Παρασκευή 12 Μαΐου 2017

Πως οι κάτοχοι εισαγόμενων ΙΧ μπορούν να γλιτώσουν τεκμήρια - χαράτσια

Πως οι κάτοχοι εισαγόμενων ΙΧ μπορούν να γλιτώσουν τεκμήρια - χαράτσια
Αδιάσειστα στοιχεία προσκόμισαν έμποροι ΙΧ αλλά και ιδιώτες καταναλωτές στην «Η» βάσει των οποίων το κράτος δέχεται την πραγματική ηλικία του οχήματος και όχι την
αντίστοιχη 1η Αδεια Κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα την οποία μάλιστα πιστοποιεί και με επίσημο έγγραφο το υπουργείο Οικονομικών!




Μάλιστα όλοι οι κάτοχοι εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ έχουν πέραν της Βεβαίωσης που αναγράφει την 1η ημέρα κυκλοφορίας του σε κάποιο άλλο κράτος μέλος από την εισαγωγική εταιρεία που ανήκει το όχημά τους διαθέτουν και το Πιστοποιητικό Ταξινόμησης Οχημάτων που εκδίδει το Υπουργείου Οικονομικών που αναγράφει το έτος κατασκευής του αυτοκινήτου, την προηγούμενη χώρα ταξινόμησης του οχήματος και την ημερομηνία άφιξης – εισαγωγής στην Ελλάδα.
Πως οι κάτοχοι εισαγόμενων ΙΧ μπορούν να γλιτώσουν τεκμήρια - χαράτσια
Οπως αναφέρει στην «Η» ο έμπορος αυτοκινήτων κ. Γιώργος Στασινόπουλος: «Το 2008 απέκτησα ως προσωπικό ΙΧ ένα Audi το οποίο είχε εισαχθεί στην Ελλάδα το 2007 και είχε κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στην Γερμανία το 2003.
Μετά από την παραλαβή του Πιστοποιητικού Κατασκευής του αυτοκινήτου από την ελληνική εισαγωγική εταιρεία αλλά και του Πιστοποιητικού Ταξινόμησης Οχημάτων από το Υπουργείο Οικονομικών στην περσινή δήλωση άλλαξα την ηλικία του οχήματός μου συμπληρώνοντας την πραγματική του ηλικία που ήταν 9 έτη και όχι 5 έτη. 
Οπως χαρακτηριστικά μπορείτε να δείτε και στην φορολογική μου δήλωση το αυτοκίνητό του πλέον εμφανίζεται να έχει ταξινομηθεί για πρώτη φορά το 2003 όπως πραγματικά έγινε και όχι το 2007 που αναγράφει η Αδεια Κυκλοφορίας λόγω εισαγωγής του στην Ελλάδα.

Μάλιστα εξαιτίας αυτής της μεταβολής αμέσως έπεσε και το τεκμήριο του αυτοκινήτου στα 5.320 ευρώ! Το ίδιο ακριβώς έχουν κάνει και πολλοί ιδιοκτήτες εισαγόμενων αυτοκινήτων των οποίων τα εισαγόμενα αυτοκίνητα μπορεί να είναι πραγματικής ηλικίας έως και 17 έτη ενώ βάσει την ελληνικής άδειας είναι μόλις 9 έτη...».

Αποτέλεσμα των παραπάνω βέβαια είναι οι ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ να έχουν την δυνατότητα να γλιτώσουν από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης αλλά και των υψηλών Τεκμηρίων λόγω παλαιότητας των αυτοκινήτων τους.

Αλλωστε όπως αναφέρουν και νομικοί κύκλοι στην «Η»: «Από την στιγμή που βάσει επίσημου εγγράφου του κράτους και ειδικότερα του Υπουργείου Οικονομικών ορίζεται η 1η άδεια κυκλοφορίας κάποιου αυτοκινήτου στην ΕΕ και κατ' επέκταση και η πραγματική ηλικία του αυτοκινήτου δεν μπορεί να έρχεται η εφορία και να αναιρεί το υπουργείο Οικονομικών. Παράλληλα υπάρχει και η Βεβαίωση του Εργοστασίου που σε καμία περίπτωση κανένα δικαστήριο δεν μπορεί να μην λάβει υπόψιν του...».

Πέραν του εμπόρου κ. Στασινόπουλου ο κ. Δ.Σ. Ιδιοκτήτης μιας Mercedes E200 με 1η Αδεια Κυκλοφορίας στην Ελλάδα το 2004 άλλαξε επίσης την ηλικία στην φορολογική του δήλωση συμπληρώνοντας την 1η άδεια του οχήματός του στην Γερμανία που ήταν στις 9 Απριλίου του 1996 γλιτώνοντας τα υψηλά τεκμήρια αλλά και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης!
 Σε άλλη περίπτωση ο κ. Ν.Δ. Κάτοχος μιας BMW 320 με 1η άδεια κυκλοφορίας στη Γερμανία το 2001 το εισήγαγε στην Ελλάδα το 2009.
Αντί να συμπληρώσει στην φορολογική του δήλωση την 1η Αδεια Κυκλοφορίας στην Ελλάδα συμπλήρωσε την 1η Αδεια στην Γερμανία γλιτώνοντας επίσης τα υψηλά  τεκμήρια και λοιπά χαράτσια...

Αλλωστε όπως αναφέρουν και στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου στην «Η»: «Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν καταβάλλει υπέρογκους φόρους κατά τον εκτελωνισμό τους ενώ τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της οικονομικής κρίσης δεν έχουν καμία απολύτως αξία. Επίσης δεν είναι δυνατόν οχήματα με πραγματική ηλικία που αγγίζει έως και τα 17 χρόνια το ελληνικό κράτος να θεωρεί ότι είναι πολύ πιο καινούρια με ότι και αν σημαίνει αυτό για τους ιδιοκτήτες τους.
Παράλληλα επειδή η Ελλάδα ανήκει στην ΕΕ δεν είναι δυνατόν να παραβαίνει τους νόμους της Ευρώπης αλλά και να μην λαμβάνει υπόψιν της επίσημα χαρτιά εργοστασίων που ορίζουν την πραγματική ηλικία των εισαγόμενων αυτοκινήτων αλλά ούτε και των ελληνικών υπουργείων που εκδίδουν τις Αδειες Κυκλοφορίας...».

Του Γιώργου Ανδρή
andris@pegasus.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου