Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2016

Κωνσταντινούπολη: Το αεροδρόμιο «Κεμάλ Ατατούρκ» βάζει πλώρη για το μεγαλύτερο της Ευρώπης

Αν μέχρι σήμερα η θέση του Χίθροου στο Λονδίνο δεν φαινόταν να έχει αντίπαλο στην κορυφή της λίστας, η ταχεία άνοδος του αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης κάνει τους ειδικούς να λένε ότι σε δύο χρόνια η πρώτη θέση θα αλλάξει χέρια
Μόλις δυο χρόνια πριν, το Χίθροου ήταν το πιο μεγάλο αεροδρόμιο στον κόσμο από άποψη κίνησης επιβατών. Πέρσι έχασε αυτή την θέση από το αεροδρόμιο του Ντουμπάι. Παρ' όλα αυτά παρέμεινε στην πρώτη θέση των Ευρωπαϊκών αεροδρομίων, με επιβάτες που έφθασαν τα 75 εκατομμύρια μέσα στο 2015 (το Ντουμπάι ξεπέρασε τα 78 εκατομμύρια...). Μάλιστα το Χίθροου σημείωσε και άνοδο της τάξης του 2,2%.




Στην δεύτερη θέση σε ότι αφορά τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια ήταν και παραμένει το Παρίσι, με 66 εκατομμύρια επιβάτες. Όμως η απειλή έρχεται από ένα αουτσάιντερ, που βρίσκεται στην τρίτη θέση, το αεροδρόμιο «Κεμάλ Ατατούρκ» της Κωνσταντινούπολης. Η πορεία του μέσα στα τελευταία χρόνια είναι πραγματικά εκρηκτική, με την άνοδο που σημείωσε μέσα στο 2015 να φθάνει στο 9,1% και τους επιβάτες να αγγίζουν τα 62 εκατομμύρια.

Όπως λένε οι ειδικοί, αν διατηρηθεί ο ίδιος ρυθμός ανάπτυξης στα δύο μεγάλα αεροδρόμια, τότε είναι σχεδόν σίγουρο ότι σε δύο, το πολύ τρία χρόνια, η Κωνσταντινούπολη θα ξεπεράσει το Λονδίνο σε επιβατική κίνηση. Το πρόβλημα με το Χίθροου είναι ότι έχει κορεστεί, ενώ υπάρχουν διχογνωμίες για το που θα μπορούσε να φτιαχτεί ένας νέος διάδρομος προσγείωσης μεγάλου μήκους (για να δέχεται αεροπλάνα όπως το Α380).

Την ίδια στιγμή η Τουρκία είναι απασχολημένη με την κατασκευή αυτού που όλοι υποστηρίζουν ότι θα είναι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου, με δυνατότητα εξυπηρέτησης έως και 200 εκατομμυρίων επιβατών τον χρόνο, το οποίο μάλιστα θα αντικαταστήσει το μάλλον ξεπερασμένο Ατατούρκ. Η νέα εγκατάσταση αναμένεται να ανοίξει το 2018, καθιστώντας την Κωνσταντινούπολη τον πιο σημαντικό διακομετακομιστικό σταθμό σε όλη την Ευρώπη.

Το σημαντικό με την αεροπορική ανάπτυξη στην Τουρκία είναι ότι έχει μεγάλη εσωτερική αγορά, ενώ η δημογραφική διάταξη του πληθυσμού, με αρκετούς νέους, δημιουργεί εν δυνάμει ένα τεράστιο αγοραστικό κοινό για τις αεροπορικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην χώρα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΙΑΤΑ η Τουρκία έχει την έκτη μεγαλύτερη εγχώρια αεροπορική κίνηση στον κόσμο, μετά την Αμερική, την Κίνα, την Ινδία, την Βραζιλία και την Ινδονησία.

Εκτός αυτού οι Τούρκοι είναι έτοιμοι να δώσουν γη και ύδωρ σε μεγάλες αεροπορικές εταιρίες ώστε να καταστήσουν την Πόλη το μεγαλύτερο hub στην Ευρώπη και γιατί όχι και σε ολόκληρο τον κόσμο. Την ίδια στιγμή που οι περισσότεροι Ευρωπαίοι διαμαρτύρονται για την μόλυνση και τον θόρυβο από τα αεροδρόμια (όπως γίνεται με το Χίθροου) οι Τούρκοι φαίνεται ότι είναι έτοιμοι να πάρουν την σκυτάλη για το αεροδρόμιο που θα κυριαρχήσει τα επόμενα 20 με 30 χρόνια στην Ευρώπη και όχι μόνο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου