει μέγιστο βάρος ωφέλιμου φορτίου 250 τόνων, είτε στο εσωτερικό του ή πάνω του . Είναι το αεροσκάφος με το μεγαλύτερο άνοιγμα φτερών σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο αεροπλάνο.



Οι πιλότοι του απαιτείται να έχουν ειδική εκπαίδευση ώστε να μπορούν να μανουβράρουν ένα τέτοιο κολοσσιαίο σκάφος χωρίς δυσκολίες.

Μετά την επιτυχία της Mriya , η Σοβιετική Ένωση θέλησε να κατασκευάσει άλλα τρία, με το πρώτο να ξεκινά το 1989 να χτίζεται. Ωστόσο κάπου εκεί παρενέβη η Ιστορία και όλα «πάγωσαν».

Το 1989 το Τείχος του Βερολίνου έπεσε, το 1991 η Σοβιετική Ένωση κατέρρευσε και μαζί της συμπαρέσυρε και το σοβιετικό διαστημικό πρόγραμμα.

Στο χάος που ακολούθησε, η κατασκευή συνεχίστηκε παρά ταύτα στο νέο αεροσκάφος, μέχρι που το 1994 οι εργασίες σταμάτησαν οριστικά.

Και ο οδοστρωτήρας της Ιστορίας συνέχισε με την επανάσταση της Ουκρανίας το 2014 που έριξε στα βράχια της σχέσεις Κιέβου – Μόσχας. Ετσι η Ουκρανία έχασε έναν βασικό προμηθευτή εξοπλισμού και ανταλλακτικών αεροσκαφών, βάζοντας ακόμα ένα ερωτηματικό στην πιθανότητα κατασκευής και ολοκλήρωσης του δεύτερου
An-225's.



Πηγή φωτογραφιών CNN Travel

Σήμερα, το αεροσκάφος είναι ολοκληρωμένο κατά ένα 70%. Ολα τα βασικά μέρη του έχουν φτιαχτεί, όπως η άτρακτος, τα φτερά, η μύτη και η ουρά.
Σύμφωνα με την Antonov, η τελική κατασκευή είναι σχετικά απλή. Το αυξανόμενο ενδιαφέρον του ιδιωτικού τομέα για την εξερεύνηση του διαστήματος, τον τουρισμό και τις επικοινωνίες - και η προοπτική μεγάλων ωφέλιμων φορτίων που χρειάζονται μεταφορά - μπορεί να βοηθήσουν τη μοίρα του αεροσκάφους.

«Οι επενδυτές θα εμφανιστούν», αισιοδοξεί ο Gennadiy Silchenko, διευθυντής του προγράμματος An-225 της Antonov που τοποθετεί την ανάγκη χρηματοδότησης αό 250 έως 350 εκατ. δολ.

Μόλις εξασφαλιστούν τα χρήματα, τα υπάρχοντα τμήματα θα συνδεθούν, ο πίνακας ελέγχου θα φτιαχτεί και ο οριζόντιος σταθεροποιητής θα ολοκληρωθεί. Και κάπως έτσι,, το δεύτερο An-225 θα είναι έτοιμο την κατάκτηση των αιθέρων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου