Σάββατο 17 Μαρτίου 2018

Όφελος €80 εκατ. από την ηλεκτρική διασύνδεση Αττικής–Κυκλάδων

Με ένα χρόνο καθυστέρηση, θα εγκαινιαστεί τη Δευτέρα από τον Πρωθυπουργό, η α΄ φάση
της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων με την Αττική, από την οποία προβλέπεται να μειωθεί κατά 80 εκατομμύρια ευρώ, το κόστος που πληρώνουν οι καταναλωτές στο ρεύμα για τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις.






Συνολικά η ΔΕΗ, σύμφωνα με τα όσα επανέλαβε χθες στην επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Μανόλης Παναγιωτάκης, καταβάλλει μέχρι σήμερα ετησίως για την καύση των ρυπογόνων μονάδων μαζούτ και ντίζελ στα νησιά 500 έως 550 εκ. ευρώ. Τα χρήματα αυτά χρηματοδοτούν τα νοικοκυριά μέσω της χρέωσης των ΥΚO (Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας) που περιλαμβάνονται στους λογαριασμούς ρεύματος. Όταν ολοκληρωθούν οι ηλεκτρικές διασυνδέσεις, η δαπάνη θα υποχωρήσει στο 90% καθώς το 70% του κόστος αφορά την ηλεκτροδότηση της Κρήτης.
Η α΄ φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων κόστισε 245 εκατ. ευρώ και ολοκληρώθηκε με τη δοκιμαστική λειτουργία του υποθαλάσσιου καλωδίου που συνδέει τη Σύρο με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργεια (μέσω του υποσταθμού του Λαυρίου) και έγινε η ηλέκτριση των καλωδίων που συνδέουν τη Σύρο με την Τήνο και την Πάρο. Από το καλώδιο ηλεκτροδοτούνται και τα νησιά που ήταν συνδεδεμένα με τον σταθμό της Πάρου Αντίπαρος, Νάξος, Κουφονήσι, Σχοινούσα, Ηρακλειά, Ίος, Σίκινος και Φολέγανδρος. Σε εκκρεμότητα παραμένει η Μύκονος λόγω τεχνικών δυσκολιών.
Επόμενος σταθμός των ηλεκτρικών διασυνδέσεων είναι η διασύνδεση των Κυκλάδων (σύνδεση Πάρου -Νάξου,Νάξου -Μυκόνου, αναβάθμιση της υφιστάμενης καλωδιακής σύνδεσης Άνδρου - Τήνου και Άνδρου - Λιβαδιού Εύβοιας) που θα κοστίσει 71 εκατ. ευρώ. Το έργο, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2019 και αυτή την περίοδο βρίσκεται στη φάση της αξιολόγησης των τεχνικών και οικονομικών προσφορών για την ανάθεση των επιμέρους υποέργων. Η τρίτη φάση, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει πόντιση δεύτερου καλωδίου Λαυρίου - Σύρου και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί προς το τέλος του 2020. Πιο αργός είναι ο βηματισμός για την τέταρτη φάση διασύνδεσης των Κυκλάδων (Λαυρίου -Σερίφου, Σερίφου -Μήλου, Μήλου -θήρας και Θήρας με Πάρου ή Νάξου). Το έργο πρόσφατα εντάχθηκε στο νέο δεκαετές επιχειρησιακό σχέδιο 2019-2028 του ΑΔΜΗΕ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου