Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2018

Coca Cola: Δημιούργησε τον Αϊ Βασίλη όπως τον ξέρουμε


Ο Αϊ Βασίλης αποτελεί το κυρίαρχο πρόσωπο των εορτών των Χριστουγέννων.
Η γνωστή παρουσία του με κόκκινη στολή, λευκή γενειάδα, πάντα χαμογελαστός με το σάκο
με τα δώρα, πάνω σε έλκηθρο που το σέρνουν ζωηρά ελάφια (ή τάρανδοι) αποτελεί σήμερα σε παγκόσμια κλίμακα τον πλέον αγαπημένο ήρωα των παιδιών και όχι μόνο τις ημέρες αυτές.

Αλλά αυτή η εικόνα με τη κόκκινη στολή, τη μαύρη ζώνη και την άσπρη γενειάδα δεν είναι και πολύ παλιά και οφείλεται κατά ένα μεγάλο μέρος στη διαφήμιση της Coca-Cola.

Αν και η εκδοχή αυτή παρουσιάζεται σαν αστικός μύθος αφού υπάρχουν μερικές παλαιότερες εμφανίσεις με τη σημερινή (περίπου εικόνα),είναι αδιαμφισβήτητο ότι η διαφήμιση της βοήθησε στο να εξαπλωθεί η παγκόσμια σημερινή εικόνα.

Μέχρι το 1931 ο Αϊ Βασίλης εμφανιζόταν με διάφορες μορφές (ανάλογα τη χώρα και το μύθο) και με διαφορετικά χρώματα στολής (άσπρη, πράσινη, κόκκινη κλπ).

Το 1931 η Coca-Cola ανέθεσε στο σκιτσογράφο Χάντον Σουντρμπλομ την δημιουργία διαφημιστικών με ένα φιλικό πρόσωπο προς τα παιδιά αλλά και όλη την οικογένεια που με μια στρατηγική επίθεση που συνηθίζουν σήμερα οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες.

Ο Χάντον εμπνευσμένος από έναν γείτονά του, δημιουργεί την εικόνα ενός γερού ντυμένου με κόκκινη και άσπρη στολή, μαύρη ζώνη που φέρνει δώρα στα παιδιά αλλά λατρεύει και την Coca-Cola.

Μέχρι το 1971 που πέθανε δημιούργησε δεκάδες αφίσες με θέμα τον Αϊ Βασίλη και την Coca-Cola που έγιναν παγκόσμια γνωστές.

Έτσι πολύ σύντομα επικράτησε σε όλο το κόσμο η σημερινή εικόνα. Αν και η σημερινή εικόνα είχε εμφανιστεί περίπου από το 1812 η παγκόσμια εξάπλωση της σημερινής εικόνας οφείλεται κυρίως στην Coca-Cola που ακόμα και σήμερα χρησιμοποιεί στις χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις το πρόσωπο του Αι Βασίλη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου