Παρασκευή 16 Μαΐου 2014

Το Εκπτωτικό Χωριό στα Σπάτα έκανε "κρανίου τόπο" 4 πόλεις

Το Εκπτωτικό Χωριό στα Σπάτα και οι αλλαγές στις λεωφορειακές γραμμές για χάρη του έκαναν "κρανίου τόπο" τις τοπικές αγορές τεσσάρων πόλεων! Σπάτων, Αρτέμιδος,
Μαραθώνα, Ν.Μάκρης! 

Συσσωρευμένες αρνητικές συνέπειες για τους μετακινούμενους δημότες, τους μαθητές και τις τοπικές αγορές τουλάχιστον τεσσάρων πόλεων της Ανατολικής Αττικής (Σπάτων, Αρτέμιδας, Μαραθώνα, Νέας Μάκρης), εξ αιτίας της λειτουργίας του Εκπτωτικού Χωριού Μακ Άρθουρ Γκλεν και της προσθήκης/τροποποίησης λεωφορειακών γραμμών ώστε να εξυπηρετούν αποκλειστικά την μετακίνηση προς και από το Χωριό.

Ελέω μνημονίου και Εκπτωτικού Χωριού δύο (2) ζωτικές και σύντομες λεωφορειακές γραμμές αστικής και τοπικής συγκοινωνίας της Αν. Αττικής καταργήθηκαν, ενώ παράλληλα τροποποιήθηκαν και διευρύνθηκαν οι διαδρομές και τρίτης αστικής γραμμής, ώστε αυτή να περιτρέχει και να διατρέχει το Εκπτωτικό Χωριό
Προσετέθη δε και γραμμή απευθείας σύνδεσης ενός χειμαζόμενου εμπορικά δήμου με το Χωριό.
Στα δύο χρόνια λειτουργίας του Εκπτωτικού Χωριού στο Αττικό Επιχειρηματικό Πάρκο, οι υποσχέσεις των ξένων επενδυτών και των κατασκευαστών του (ΑΚΤΩΡ) για αναζωογόνηση του τουριστικού ρεύματος προς τις πόλεις Σπάτων – Αρτέμιδας χάρις σε αυτό, αποδείχθηκαν φρούδες.
Μια πεζή βόλτα μια καθημερινή ή ένα Σάββατο πρωί στα πρώην εμπορικά κέντρα Σπάτων-Αρτέμιδας και Μαραθώνα-Νέας Μάκρης, με τα δεκάδες άδεια και κλειστά καταστήματα, αρκεί, για να αντιληφθεί κανείς πόσο έπληξε την οικονομική ζωή των γύρω δήμων ημονοπωλιακή λειτουργία του «Χωριού Εισαγόμενων Προϊόντων».
Με αποφάσεις μόνο δημάρχων, χωρίς απόφαση από δημοτικό συμβούλιο όπως δημοσίευσε σύσσωμος ο τοπικός τύπος (σχετική πλήρης αναφορά στο φύλλο 15ης Μαρτίου 2013 της εφημερίδας «Η Αλήθεια της Ανατολικής Αττικής» και στο φύλλο της εφημερίδας «Ο Δημότης Ανατολικής Αττικής», οι δημότες Σπάτων-Αρτέμιδας της Ανατολικής Αττικής αποστερήθηκαν της τακτικής λεωφορειακής τους συγκοινωνίας και οι δημότες Μαραθώνα-Νέας Μάκρης κατευθύνονται εκόντες άκοντες στο Εκπτωτικό Χωριό Μακ Άρθουρ Γκλεν, ενώ οι επαγγελματίες και των δύο δήμων να κλείνουν τα καταστήματά τους το ένα μετά το άλλο μη αντέχοντας τον μονοπωλιακό ανταγωνισμό του Χωριού.
Τα δυσμενή αποτελέσματα της χαριστικής κατάργησης δύο αστικών γραμμών, της χαριστικής αλλαγής δρομολογίου μιας τρίτης, με σκοπό την αποκλειστική τροφοδότηση του Χωριού με καταναλωτές από ολόκληρη την Ανατολική Αττική, αλλά και της προσθήκης ειδικής γραμμής προς αυτό, είναι πολλαπλά:
χρονική ταλαιπωρία των εργαζόμενων δημοτών κατά την μετάβαση και την επιστροφή από την εργασία, ιδίως στις ώρες αιχμής, καθόσον ο χρόνος μετάβασης προς τον πλησιέστερο σταθμό του Μετρό (Δουκίσσης Πλακεντίας) διπλασιάσθηκε!
σοβαρή παρεμπόδιση της ακίνδυνης, ομαλής και ταχείας μετάβασης των μαθητών στα σχολεία της περιοχής εξ αιτίας της κατάργησης της τοπικής γραμμής
ολική νέκρωση και μαρασμός των τοπικών αγορών».
Μετά την κατάργηση το 2011 της λεωφορειακής γραμμής 321, που εκτελούσε το δρομολόγιο Αρτέμιδα-Σταθμός Δουκίσσης Πλακεντίας, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών με το πρόσχημα της ορθολογικής σύμπτυξης των δρομολογίων και της μείωσης του λειτουργικού κόστους (απολύσεις υπαλλήλων), προέβη στην αναστολή λειτουργίας και της τοπικής γραμμής Σπάτων 320, που συνέδεε τους οικισμούς των Σπάτων με το κέντρο της πόλης, η οποία είχε ανταπόκριση με την λεωφορειακή γραμμή 319 για την μεταφορά των δημοτών προς τον Σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας (μετρό). Σημειώνεται εδώ, ότι με την αρχική μορφή των δρομολογίων, ο χρόνος άφιξης στα Σπάτα-Αρτέμιδα από τον Σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας και το αντίστροφο, ήταν περίπου 30 λεπτά, με την καταργηθείσα γραμμή 321.
Ταυτόχρονα: ο Ο.Α.Σ.Α. τροποποίησε σκανδαλωδώς την γραμμή 319, έτσι ώστε να εξυπηρετεί κατά κύριο λόγο το Εκπτωτικό Χωριό Μακ Αρθουρ Γκλεν, με συνέπεια οι δημότες και οι εργαζόμενοι του δήμου Σπάτων-Αρτέμιδας να αναγκάζονται να διανύουν πλέον καθημερινά 32 χιλιόμετρα προς τον Σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας, με τον χρόνο της διαδρομής να έχει διπλασιασθεί επομένως, εξ αιτίας του προστεθέντος δρομολογίου. Η διαδρομή και ο τύπος του δρομολογίου 319 τροποποιήθηκαν σε δρομολόγιο κυκλικής μορφής «ώστε αυτό να διέρχεται περιμετρικά του χώρου του Εκπτωτικού Χωριού, και να πραγματοποιεί 3 στάσεις εντός του Χωριού απόστασης 500 έως 650 μέτρων μεταξύ τους»
Με την κατάργηση της γραμμής 321 Δουκίσσης Πλακεντίας – Αρτέμιδα δεν υπάρχει πλέον άλλη εναλλακτική λύση μετακίνησης προς τον Σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας. Οι δημότες εδώ και δύο χρόνια πραγματοποιούν ολόκληρο ταξίδι μίας ώρας στις ώρες αιχμής μετάβασης και επιστροφής από την εργασία τους, και μάλιστα σε χρονική περίοδο κατά την οποία η χρήση αυτοκινήτου είναι απαγορευτική.
Ταυτόχρονα: με την κατάργηση της τοπικής γραμμής 320 των Σπάτων, οι μαθητές των Δημοτικών, των Γυμνασίων των Σπάτων και του Λυκείου της Αρτέμιδας αναγκάζονται να διανύουν αποστάσεις μετρημένες σε ευθεία γραμμή 1.200 μ., 2.000 μ. και 4.000 μ. σε περιοχές δύσβατες, με κακοτράχαλους επικίνδυνους χωματόδρομους, χωρίς σήμανση, ενώ η γραμμή 319 «εξυπηρέτησης του Εκπτωτικού Χωριού» πραγματοποιεί 3 στάσεις απόστασης 500-650 μέτρων μεταξύ τους μέσα στο Χωριό.
Ταυτόχρονα: Ο δήμαρχος Μαραθώνα-Νέας Μάκρης έλαβε μόνος του απόφαση χωρίς τη γνώμη του δημοτικού συμβουλίου και δρομολόγησε γραμμή απευθείας σύνδεσης του δήμου με το ως άνω Εκπτωτικό Χωριό, με σκοπό να διοχετεύσει και αυτός τους δημότες του εκεί, παρά τις συνεχείς διαμαρτυρίες των καταστηματαρχών και επαγγελματιών του δήμου, για τον εμπορικό υποβιβασμό της περιοχής τους.
Περιττόν να σημειωθεί, ότι το Εκπτωτικό Χωριό διαθέτει ως επί το πλείστον ξένες φίρμες ενδυμάτων και υποδημάτων και άλλων ειδών οικίας, συμβάλλοντας καθοριστικά και αυτό στην εξάλειψη της εγχώριας βιοτεχνίας.
Ως γενικό μέτρο που θα διευκολύνει τους κατοίκους της Περιφέρειας Ανατολικής Αττικής, κρίνεται η επέκταση του αστικού δικτύου μέσων μαζικής μεταφοράς προς την περιφέρεια Α.Α., για να συμπεριλάβει τους Δήμους: Ραφήνας-Πικερμίου, Σπάτων-Αρτέμιδας, Μαραθώνα-Νέας Μάκρης, Μαρκόπουλου, Μεσογαίας, Σαρωνικού, Λαυρίου και Ωρωπού. Οι περιοχές αυτές ανήκουν στον ευρύτερο οικιστικό ιστό της Πρωτεύουσας, με εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους το χειμώνα, και εκατομμύρια το καλοκαίρι, χωρίς όμως να απολαμβάνουν της συγκοινωνίας που αρμόζει, μετακινούμενοι με τα ακριβά και αραιής συχνότητας διέλευσης ΚΤΕΛ λεωφορεία.
Και ως επιμέρους μέτρα για την επανόρθωση της ταλαιπωρίας που υφίστανται οι μετακινούμενοι δημότες:
Η επαναλειτουργία των δύο καταργηθεισών γραμμών των Σπάτων-Αρτέμιδας, 320 και 321 και δη, στην αρχική χάραξή τους.
Η επαναφορά της γραμμής 319 στην αρχική μορφή της, ώστε να μην διέρχεται από το Χωριό.
Η κατάργηση των χαριστικών αστικών γραμμών προς, περί και μέσα στο Εκπτωτικό Χωριό. Τα εμπορικά κέντρα αυτής τηςεμβέλειας στο εξωτερικό χρησιμοποιούν δικά τους επιβατικά οχήματα μαζικής μεταφοράς με φθηνό εισιτήριο για όσους θέλουν να μεταβούν σε αυτά.
Προς επίρρωση των ανωτέρω ιδού και οι αποφάσεις κατάργησης και συγχώνευσης των λεωφορειακών γραμμών ώστε να ευνοηθεί ο εργολάβος, αμέσως μόλις έγινε το Χωριό (2011)
α.Νόμος 3852/2010(ΦΕΚ 87Α)
β.Νόμος 2690/1999(ΦΕΚ 45 τ.Α από 09-03-1999)
γ.Νόμος 3920/2011
ε.ΟΑΣΑ Αρ.Πρωτ. 15867/ΓΕΔΣΕ/ΔΙΣΛ από 03-11-2011
στ.ΟΑΣΑ Αρ.Πρωτ. 16320/ΓΕΔΣΕ/ΔΙΣΛ από 15-11-2011
ζ.ΟΑΣΑ Αρ.Πρωτ. 16855/ΓΕΔΣΕ/ΔΙΣΛ από 28-11-2011
Κυριακής Καρύδη, υποψήφιας περιφερειακής συμβούλου με την Ελληνική Αυγή για την Αττική, Ανατολικού Τομέα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου