Κυριακή 23 Μαρτίου 2014

ΔΥΝΑΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ: Αναδιοργάνωση υπηρεσιών και αξιοποίηση ανθρώπινου δυναμικού

Ξεκινάμε την παρουσίαση του προγράμματος από την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών του Δήμου μας, κάτι που ουδέποτε απασχόλησε άλλους συνδυασμούς. Χωρίς λειτουργικές και αποτελεσματικές υπηρεσίες ο Δήμος αποκλείεται να περάσει στη νέα εποχή που σχεδιάζουμε.
Υπάρχει αντικειμενική αδυναμία να εξυπηρετηθούν τα εκατοντάδες προβλήματα των κατοίκων, ενώ σημαντικά θέματα, όπως είναι το
σχέδιο πόλης, η δημοτική συγκοινωνία, το σύστημα αποχέτευσης, είναι αδύνατο να δρομολογηθούν και να διεκπεραιωθούν.

Αυτή τη στιγμή υπολογίζουμε ότι ο Δήμος μας λειτουργεί στο 10% των δυνατοτήτων του. Λείπουν βασικά τμήματα από το οργανόγραμμα, λείπει εξοπλισμός, υπάρχει σύγχυση αρμοδιοτήτων, απαξίωση του έργου των υπαλλήλων και παντελής έλλειψη κινήτρων, ενώ ο Δήμος δεν έχει προσαρμοστεί στις νέες αρμοδιότητες και απαιτήσεις του σχεδίου Καλλικράτης.

Από τον περασμένο Νοέμβριο, έμπειροι συνεργάτες εντοπίζουν βήμα-βήμα τα προβλήματα και σχεδιάζουν λύσεις, πολλές από τις οποίες έχουν προκύψει από συζητήσεις με υπαλλήλους του Δήμου και τον πρόεδρο του Σωματείου Εργαζομένων κ. Σταύρο Τζιβιτζή. Σύντομα θα ακολουθήσει αναλυτική παρουσίαση στο σύνολο των εργαζομένων, γιατί η εφαρμογή του προγράμματός μας βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη συνεργασία τους.

Με δεδομένη την πολυπλοκότητα του σχεδίου αναβάθμισης των υπηρεσιών του Δήμου, παρακάτω σας παρουσιάζουμε με πολύ συνοπτικό τρόπο μόνο τα βασικά σημεία, υπάρχει όμως εκτενής ανάλυση για καθένα από αυτά στα κέντρα πληροφόρησης του συνδυασμού μας.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
Η δημοτική διοίκηση στο πρόγραμμά μας, σχεδιάζεται για να είναι δίπλα στους υπαλλήλους και όχι απέναντι. Η πλειοψηφία των υπαλλήλων θέλει να προσφέρει, άλλωστε είναι και οι ίδιοι κάτοικοι της πόλης που θα αναβαθμίσουμε. Πρέπει όμως να τους παρέχουμε σωστή υποστήριξη.

Μία από τις βασικές ενέργειες, που υποχρεωτικά θα συνοδεύσει την αναδιοργάνωση του Δήμου, είναι η εκπαίδευση στελεχών, διοικητικών υπαλλήλων και εργατών, ώστε να τους προφέρουμε πραγματικές γνώσεις και δεξιότητες επάνω στον τομέα της εργασίας τους.

Πέρα όμως από την προσφορά γνώσεων, είναι και υποχρέωσή μας, να θωρακίσουμε τους υπαλλήλους απέναντι στις μελλοντικές διαδικασίες αξιολόγησης δημοσίων υπαλλήλων που δρομολογούνται στη χώρα μας. Οι πιστοποιήσεις που θα λαμβάνουν από καταξιωμένα ιδρύματα, αποτελούν σύμφωνα με το σχέδιο του Υπουργείου, βασικό κριτήριο αξιολόγησης της επάρκειας των υπαλλήλων.

Το κόστος της εκπαίδευσης, δεν θα βαρύνει ούτε τον Δήμο, ούτε τους εργαζομένους. Ο κ. Βασιλόπουλος, αξιοποιώντας την ιδιότητα του Καθηγητή, αλλά και την τεράστια εμπειρία του στο χώρο της Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, έχει ήδη κάνει τις σχετικές επαφές. Ήδη έχει μελετηθεί ο τρόπος ενεργοποίησης προγραμμάτων όπως το «ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ» του Υπουργείου Παιδείας, το «ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ για υπαλλήλους ΟΤΑ ΠΕ,ΤΕ,ΔΕ» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, και «ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ σε συνεργασία με τη Γαλλική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης» του Ιδρύματος Μποδοσάκη.

Παράλληλα, θα απαιτήσουμε από τις εταιρείες που προμηθεύουν εξοπλισμό, λογισμικά και μηχανήματα στον Δήμο μας, να στείλουν δωρεάν άτομα για επίδειξη σωστής χρήσης και εκπαίδευση σε δυνατότητες που αυτή τη στιγμή οι υπάλληλοι δεν γνωρίζουν ότι υπάρχουν.

Η πρώτη φάση της εκπαίδευσης περιλαμβάνει όλους τους υπαλλήλους του Δήμου, αλλά και των Δημοτικών επιχειρήσεων. Επί τέσσερις μήνες θα γίνονται εκπαιδεύσεις σε ομάδες υπαλλήλων, με χρονοδιάγραμμα τέτοιο ώστε να μην επηρεάζεται η λειτουργία του Δήμου. Μετά τον πρώτο κύκλο εκπαίδευσης, οι υπάλληλοι ανάλογα με τις εκάστοτε απαιτήσεις της υπηρεσίας τους, θα εντάσσονται στα ετήσια προγράμματα μετεκπαίδευσης που θα διεκδικούμε για το προσωπικό του Δήμου μας.

ΤΑΞΙΔΙΑ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ
Πολλά από τα σημαντικά προβλήματα στο Δήμο μας έχουν ήδη λυθεί επιτυχώς σε άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις και μπορούμε εύκολα να πάρουμε πληροφορίες, έτοιμη τεχνογνωσία και εμπειρία. Οι δράσεις ανταλλαγής τεχνογνωσίας, είναι πολύ διαδεδομένες μεταξύ Ευρωπαϊκών πόλεων, αποτελούν βασικό στόχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και χρηματοδοτούνται 100%. Στο Δήμο μας είναι κρίμα να μην αξιοποιούνται, ενώ θα μπορούσε, μεταξύ άλλων, να αποτελούν και ένα είδος ηθικής επιβράβευσης της προσπάθειας των υπαλλήλων μας.

Έχουμε ήδη μελετήσει τους τρόπους χρηματοδότησης των ταξιδιών ανταλλαγής μεταξύ του Δήμου μας και άλλων Ευρωπαϊκών πόλεων. Εκτός όμως από τα απλά προγράμματα ανταλλαγής, υπάρχουν και προγράμματα μεγαλύτερης κλίμακας, τα οποία ήδη αρκετοί Δήμοι της χώρας μας έχουν διεκδικήσει και υλοποιούν, με την τεχνογνωσία δημοτικών συμβούλων του συνδυασμού μας ΔΥΝΑΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.

Για την περίοδο 2014-2020, ήδη έχουν αρχίσει οι διαβουλεύσεις για τα Ευρωπαϊκά προγράμματα Εδαφικής Συνεργασίας (πολυμερή έργα ΙNTERREG, θα προκηρυχτούν στα τέλη 2014), τα νέα προγράμματα LIFE 2014 - 2020 (σχετικά με προστασία περιβάλλοντος και βιοποικιλότητα), τα προγράμματα πρωτοβουλίας EACEA (στοχευμένα στη δικτύωση και την αδελφοποίηση πόλεων). Υπάρχει επίσης ανοικτή ευκαιρία μέσω του Συμφώνου των Δημάρχων, για το οποίο θα κινήσουμε άμεσα τις διαδικασίες για την υποβολή του Σχεδίου Δράσης για τη Βιώσιμη Ενέργεια.

Με τη σταδιακή συμμετοχή του Δήμου μας στα παραπάνω προγράμματα, επιτυγχάνουμε, ξεκινώντας από το έτος 2014, να έχουμε ετησίως δεκαπέντε αποστολές δύο στελεχών του δήμου μας (συνολικά 30 υπάλληλοι ετησίως), για την ‘εισαγωγή’ τεχνογνωσίας και εμπειριών από άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.

ΣΩΣΤΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ & ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Έχουμε παρατηρήσει και καταγράψει μέσα στον Δήμο την ανεπάρκεια ή απουσία βασικού εξοπλισμού, που στέκεται εμπόδιο στην απόδοση των διοικητικών υπαλλήλων και των εργατών. Για να βιδώσεις μία βίδα πρέπει να σου σώσουν τουλάχιστον ένα κατσαβίδι και για να το κάνεις σωστά πρέπει να έχεις τουλάχιστον επαρκή φωτισμό και αυτά είναι υποχρεώσεις της Δημοτικής Αρχής προς τους εργαζομένους.

Σε θέματα υποδομής πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών, με βάση την καταγραφή που έχουμε κάνει ως ομάδα, μπορούμε μέσα σε 2 μήνες με απλές και δωρεάν ενέργειες να μεταφερθούμε από το έτος 2005 στο έτος 2014.

Τα γραφεία και τα δημόσια κτήρια του Δήμου να εξοπλιστούν με τους υπολογιστές που παραδόθηκαν το 2010 από το έργο «Ηλεκτρονική Συμπολιτεία» και βρίσκονται από τότε αναξιοποίητοι, ενέργεια που είχε προτείνει ο κ. Βασιλόπουλος στον Δήμο με το υπ. Αριθμ.Πρωτ.8750/11.09.2013 έγγραφό του.

Παράλληλα, αποτελεί άμεσης εφαρμογής προτεραιότητα η σύνδεση του τέως Κοινοτικού κτιρίου Πικερμίου στο ΣΥΖΕΥΞΙΣ. Από την πλευρά μας ενημερωθήκαμε από τον υπεύθυνο του προγράμματος ΣΥΖΕΥΞΙΣ στην Κοινωνία της Πληροφορίας, ότι η τηλεπικοινωνιακή γραμμή έχει ήδη φτάσει από το 2010 εντός του κτιρίου, είναι ενεργή με υψηλότατες ταχύτητες Internet, ενώ έχουν δημιουργηθεί και οι πίνακες με τους νέους τηλεφωνικούς αριθμούς.

Η σύνδεση στο ΣΥΖΕΥΞΙΣ θα δώσει στο κτίριο της τέως Κοινότητας υψηλή ταχύτητας δωρεάν Internet, δυνατότητες τηλεδιάσκεψης με εικόνα και video, δωρεάν κλήσεις από και προς όλες τις δημόσιες υπηρεσίες, αλλά και άμεση πρόσβαση 1Gbps με τον κεντρικό server και τις βάσεις δεδομένων που τηρούνται στο Δημαρχείο. Μελλοντικά η σύνδεση στο ΣΥΖΕΥΞΙΣ θα δώσει δυνατότητα για online συναλλαγές και εφαρμογή του «ηλεκτρονικού εγγράφου» που είναι πλέον υποχρεωτικής εφαρμογής. Παράλληλα θα καταργηθούν οι τέσσερις ADSL γραμμές ΟΤΕ εξοικονομώντας 1.500 ευρώ το έτος στον Δήμο μας, χωρίς να υπολογίσουμε το κόστος των κλήσεων.

Βασικό επίσης εργαλείο που μπορεί να εγκατασταθεί και να λειτουργήσει χωρίς κόστος για τον Δήμο μας, είναι το ολοκληρωμένο γεωγραφικό σύστημα πληροφοριών (GIS) ως βάση γεωγραφικής αποτύπωσης αστικών και περιβαλλοντικών στοιχείων, αλλά και ως εργαλείο για μελλοντικό στρατηγικό σχεδιασμό. Το σύστημα αυτό, σύμφωνα με την εμπειρία μας, θα υλοποιηθεί εντός 6 μηνών με ανοιχτά και δωρεάν λογισμικά, αλλά και με δωρεάν εκπαίδευση τριών μηνών που θα παρέχουν συνεργάτες μας σε δύο υφιστάμενα στελέχη της Τεχνικής Υπηρεσίας.

Τέλος, οι εργάτες του Δήμου πρέπει να αποκτήσουν ομοιόμορφες φόρμες εργασίας, ατομικά μέσα προστασίας, κατάλληλο εξοπλισμό και σωστούς βοηθητικούς χώρους. Όλα αυτά, που συνολικά δεν θα ξεπεράσουν το ποσό των 15.000 ευρώ, υλοποιούνται άμεσα μέσα από το ταμείο του Δήμου και συμβάλλουν στην αποδοτικότερη και ασφαλέστερη εκτέλεση των εργασιών.

Δημήτρης Πόθας, Ειδικός Πληροφορικής, υπ.Δημοτικός Σύμβουλος ΔΥΝΑΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Αναστασία Κουρεβέση, Ειδικός Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού, υπ.Δημοτικός ΔΥΝΑΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Σύμβουλος Ανδρέας Βασιλόπουλος, Καθ. Γεωπληροφορικής, υπ. Δήμαρχος ΔΥΝΑΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Για περισσότερες πληροφορίες
τηλ. 211 8004294 (αστική χρέωση)
fax. 2108056091
και σύντομα στα «σημεία πληροφόρησης» του συνδυασμού μας.

Διαβάστε περισσότερα: www.pikranews.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου