Σάββατο 9 Μαΐου 2015

GP Ισπανίας: Ο Ρόσμπεργκ στην pole!

Ηλιόλουστη μέρα με τη θερμοκρασία στον αέρα στους 25 βαθμούς και στο οδόστρωμα στους 40 βαθμούς Κελσίου σήμερα στο Μοντμελό. Στη διάθεση όλων των οδηγών η μέση και η σκληρή γόμα της Pirelli, διαθέσιμα για τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα τρία σετ από κάθε γόμα για τον καθέναν τους. Στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές ταχύτερος όλων ήταν ο Νίκο Ρόσμπεργκ καθώς ο Χάμιλτον είχε μια έξοδο στην στροφή 3.




Στο Q1 οι δυο οδηγοί της Mercedes είχαν την άνεση να χρησιμοποιήσουν τη σκληρή γόμα και παρόλα αυτά να είναι ταχύτεροι όλων. Ο Ράικονεν υποχρεώθηκε να βάλει την πιο γρήγορη μέση γόμα με την οποία πέτυχε τον τρίτο καλύτερο χρόνο, ενώ ο Φέτελ διαμαρτύρονταν στους μηχανικούς της Ferrari για έλλειψη δύναμης, πιθανόν υπήρχε κάποιο πρόβλημα στις ρυθμίσεις ηλεκτρονικών της SF15T. Πάντως ο Γερμανός ήταν ο μόνος οδηγός εκτός από τους τις Mercedes που μπόρεσε να προκριθεί στο Q2 χρησιμοποιώντας τη σκληρή γόμα. 

Για πρώτη φορά φέτος αμφότερες οι McLaren μπήκαν στο Q2 από το οποίο αποκλείστηκαν οι Force India, οι Marussia και η Sauber του Έρικσον.  Ειδικά για τις Force India που χρησιμοποιούν μονάδα ισχύος Mercedes ο αποκλεισμός από την 15αδα οφείλεται στην υστέρηση της αεροδυναμικής απόδοσης του μονοθεσίου σε μια πίστα όπως η Βαρκελώνη που πρωτεύον ρόλο παίζει η αεροδυναμική. Αξίζει να τονίσει κανείς τη διαφορά μόλις 8 δεκάτων ανάμεσα στον 5ο και στον 15ο οδηγό στο Q1 (Μάσα - Αλόνσο) ενδεικτικό του πόσο καλά γνωρίζουν την πίστα οι μηχανικοί οπότε το σετάρισμα του μονοθεσίου είναι σωστό και η διαφορά οφείλεται αποκλειστικά στην απόδοση μονοθεσίου - οδηγού.



Για πρώτη φορά φέτος ο Χάμιλτον ήταν πιο αργός από το Ρόσμπεργκ στη μάχη με το χρονόμετρο.


Το ξεκίνημα του Q2 βρήκε τους οδηγούς να κάνουν πολύ μικρές διορθώσεις
στις ρυθμίσεις των αεροτομών. Όπως προβλέπουν οι κανονισμοί οι οδηγοί που θα προκριθούν στο Q3 είναι υποχρεωμένοι να εκκινήσουν στον αγώνα με το σετ ελαστικών που θα πετύχουν τον ταχύτερο χρόνο τους στο Q2. Έτσι λοιπόν χρειάζεται μια ισορροπία στο πόσο θα πιέσεις για να προκριθείς και στο πόσο θα προφυλάξεις τα ελαστικά. Αυτό πιθανόν να εξηγεί και την διαφορά των 6 δεκάτων του δευτερολέπτου ανάμεσα σε Ρόσμπεργκ και Χάμιλτον, ο Γερμανός εντυπωσίασε με την επίδοσή του (1:25.1) που ήταν καλύτερη από την περσινή pole. το χειμώνα βέβαια με την μαλακή γόμα της Pirelli που δεν είναι διαθέσιμη αυτό το Σαββατοκύριακο ο Γερμανός είχε σταματήσει τα χρονόμετρα στο 1:22.8!

Οι χρόνοι των Mercedes, Ferrari αλλά και του Μπότας με τη Williams ήταν αρκετά γρήγοροι ώστε να τους εξασφαλίσουν την παρουσία στο Q3 οπότε κανείς τους δεν επιχείρησε άλλο γύρο. Τελικά όπως ήταν αναμενόμενο από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι δυο McLaren, οι δυο Lotus και η εναπομείνασα Sauber του Φελίπε Νασρ. Έτσι στη μάχη του Q3 ρίχτηκαν Mercedes, Ferrari, Williams, Red Bull, Toro Rosso με τα γερμανικά μονοθέσια να είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί για την πρώτη σειρά της εκκίνησης. Είναι η πρώτη φορά φέτος που και τα τέσσερα μονοθέσια με μονάδα ισχύος Renault βρέθηκαν στην πρώτη δεκάδα της κατάταξης των δοκιμών. 



Για τον Αλόνσο (φωτ. σήμερα) η 13η θέση στην κατάταξη του Ισπανικού GP είναι η χειρότερη στην καριέρα του από το 2001 τότε οδηγούσε για λογαριασμό της Minardi.

Στο Q3 o Ρόσμπεργκ κατάφερε να σπάσει το σερί του Χάμιλτον στην pole μ' έναν εκπληκτικό γύρο που άφησε το Βρετανό 2.5 δέκατα πιο πίσω στη 2η θέση. Σοκαριστική η διαφορά ανάμεσα στο Φέτελ και το Ρόσμπεργκ στα 8 δέκατα, φαίνεται πως η Ferrari δεν βελτιώθηκε στο βαθμό που το πέτυχαν οι Mercedes και Williams. Ο Μπότας είναι πολύ κοντά στο Φέτελ και αναμένεται αύριο ν' αποτελέσει απειλή για την 3η θέση. Οι Toro Rosso εκμεταλλεύτηκαν την υστέρηση των Μάσα και Ράικονεν για να καταλάβουν την 3η σειρά της εκκίνησης, απογοήτευση από Ρικιάρντο/Red Bull ακόμη μια φορά.
Η εκκίνηση του αγώνα είναι προγραμματισμένη στις 14:00 τοπική ώρα (15:00 Ελλάδος).



Οι τρεις πρώτοι στην καθιερωμένη αναμνηστική φωτογραφία. Από πέρυσι στην Αυστρία (Μassa, Williams) έχει να βρεθεί άλλο μονοθέσιο πλην της Mercedes στην pole.


Στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου ο Ρόσμπεργκ είπε:
"Την χρειαζόμουνα αυτή την pole. Είναι καλό που ήρθε, ελπίζω αύριο να εκμεταλλευτώ το πλεονέκτημα ότι ξεκινάω πρώτος και να πάρω τη νίκη. Εδώ τα προσπεράσματα είναι πολύ δύσκολα".

Από την πλευρά του ο Χάμιλτον παραδέχτηκε πως σήμερα δεν είχε την ταχύτητα να πλησιάσει το Ρόσμπεργκ.

Συνολικά η κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής:

Θέση
Οδηγός
Ομάδα
Χρόνος       .
Διαφορά
1
Nico Rosberg
Mercedes
1m24.681s
-
2
Lewis Hamilton
Mercedes
1m24.948s
0.267s
3
Sebastian Vettel
Ferrari
1m25.458s
0.777s
4
Valtteri Bottas
Williams/Mercedes
1m25.694s
1.013s
5
Carlos Sainz
Toro Rosso/Renault
1m26.136s
1.455s
6
Max Verstappen
Toro Rosso/Renault
1m26.249s
1.568s
7
Kimi Raikkonen
Ferrari
1m26.414s
1.733s
8
Daniil Kvyat
Red Bull/Renault
1m26.629s
1.948s
9
Felipe Massa
Williams/Mercedes
1m26.757s
2.076s
10
Daniel Ricciardo
Red Bull/Renault
1m26.770s
2.089s
11
Romain Grosjean
Lotus/Mercedes
1m27.375s
2.694s
12
Pastor Maldonado
Lotus/Mercedes
1m27.450s
2.769s
13
Fernando Alonso
McLaren/Honda
1m27.760s
3.079s
14
Jenson Button
McLaren/Honda
1m27.854s
3.173s
15
Felipe Nasr
Sauber/Ferrari
1m28.005s
3.324s
16
Marcus Ericsson
Sauber/Ferrari
1m28.112s
3.431s
17
Nico Hulkenberg
Force India/Mercedes
1m28.365s
3.684s
18
Sergio Perez
Force India/Mercedes
1m28.442s
3.761s
19
Will Stevens
Marussia/Ferrari
1m31.200s
6.519s
20
Roberto Merhi
Marussia/Ferrari
1m32.038s
7.357s


Απογοήτευσε σήμερα ο Ράικονεν που περιορίστηκε στην 7η θέση της κατάταξης μετά από πολλά προβλήματα χτες στις ελεύθερες δοκιμές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου